Ce este indicat si ce nu sa mananci dimineata

Alimentatie 11.03.2019 dietetik
Ajungem sa avem probleme cu greutatea tocmai pentru ca nu profitam de cea mai importanta masa a zilei, micul dejun. Este singurul moment al zilei cand ne permitem sa mancam cat mai mult si mai consistent fara a exista riscul sa acumulam prea multe kilograme si asta pentru ca tot ce consumam este transformat in energie tot restul zilei. Exista si alte avantaje aici si anume ca la pranz vei manca mai putin, iar la cina aproape ca nu vei mai simti nevoia sa mananci sau te vei multumi cu o portie mica de mancare light. Daca sari peste micul dejun vei ajunge sa mananci foarte mult si de regula nesanatos tot restul zilei si uite asa apar si oscilatiile de greutate. Din pacate, unii sunt mult prea ocupati ca sa-ti gateasca ceva dimineata, dar te asiguram ca se poate manca bine si sanatos fara sa depui prea mult efort. 
 
Cine se gandeste la micul dejun ia in calcul imediat o omleta grasa cu cat mai multe oua, eventual mezeluri taiate bucati, branza sarata sau cascaval ras. Cateva legume de decor in farfurie nu te vor ajuta sa eviti caloriile pentru ca sunt prea multe. Multi nu-si dau seama, dar o astfel de masa este o bomba calorica in toata regula. 
 
Trebuie sa stii ca dimineata sunt multe alimente si mancaruri pe care le poti consuma in cantitati mari fara sa ajungi sa-ti ingreunezi digestia si sa ai cat mai multa energie. Sigur ai observat ca dupa ce consumi o omleta ca cea descrisa anterior esti sleit de puteri, te ia somnul si nu mai ai chef sa faci nimic. Plus de asta nu te vei simti deloc bine la stomac si nici nu vei sti cum sa mai stai pe scaun ca sa nu simti disconfort.
 

Alimente si mancaruri de evitat dimineata

 
1.Omletele cu prea multe oua, mult ulei si combinatii nefericite cu salam, cascaval, carnati, sosuri grase, etc.
 
2.Prea multe tartine de paine din faina alba de grau. Humusul este sanatos, dar conteaza numarul feliilor si calitatea painii.
 
 
3.Consumul excesiv de mezeluri de proasta calitate cu sosuri grase, dressinguri nesanatoase, branza, cascaval, ton sau alimente marinate.
 
 
4.Porridge cu lapte de vaca sau prea multa branza sarata. Sa stii ca laptele de vaca nu este atat de sanatos cum se crede. Afecteaza sanatatea si aduce multe kilograme daca este consumat in mod regulat.
 
5.Smoothieurile preparate cu tot felul de siropuri si frisca. Te poti multumi si cu o lingurita de miere de albine ca indulcitor sau un cub de zahar brun. Poti lua in calcul si indulcitorii naturali din lista de aici.
 
6.Sandvisuri cu de toate ca si cum ai consuma cea mai consistenta shaorma. Daca nu predomina legumele si verdeturile degeaba.
 
7.Cartofi prajiti cu bacon, branza sarata si sosuri grase. Iarasi o bomba calorica.
 
 
8.Tartine cu unt sau margarina cu dulceata. Dulceata este sanatoasa dar sa fie naturala si consumata in cantitati mici. Daca este sa luam in considerare painea nesanatoasa si margarina plina de chimicale, nu vei castiga nutrienti pretiosi pentru organism.
 
9.Salatele mult prea incarcate cu masline, branza sarata, cascaval, cartofi, oua, peste marinat si dressinguri grase. Merge o salata dimineata, dar ai grija sa fie cat mai simpla si fara combinatii care nu au ce cauta. Nu transforma o salata care se vrea fresh si sanatoasa intr-o masa consistenta asemanatoare cu o friptura.
 
 
10.Prea multe ochiuri prajite prea mult in combinatii cu crenvusti, salam, carnati si branza sarata sau cascaval.
 
11.Cereale pline de chimicale,zahar si conservanti.
 

Iata ce sa consumi dimineata

 
1.Un porridge cu fulgi de ovaz si lapte vegetal, decorat cu tot felul de fructe. Poti adauga si 1-2 linguri de branzica de vaci.
 
2.Kefir cu tarate de ovaz sau seminte de chia.
 
 
3.Un bol mare cu fructe si 2 linguri de iaurt grecesc.
 
4.Ochi pe avocado cu verdeturi.
 
 
5.Brunch cu 1 ou fiert tare, avocado, rosii, ciuperci champignon, ridiche, castraveti si verdeturi.
 
6.Legume precum ardei gras, rosii sau castraveti umplute cu branzica de vaci, urda sau perlute de branza cu verdeturi.
 
 
7.Omleta dintr-un ou, seminte de chia, tofu si turmeric. Pune cat mai multe verdeturi. Vezi aici reteta pentru o omleta sanatoasa!
 
8.Hrisca cu lapte vegetal, ardei gras si verdeturi.
 
 
9.Budinca de legume si seminte de chia.
 
 
10.Smoothie la bol.
 
 
 

 

Tags:
mananci dimineata
ce sa nu mananci dimineata
ce sa mananci dimineata
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare