Ce legatura exista intre slabire si durerile de genunchi?

Motivatie 08.03.2018 dietetik
Durerile de genunchi reprezinta o problema destul de comuna in prezent si nu apare doar la persoanele batrane, ci si la cele mai tinere. Articulatiile pot suferi diverse transformari de-a lungul vietii fie din cauza avansarii in varsta, a alimentatiei precare, a sedentarismului si chiar din cauza traumatismelor. Aparent, slabirea si durerile articulare par sa nu aiba nici o legatura, dar realitatea este alta. Mai multe studii au demonstrat faptul ca cu cat o persoana are mai multe kilograme cu atat este mai predispusa la a dezvolta afectiuni articulare, cum ar fi osteoartrita, artroza, reumatism, etc. Sa ne gandim la persoanele care se confrunta cu obezitatea. Au dificultati de mobilitate din toate punctele de vedere, iar cand merg se pune o presiune foarte mare pe articulatii, in special la nivelul genunchilor.
 
Orice medic ne va sfatui sa ne schimbam stilul de viata cat inca mai putem pentru a impiedica bolile articulare sa avanseze, pentru ca altfel cremele si unguentele nu vor mai fi de ajutor, ci deja va fi cazul de interventii chirurgicale destul de dureroase si costisitoare. Presiunea la nivelul articulatiilor trebuie redusa macar daca nu poate fi eliminata, pentru ca va roade cartilajele si tendoanele. Iata ca pastrarea unei greutati normale este necesara nu doar pentru aspectul fizic, ci si pentru a stare generala buna de sanatate.
 
 
Spuneam anterior de niste cercetari, care au aratat ca exista o stransa legatura intre procesul de slabire si durerile de genunchi. Se pare ca persoanele din cadrul studiului care au reusit sa scape de 5% din grasimea corporala au reusit sa reduca din avansarea bolilor articulare, iar cele care au slabit si mai mult aproape ca au scapat de aceste dureri. Este drept ca 5-6 kilograme in plus nu reprezinta o amenintare prea mare pentru aparitia bolilor articulare, dar atunci cand ne scapa de sub control acumularea kilogramelor trebuie sa luam masuri si sa nu permitem sa depasim 100 de kilograme. Tine cont ca indiferent daca slabesti un numar enorm de kilograme si reusesti sa-ti mentii greutatea, tot va ramane o oarecare sensibilitate la nivelul articulatiilor.
 
 
De asemenea, in cadrul studiilor, persoanele care reusesc sa-si mentina ani intregi greutatea prezinta un risc extrem de mic sa dezvolte astfel de afcetiuni, dar asta nu inseamna ca trebuie sa se bazeze doar pe acest aspect. Tot este necesar un anumit regim alimentar, care sa aduca organismului nutrientii necesari pentru regenerarea permanenta si mentinerea oaselor, articulatiilor si muschilor, dar este necesara si miscarea zilnica. Nu spune nimeni ca trebuie sa te inchizi in sala de fitness si sa-ti rupi spatele si bratele cu diverse greutati. 
 
Medicii spun ca orice forma de miscare este mai mult decat suficienta chiar daca dureaza 30 de minute pe zi. Te poti plimba prin parc, poti urca scarile, poti inota pentru ca lucreaza toate grupele musculare, poti alerga, te poti plimba cu bicicleta si exemplele de acest fel pot continua. Si in confortul propriei locuinte poti face zilnic diverse exercitii simple pentru mentinerea conditiei fizice. In general sunt usoare si pot fi facute de persoanele de orice varsta, asa ca nu va fi o problema.
 
 
Iata ca pierderea in greutate este de dorit atunci cand simti ca incepi sa ai probleme cu articulatiile. Nu te descuraja daca serviciul nu-ti permite sa faci miscare. Exista exercitii usoare de stretching pe care le poti desfasura si de pe scaunul de la birou. Daca vrei, poti gasi o solutie la orice problema.
 
 
 

Cum ne asiguram ca slabim?

 

Consider ca 10-12 kilograme sunt usor de dat jos. Pe internet vei gasi o multime de diete sanatoase din care poti alege in functie de nevoile organismului tau, dar cand simti ca situatia te depaseste, iar kilogramele in loc sa scada se acumuleaza intr-un numar si mai mare, gandeste-te ca la mijloc poate fi vorba si de o alta afectiune. Poate ai probleme cu tiroida, iar nivelul hormonal te face sa depui kilograme sau diverse alte probleme. Poti cere ajutorul unui nutritionist sau poti merge la un medic specialist care sa te indrume spre un regim alimentar personalizat si care sa te monitorizeze pe toata perioada procesului de slabire. Cert este ca sunt necesare diverse analize, pentru a putea obtine cele mai bune rezultate.
 
Tot ce poti face singur acasa este sa excluzi alimentele nesanatoase, sa eviti sa gatesti prajit si in mult ulei si alege doar legume, fructe si verdeturi, combinate cat mai sanatos.
 

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
slabire
genunchi
dureri de genunchi
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare