Ce mananci cand ai anemie?

Afectiuni 11.11.2013 Livia Caled

Daca ai anemie, primul pas pe care trebuie sa il faci este sa introduci in dieta ta zilnica alimente bogate in fier, acid folic si vitamina B12, cea mai comuna cauza a anemiei fiind alimentatia deficitara. Anemia se manifesta printr-o stare de slabiciune, ameteala, oboseala, probleme de concentrare, insomnie, tulburari digestive, greata, constipatie, dureri de cap, stari de lesin, rezistenta redusa la infectii si, in general, o imunitate scazuta. Dat fiind ca anemia este de mai multe feluri, este important sa mergi la un medic ca sa descoperi in ce fel trebuie sa iti schimbi regimul alimentar.

Iata mai jos o lista cu alimentele recomandate, de obicei, in tratamentul sau prevenirea anemiei:

1. Sfecla rosie este bogata in tot felul de vitamine si minerale, dar si in acid folic. Consumul de sfecla rosie ajuta la stimularea imunitatii, la imbunatatirea circulatiei sangelui, la combaterea anemiei, gripei si racelii. Daca o incluzi cat mai mult in meniul tau, te vei mentine energica si sanatoasa.

2. Ficatul, muschiul de vita, carnea de vita, carnea de curcan si de pui sunt foarte bogate in proteine, fier si vitamina B12, asadar daca te simti fara energie, consuma o friptura cu o salata si o sa te pui pe picioare.

3. Ouale contin proteine, vitamina D, seleniu, dar si fier. Un ou asigura 15% din necesarul zilnic de fier. Pentru a creste absorbtia fierului din ou in organism este recomandat ca acesta sa fie consumat impreuna cu legume.

4. Cerealele integrale sunt importante pentru fibre, dar si pentru vitamine si minerale, continutul de fier fiind deloc de neglijat. Ele sunt recomandate mai ales in alimentaria copiilor, pentru a nu avea carente de fier.

5. Avocado
contine vitamina K, fibre (cel mai mare continut din tot spectrul fructelor), acid folic, potasiu, vitamina B3, B6, vitamina C si cupru. Un fruct mediu de avocado de 150 de grame asigura un sfert din necesarul zilnic de acid folic al organismului.

6. Fasolea
contine fier, magneziu si acid folic, regleaza glicemia si tine foarte bine de foame, oferind o senzatie de satietate pe termen lung. O cana de fasole are in jur de 15 grame de fibre, adica mai mult de jumatate din valoarea zilnica recomandata si este o buna sursa de potasiu, ceea ce inseamna ca scade presiunea sanguina si reduce riscul aparitiei accidentelor vasculare.

7. Soia contine proteine, dar si isoflavonoide, substante care lupta si previn diverse tipuri de cancere. Soia scade colesterolul si ne asigura o doza suficienta de calciu cat sa avem oase sanatoase. De asemenea, soia contine fier care se absoarbe in organism.

8. Spanacul si, in general, toate legumele verzi, ne asigura fierul, acidul folic si calciul de care avem nevoie. Din pacate, fierul din spanac nu se absoarbe in totalitate, de aceea este bine sa il combinam cu alte alimente bogate in fier. Spanacul mai este bogat in magneziu, sulf, zinc, cuprru, potasiu, dar si in vitaminele A, B1, B2, C, E si K.

9. Broccoli este, dupa cum stim un aliment foarte sanatos. El contine fitonutrienti, caroten, vitaminele C si E, vitamine din complexul B si, mai ales, fier. Aceasta leguma contine cel mai mult fier dintre toate legumele si este foarte indicata in regimul vegetarienilor.



10. Andivele sunt, ca si spanacul, foarte bogate in fier absorbabil, vitamine de tip B, dar si antioxidanti care lupta impotriva radicalilor liberi, ne curata organismul de toxine si previn in acest fel cancerul sau bolile cardiovasculare.

11. Pestele si fructele de mare sunt o sursa importanta de fier si grasimi sanatoase, nu ingrasa, scad colesterolul si sunt bogate in proteine. De altfel, daca mancati frecvent aceste alimente nu o sa aveti carente de fier, zinc si seleniu.

12. Fructele precum cele bogate in fier (merele) sunt ideale in tratarea anemiei. Poti sa mananci mere proaspete sau sa consumi suc de mere 100% natural. Alte fructe recomandate sunt prunele, strugurii, fructele uscate, smochinele, citricele, caisele.

13. Mierea
reprezinta o sursa importanta de fier, cupru si mangan. Cand aceste elemente se combina, ele participa la sinteza hemoglobinei, ajutand in acest fel la tratarea anemiei. Poti servi mierea cu felii de mere sau banane, oferindu-i organismului tau doza necesara de fier si energie.

14. Nucile si migdalele sunt si ele foarte bune pentru tratamentul anemiei. Ele sunt bogate in fier, cupru, zinc, vitamina B12, acid folic si grasimi sanatoase, toate importante pentru reenergizarea organismului.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 

Tags:
mancare pentru anemie
ce mananci cand ai anemie
anemie alimente
anemie alimente recomandate
anemie mancare
anemie fier
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
  • Top 10 alimente bogate in fier Alimentatie

    Top 10 alimente bogate in fier

    23.07.2013

    Lipsa de fier duce la anemie, oboseala si la o rezistenta redusa la infectii. Unul din marile beneficii ale aportului de fier este faptul ca el ajuta la neutralizarea radicalilor liberi,...

    mai mult
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare