Ce sa faci si ce sa nu faci dupa ce devii vegetarian

Inceput ca o forma de manifest, transformat in dieta la moda si tinut cu abnegatie doar de cei care au adoptat acest regim de viata din motive etice, vegetarianismul e o cale pe care multi o apuca dar putini o tin drept.

Marturiile celor care au lasat in urma mancarurile pe baza de carne vorbesc despre o stare de spirit mai buna si un boost de energie, toate luate din verdeturile care le alcatuiesc acum meniul.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Top 3 filme si carti care te ajuta sa devii vegetarian

Trecerea la un stil de viata vegetarian aduce numeroase beneficii organismului. Aici se numara scaderea tensiunii arteriale si reducerea riscului de cancer. Totusi, daca nu stii cum sa devii vegetarian, s-ar putea sa te ingrasi din nou si sa iti dai peste cap organismul.

Am facut o lista cu “asa da” si “asa nu” ca sa te ajutam sa iei tot ce e mai bun din noul stil de viata fara carne.

Asa nu

1. Nu ceda poftelor care trag la carbohidrati

Cand tai proteinele animale din dieta, organismul tau devine permanent infometat. Multi dintre vegetarieni aleg sa isi potoleasca foamea cu carbohidrati: paine, orez sau paste. Nimic mai gresit. Daca iti bombardezi organismul cu carbohidrati, nu faci altceva decat sa ridici in tavan nivelul zaharului din sange, miscare ce iti va consuma rapid energia si iti va creste nivelul de cortizol care se transforma apoi in grasime abdominala.


2. Nu trece pe meniu cu semi-preparate

Cand nu ai chef sa gatesti, cel mai usor e sa cumperi un semi-preparat vegetarian de la supermarket. Nimic mai gresit pentru ca o astfel de masa este plina de calorii, grasimi, zahar, sare, conservanti si cate si mai cate chestii daunatoare pentru organismul tau. Arunca un ochi pe eticheta inainte de a cumpara asa ceva, ca sa stii ce mananci. Studiile arata ca prajiturile vegan sau inghetata contin mai multe calorii decat variantele lor normale.

3. Nu exagera cu branzeturile

Branza poate fi o sursa excelenta de proteine pentru persoanele vegetariene, dar daca mananci prea multa, vei lua rapid proportii. Stiai ca branza cheddar are de 4 ori mai multe calorii si de 9 ori mai multe grasimi decat un piept de pui dezosat? Mai mult, branza e de obicei sarata, ceea ce te va face sa retii multa apa si sa pari umflata.

Asa da

1. Mananca mai multe proteine din plante

Ca sa reduci poftele si sa iti mentii corpul puternic, e suficient sa cresti aportul de proteine din plante. Ideal ar fi sa ii oferi corpului 46 de grame de proteine din plante ca sa ai un nivel de energie ridicat, sistemul imunitar in parametrii normali si stomacul  plin. Poti lua proteinele din linte, legume, quinoa, iaurt grecesc, migdale si seminte de canepa.

2. Mananca anumite branzeturi

Daca esti mare amator de branza, iti va placea cu siguranta in Franta. Glumeam! Daca esti mare amator de branza, ai grija de mananci ca sa nu te ingrain. Poti alege fara probleme branzeturi mai sanatoase cum ar fi cea de capra, feta sau gruyere.


 

Tags:
Ce sa faci si ce sa nu faci dupa ce devii vegetarian
dieta vegetariana
proteine din plante
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare