Ce sa mananci ca sa-ti mentii inima sanatoasa

Afectiuni 21.01.2009 dietetik

Afectiunile la inima reprezinta cauza principala pentru care se moare in America, Canada si ucide din ce in ce tot mai multi oameni in lumea intreaga. Un prim pas in schimbarea stilului de viata este reducerea consumului de carne rosie si grasimi saturate. Este bine sa consumi cat mai multe fructe si legume proaspete, peste, fibre si sa nu exagerezi cu zaharul. Acestea sunt cateva reguli importante dintr-o dieta echilibrata, care te-ar putea ajuta sa-ti mentii inima sanatoasa si restul sistemului tau cardiovascular. Totusi, haide sa vedem care sunt alimentele care previn bolile de inima.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Somonul
Asa cum probabil stii deja, somonul contine acizi grasi omega 3, care-ti protejeaza inima prin reducerea riscului de producere a cheagurilor de sange. Aceste grasimi lucreaza de asemenea la stabilizarea nivelului de colesterol. Daca nu-ti place somonul poti opta pentru alti pesti oceanici, de exemplu tonul, sardinele sau heringul, cate doua portii pe saptamana.
Incearca sa pragesti pestele la gratar si sa prajirea acestuia. Serveste-l cu legume verzi si o salata (cu suc de lamaie)

 

Uleiul de masline
Si acesta ajuta foarte mult la reducerea riscului de declansare a afectiunilor la inima prin stabilizarea nivelului de colesterol din sange.

 

Ovazul
Contine fibre care ajuta la reducerea nivelului de colesterol. Fibrele solubile ajuta si ele la mentinerea sanatatii tractului digestiv. Poti include in meniul de mic dejun preparate pe baza de ovaz cu un pic de zahar brun, capsuni si nuci. Cerealele cu ovaz sunt bune daca sunt servite cu lapte (cu putine grasimi) sau lapte de soia cu felii de fructe proaspete.

 

Merele
Aceste fructe contin fitochimicale care actioneaza ca si antiinflamatori prevenind astfel formarea cheagurilor de sange. Merele contin: vitamine si fibre. Consuma un mar cu un pic de nuci sau migdale ca si gustare sanatoasa sau ai optiunea de a adauga bucati de mar in salata ta preferata.

 

Migdalele
Migdalele si alte varietati de nuci contin grasimi sanatoase, vitamina E si alte substante, care ajuta la stabilizarea nivelului de colesterol. In plus, sunt o sursa buna de proteine si fibre.
Ca sa-ti pregatesti o gustare sanatoasa presare cateva migdale peste sparanghel (in suc de lamaie)

 

Vinul rosu

Asa cum probabil ai citit si prin alte materiale, acest produs natural contine antioxidanti, rolul acestora este de a impiedica actiunea radicalilor liberi. Pe langa faptul ca impiedica imbatranirea unul din acesti antioxidanti ajuta la mentinerea sanatatii inimii. Insa, vinul trebuie consumat cu moderatie.

Tags:
somon
ulei de masline
ovaz
mere
migdale
vin rosu
cereale integrale
legume verzi
rosii
soia
fasole neagra
nuci
orez brun
ardei gras
sparanghel
conopida
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare