Ce sa mananci si ce sa eviti cand iesi la restaurant

Probabil ti se intampla destul de des sa mananci la restaurant sau sa comanzi mancare (fie acasa, fie la serviciu). Atunci cand te straduiesti sa mananci sanatos, te afli in dificultate cand citesti meniul. Iata ce sa comanzi si ce nu, in functie de specificul restaurantului. 

Restaurant italian 
 
Incepe cu o supa minestrone, bogata in legume si fasole care, datorita fibrelor, te vor tine satula mult timp. Sau, tot pentru primul fel, alege supa Di Pesce, adica supa cu fructe de mare. Pentru felul doi, cere sote de spanac cu usturoi sau pui Fra Diavolo. Daca totusi esti innebunita dupa pasta, comanda o portie mica, iar sosul sa fie neaparat marinat. 
 
Restaurant grecesc / mediteranean
 
Meniul gresesc este foarte ofertant in ingrediente bune pentru inima, cum ar fi masline, paine integrala si legume, dar si unele foarte grele, care contin foarte mult ulei de masline sau carne cu multe grasimi. In loc de gyros cere o salata mare cu carne gyro. Eu aleg de fiecare data tabouleh, o salata cu rosii, patrunjel si bulgur, servita cu humus si lipie din paine integrala. 
 
Pizzerie 
 
Pizza nu este chiar atat de rea pe cat ai crede. Aceasta ar putea fi o modalitate foarte buna de a manca toate grupele de alimente in acelasi timp si chiar fara sa depasesti numarul de calorii. Comanda un blat subtire si cere doar jumatate din cantitatea de cascaval sau parmezan. Pentru topping, alege carne de pui la gratar si multe legume. Pe deasupra, cere-i bucatarului sa-ti presare oregano pentru un gust mult mai bun. 
 
 
Restaurant mexican 
 
O modalitate foarte buna de a-ti lua portia de proteine este sa comanzi friptura simpla la gratar sau tacos cu pui. Ca topping, foloseste cu incredere salsa sau guacamole. Pentru doza de fibre cere o portie de fasole. 
 
Restaurant chinezesc 
 
Evita mancarea prajita sau cea cu mult sos gras, cum ar fi porcul dulce-acrisor sau carnea de vita cu portocale. Fereste-te de orezul prajit si de pastele prajite. Alege o supa de galuste chinezesti si fructe de mare cu legume. Foloseste betisoarele cu incredere, caci te vor face sa mananci incet, ceea ce e bine pentru digestie. 
 
Restaurant vietnamez 
 
Pentru primul fel, cere Pho, supa cu taitei, legume si carne de vita sau de pui. Daca vrei sa tii caloriile sub control, nu manca toti taiteii sau cere din start sa-i inlocuiasca cu legume. Pentru al doilea fel, alege rulouri de primavara in hartie de orez, cu salata verde si creveti. 
Tags:
restaurant
italian
paste
pizza
chinezesc
grecesc
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
1 Comentarii
  • paul
    1. paul 25.11.2014 15:12

    Va ofer posibilitatea de a intra intr-o afacere in care sigur veti castiga suplimentar un venit de cel putin 300 $ lunar si pe viitor chiar mai multi. Nu este MLM sau alt joc piramidal. Deja se castiga si in Romania bani frumosi cu o munca usoara de 3 ore pe zi, ca operator date pe net, dupa o instruire/mail timp de 12 zile. Incercati, nu costa nimic. totul e gratuit. Aveti curiozitatea si trimiteti cuvantul "nfo" pe mailul: paulcondurachi@gmail.ro si va veti convinge! Ce va costa un mail?

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare