Ce sa nu manancam inainte de culcare

Fie ca ne culcam odata cu gainile sau stam trezi pana la orele tarzii ale noptii, fiecare dintre noi vrea ca atunci cand pune capul pe perna si inchida ochii, sa pluteasca instant spre taramul viselor.

Nimic nu-i mai enervant decat sa nu poti sa adormi, iar adevarul este ca somnul este necesar pentru o stare de sanatate buna. 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Cu toate ca sunt putine studii care sa ne spuna ce mancaruri sunt sau nu bune la cina cea tarzie, exista dovezi observationale care sugereaza ca anumite mancaruri nu ar trebui consumate inainte de culcare.

De ce? Pentru ca ne agita sau ne pot da batai de cap la adormire.

Printre alimentele recomandate inainte de somn, numaral ceaiul de valeriana, ciresele - singurul fruct ce contine urme de melatonina, laptele plin de aminoacizi care  functioneaza ca un precursor al serotoninei, sau o banana plina de magneziu.

Cand vine vorba de ceea ce nu trebuie sa mancam sau bem, cert este ca orice aliment bogat in cafeina cum sunt cafeaua, energizantele sau bauturile tip cola ies din discutie. Dar ce alte alimente ne-ar putea transforma relatia cu somnul intr-una cu nabadai?

1. Carne grasa

Desi proteinele sunt esentiale in alimentatia, la masa de seara trebuie sa avem cat mai putine, altfel vom avea energie toata noaptea. De asemene, trebuie evitate carnurile cu un continut bogat de grasime intrucat acestea stimuleaza productia de acid in stomac. In plus, mancarurile grase relaxeaza sfincterul esofagial, iar acidul din stomac poate ajunge unde nu trebuie.

2. Alcool

Desi alcoolul ne ameteste si ne face somnorosi, realitatea este alta. Alcoolul este metabolizat rapid in organism si ne face sa ne trezim de cateva ori pe noapte. Un studiu a concluzionat ca un pahar de tarie amestecat cu suc necafeinizat scade durata somnului cu 15 minute. 

3. Ciocolata

Ciocolata este doar plina de calorii, ci si de cafeina, in special cea neagra. De asemenea, ciocolata este bogata in theobromina, alt stimulent care poate creste pulsul si cauza insomnii.

4. Mancaruri condimentate

Un studiu realizat in Australia spune ca tinerii care au mancat mustar sau sos Tabasco la cina au avut mai multe probleme in a adormi decat cei care au mancat ceva mai putin condimentat. Condimentele iuti pot cauza chiar indigestie daca sunt mancate in cantitati mari.

5. Paste sau pizza

Desi par cea mai la indemana gustare inainte de culcare, pastele si pizza sunt bogate in calorii si pline de carbohidrati, care se digereaza mult mai greu noaptea. Nu degeaba ne recomanda nutritionistii sa uitam de paine la cina!

6. Ceai verde

Ceaiul verde este aliatul nostru in timpul zilei, nu si al noptii. Acesta contine teina, un alcaloid cristalizat asemanator cu cafeina, care ne tine trezi. In plus, ceaiul verde are efect diuretic, deci ne va face sa mergem la baie mai degraba decat sa stam in pat.

7. Fructe

Unii oameni cred ca fructele sunt gustarea ideala pentru seara, insa niciodata in cantitati mari. Fructele contin mult zahar in forma de fructoza, ia acest zahar fermenteaza deasupra altor mancaruri in intestin. Treaba asta nu e numai dureroasa, mai si ingreuneaza digestia. Daca tii mortis sa mananci un fruct seara, nu exagera cu portia. Daca nu-ti incape in pumn, s-ar putea sa fie prea mult.

 

 

Tags:
somn
insomnie
mancare nesanatoasa
tratament insomnie
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare