Ce solutii sa aplicam atunci cand greutatea stagneaza, dar vrem sa mai slabim?

Secrete 07.06.2018 dietetik
Atunci cand incepi o dieta de slabire te poti astepta la o perioada de stagnare, chiar daca in primele saptamani kilogramele dispar usor. Asta nu inseamna ca dieta aleasa este ineficienta, ci este doar o faza normala a organsimului pe care daca nu inveti sa o gestionezi te vei plafona, iar toate eforturile depuse in procesul de slabire vor fi in zadar. Aceasta faza de stagnare se mai numeste si faza de platou si poate da batai de cap oricui la un moment dat. Exista insa multe moduri in care putem depasi faza, dar trebuie sa ne dorim cu adevarat sa slabim ca sa reusim.
 
Stii in sinea ta ca nu ai schimbat nimic in regimul alimentar, faci miscare cat de cat, respecti numarul de calorii si faci doar combinatii alimentare sanatoase. Care sa fie problema atunci? Ei bine, organismul nostru are capacitatea de a se adapta la orice schimbare, iar daca apare stagnarea in procesul de slabire dupa ce ai avut deja rezultate satisfacatoare inseamna ce trebuie sa faci niste ajustari in stilul tau de viata. Trebuie sa stii ca nu poti depasi perioada de stagnare decat daca actionezi pe mai multe planuri si nu te lasi pe tanjeala.
 

De ce greutatea stagneaza?

 

Inainte de a gasi solutii, trebuie sa constientizam de ce am ajuns in faza de stagnare. In primul rand, slabirea este un proces greu si anevoios si chiar daca ajungi la greutatea dorita asta nu inseamna ca treaba este rezolvata. Mai exista si perioada de mentinere ca sa nu revina kilogramele. Slabirea nu va fi niciodata constanta si liniara. Sunt perioade si perioade. De asta si este necesara rabdarea.
 
Perioada de stagnare apare pentru ca deja ti-ai obisnuit corpul cu niste schimbari si intra si el intr-o stare de repaus. Este stiut faptul ca in timpul dietelor mai mult sau mai putin restrictive noi nu slabim doar in grasime, ci si in masa musculara si cantitatea de apa din corp. Din pacate, o masa musculara scazuta inseamna ca vei arde mai greu caloriile si asta pentru ca nu are cine sa stimuleze rata metabolica. Retentia de apa poate sa dispara daca eviti anumite condimente sau alimente, dar poate reaparea daca nu faci suficienta miscare sau masaj corporal. Mai poti avea si o dereglare hormonala care trebuie rezolvata la medic.
 
 
 
Ca sa intelegi mai bine care este faza cu stagnarea, trebuie sa stii ca la inceputul unei diete kilogramele dispar rapid gratie glicogenului din muschi si ficat. Ne ajuta sa avem arderi bune si sa eliminam apa, dar nu merge asa la nesfarsit, mai ales daca masa musculara scade. Aceasta este dovada ca o dieta fara miscare fizica nu va aduce rezultatele dorite. 
 
 

Cum putem face fata stagnarii greutatii?

Spuneam anterior ca stagnarea este o faza, deci va disparea la un moment dat, dar trebuie sa faci ceva in acest sens, pentru ca organismul sa nu se obisnuiasca prea mult cu ea si sa acumulezi kilograme. Iata ce ajustari poti face:
 
1.Este esential ca in fiecare saptamana sa ai 1-2 zile in care sa consumi doar mancare lichida sau cat mai light. Sfatul nostru este sa consumi doar smoothieuri sau mai poti completa cu frunze de salata cu zeama de lamaie. Este important ca organismul sa observe o schimbare alimentara ca sa fie accelerat din nou si sa poti slabi in continuare. Ideal este sa alegi cele 2 zile in weeekend cand nu depui mult efort fizic sau intelectual si poti face fata unei diete scurte pe baza de smoothieuri
 
 
2.Ajusteaza in fiecare saptamana numarul de calorii. De la o saptamana la alta poti micsora cu 200 caloriile, iar in alta poti adauga 200. In acest mod metabolismul tau nu se va putea obisnui, ci va fi mereu in alerta.
 
3.Este important sa consumi in fiecare zi multe lichide. Poti consuma ape aromatizate cu fructe si legume, smoothieuri, salate din verdeturi, supe lichide, apa ca atare cu lamaie.
 
4.Inceraca sa fii mereu activ chiar daca esti acasa sau la locul de munca. Miscarea nu inseamna doar exercitii fizice. Plimba-te, dezmorteste-ti picioarele, spatele, fa curat prin casa, urca scarile in locul liftului.
 
 
5.Alterneaza exercitiile fizice. De la o saptamana la alta schimba ritmul si tipul de exercitii.
 
 
6.Creste cu 15-20 de minute timpul pentru exercitiile cardio. Te ajuta sa accelerezi metabolismul.
 

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
greutatea stagneaza
slabim
solutii cand greutatea stagneaza
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare