Ce superalimente sa incluzi in dieta

Alimentatie 02.11.2017
Este imposibil sa nu fi auzit pana acum de notiunea de “superalimente”. Nu este o moda sau ceva de genul, ci au legatura cu un stil de viata sanatos, asa ca vei mai auzi de ele si de acum inainte, pentru ca sunt alimentele cu cea mai mare cantitate de nutrienti si vitamine. Nu te gandi doar la semintele de chia si quinoa ca ar fi singurele superalimente. Realitatea este ca si anumite legume intra in aceeasi categorie si le veti descoperi in randurile ce urmeaza.

1.Fructele de Goji

Sunt bogate in antioxidanti puternici, care te protejeaza de radicalii liberi, stimuleaza metabolismul, pentru a slabi usor si sanatos si aduc un aport ridicat de vitamine, minerale si aminoacizi esentiali organismului pentru a functiona corespunzator.
 
Sunt multe produse pe piata ce au in compozitie fructele de Goji, dar ele pot fi consumate in diverese moduri. Poti alege sa le consumi simplu, in ceaiuri, smoothie-uri homemade sau in combinatii cu alte fructe benefice. Exista chiar si pulbere de Goji, care este mai usor de inclus in alimentatie.
 
 

2.Ciocolata Raw

Cine nu adora ciocolata, iar daca mai este raw cu atat mai bine. Trebuie sa recunoastem ca multi apelam la acest superaliment atunci cand suferim de depresie, anxietate sau cand pur si simplu ni se face pofta.
 
 Daca iti faci griji pentru silueta, nu ai de ce, intrucat este de departe un aliment sanatos, asa ca-ti poti face des prajituri cu ciocolata raw. Poate nu stiai, dar ciocolata raw poate fi considerata cea mai importanta sursa de antioxidanti din cate exista, depasind multe alte superalimente.
 
 

3.Ciuperci medicinale

Sunt diferite de restul ciupercilor cu care ne-am obisnuit si includ soiuri precum Cordyceps, Shiitake, Reishi si lista poate continua. Acestea sunt mai deosebite pentru ca si-au dovedit eficienta in lupta cu celulele canceroase si asta penttru ca intaresc foarte mult sistemul imunitar gratie polizaharidelor din continut. 
 
Acestea se consuma in multe forme si anume capsule, pudra, uscate sau intregi si iti permit astfel sa le rehidratezi si sa le consumi de fiecare data cand simti nevoia. Poti face chiar si sosuri din ele, care in mod cert, vor fi light si nu-ti vor aduce kilograme in plus.
 

 

4.Miere de albine

In aceasta categorie nu intra doar mierea de albine naturala, ci si polenul de albine. Spre deosebire de multe alte superalimente nu foarte cunoscute, acesta este destul de popular si folosit din timpuri vechi si nu incape dubiu, tinand cont ca are in compozitie nu mai putin de 21 de aminoacizi esentiali si o cantitate insemnata de vitamina B9. 
 
Mierea poate fi utilizata la ce mancare doresti sau poate fi consumata zilnic ca atare sau in sucuri naturale homemade. Pe de alta parte, polenul de abine se gaseste sub forma de capsule sau pudra si il poti adauga mai usor in pireuri si alte mancaruri de genul acesta.
 

5.Avocado

Daca vrei sa te protejezi de cancer, trebuie sa consumi avocado in mod regulat, pentru ca are in compozitie doar grasimi sanatoase, care nu-ti vor afecta sanatatea si silueta. In diete este exceptional, intrucat este destul de hranitor si satios si nu vei avea treaba cu senzatia de foame pentru cateva ore bune.
 
Partea buna este ca nu te vei plictisi niciodata de el, pentru ca il poti consuma ca atare sau iti poti face diverse mancaruri din el, de la feluri principale pana la deserturi sanatoase sau mici gustari. Un exemplu ar fi guacamole, care nu are cum sa nu-ti placa.
 
 

6.Alge

Exista tipuri de alge cu proprietati extraordinare precum nori sau kombu, care pot fi folosite in orice mancare. Te poti inspira din bucataria japoneza ca sa gasesti retete cat mai diverse si interesante. Ele sunt uscate si sarate, asa ca nu mai ai nevoie de condimente, mai ales daca le vei folosi la prepararea supelor. De asemenea, pot fi consumate si sub forma de pudra sau capsule.
 
 Sunt recomandate in alimentatie, intrucat iti curata organismul de metale grele si te ajuta la detoxifiere. Te poti proteja de cancer, colesterol rau, dar si alte afectiuni comune. 
 

7.Seminte de canepa

Multi nu stiu ca semintele de canepa sunt recomandate pentru consum, pentru ca sunt bogate in vitamina E, minerale, aminoacizi si contin 33% proteina pura digerabila. Se aseamana oarecum cu semintele de chia, quinoa sau in, care si ele ajuta la stimularea sistemului digestiv.

8.Boabele de camu, fructe de padure

Te poti bucura zilnic de ele, pentru ca au in compozitie o cantitate foarte mare de vitamina C, care ajuta la intarirea imunitatii, oboseala, depresie, curatarea sangelui si regenerarea celulara. Pot fi consumate foarte usor, intrucat le gasesti sub forma de praf si le poti include in sucuri naturale, pireuri, supe si chiar deserturi sanatoase.
 

 

9.Spirulina sau alba albastra - verzuie

Spirulina este un tip de alga albastra-verzuie si constituie cea mai mare sursa de proteine din cate exista. Nu ai voie sa nu incluzi in alimentatie acest superaliment, mai ales daca te gandesti cate proteine, minerale si fitonutrienti are in compozitie. Iti poti lua zilnic portia verde cu ajutorul spirulinei si vei observa ca starea generala de sanatate se imbunatateste.
 
 
Daca nu stii ce superaliment sa alegi, gandeste-te mai intai ce probleme de sanatate ai si ce necesitati are organismul. Asa vei alege corect!
 
Sursa: wellnesstoday.com; healthline.com;
 

 

Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare