Ce trebuie sa contina micul dejun

Specialisti 24.11.2009 dietetik

Din numeroase studii reiese ca cine manaca dimineata beneficiaza de bune rezultate atat din punct de vedere intelectual cat si fizic. In afara de randament, influenta micului dejun se observa si in echilibrarea dietei. 

Cresterea indicelui de obezitate este legata de lipsa acestei mese, dat fiind ca dupa mai multe ore in care nu se ingera nimic, organismul prefera alimente bogate in grasimi si cu un continut scazut de nutrimente. 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Un mic dejun, pentru a fi sanatos, trebuie sa includa cel putin trei dintre urmatoarele alimente:

Lapte: furnizor de calciu, in special recomandat copiilor si batranilor; o alta optiune pentru cei care sufera de intoleranta la lactoza este laptele de soia, bogat in proteine. 

Ulei de masline: ajuta la marirea colesterolului bun (HDL) datorita continutului sau de acid oleic. 

Paine integrala: proportioneaza carbohidrati, fibra alimentara si daca este combinata cu rosii si ulei de masline, este un mic dejun sanatos de 225-230 Kcal (50g de paine, echivalentul a 2 felii) si 10-12 g de grasimi. 

Fructe: bogate in vitamine, minerale si fibra alimentara, cu un aport caloric scazut. 

Muesli: Inalt continut de carbohidrati, vitamine din grupul B, acizi grasi poliinsaturati, minerale provenite din cereale si din fructe uscate, fiind astfel sinonimul energiei necesare pentru a incepe o zi. 

Tu ce mananci la micul dejun?

Tags:
lapte
musli
ulei de masline
paine integrala
fructe
mic dejun sanatos
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
8 Comentarii
  • Vizitator
    1. Vizitator 11.01.2010 16:04

    la mic dejun ora 7.00: iaurt cu 2,8 grasime, fulgi de ovaz, secara, orz si grau, stafide ori prune uscate ori curmale, nuci si/sau migdale, seminte de susan, mac, dovleac, 1 mar/portocala/mandarina/banana, 2 felii de paine integrala si aceasta masa imi "tine de foame" pana pe la 12.30-13.00.

  • Alisa
    2. Alisa 03.05.2011 11:15

    Pentru mine micul dejun este la ora 11:00...mananc lapte cu cereale VIva. dar de maine voi incepe cu Musli. =D

  • Livia
    3. Livia 24.05.2011 11:42

    de obicei mananc doua feluri de mancare la micul dejun: felul "principal" este o bucata de branza sau doua oua fierte sau omleta cu rosii, castraveti, etc. si "desertul" este fulgi de ovaz cu lapte, scortisoara si eventual fructe din compot... ora mesei depinde de momentul in care ma trezesc, de obicei ma indrept spre bucatarie instantaneu, asa m-am obisnuit din liceu :)

  • mady
    4. mady 26.11.2011 09:08

    Acum doar ce am mancat un bol de cereale cu lapte (fulgi de porumb, fulgi de ovaz cu fructe uscate, fulgi de in) si o cafea cu lapte degresat. In alte dimineti mananc paine integrala cu seminte de floarea soarelui si in cu cascaval slab sau sunca de pui si rosii sau castravete. Tine de foame cateodata si pentru toata ziua...

  • Vizitator
    5. Vizitator 10.12.2011 16:11

    Nu vei avea neplaceri dupa masa daca mananci lapte/iaurt cu cereale si fucte USCATE (curmale, smochine, prune, stafide).

  • andreea
    6. andreea 24.03.2012 12:44

    Eu mananc fructe sau legume crude,biscuiti sau paine unsa cu ceva...si lapte,ceai sau suc natural de mocovi,portocale de care vreau imi fac eu acasa.Si sa nu uit si branza mai mananc:)

  • Mihai
    7. Mihai 18.12.2012 08:00

    Hai s? l?murim ni?te aspecte: 1. Laptele con?ine lactoz?, lactoza este desf?cut? de ni?te enzime dedicate în galactoz? ?i glucoz?, glucide care ajung în sânge ?i apoi ...judeca?i voi; deasemenea, laptele con?ine mai mult estrogen decât un tub de pesticide, de ce? p?i laptele este ob?inut prin mulgerea vacilor 300 de zile pe an ?i mai ales când vacile sunt gestante ?i nivelul hormonal este uria? 2. Amidonul din cereale (sunt 2 molecule de amidon “legate”) este “spart” rapid si absorbit extrem de rapid, conducand la niste varfuri glicemice sangvine. Lucrul asta te face si mai gras decat probabil esti sau o sa fii tu, mare amator de cereale. oameni buni trezi?i-v? ?i la micul dejun consuma?i proteine (ou?, ca?caval), legume (surs? s?n?toas? de carbohidra?i) ?i gr?simi vegetale din nuci, migdale sau semin?e crude de dovleac judeca?i voi!

  • Cristina
    8. Cristina 21.01.2013 12:47

    Eu mananc un fruct crud imediat cum m-am trezit, de regula un mar. Pt ca vitaminele se asimileaza cel mai bine asa, plus ca altfel m-as balona (fructele fermenteaza daca le mananci dupa alte feluri de mancare). Apoi mananc cam dupa o ora doua senvisuri cu unt si branza sau cas, sau doua oua fierte (ori omleta cu branza). Lapte nu mai consum de cateva luni pt ca imi apar cosuri datorita hormonilor pe care ii contine, iar cerealele sau muesli nu imi plac.

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare