Ce trebuie sa mananci in functie de tipul de metabolism

Alimentatie 13.11.2017
Metabolismul difera de la o persoana la alta in functie de bagajul genetic, varsta, sex, masa corporala, statusul hormonal si stilul de viata, motiv pentru care poti avea oscilatii de greutate uneori si poate fi destul de dificil sa gasesti regimul alimentar potrivit. Multe diete si exercitii fizice esueaza tocmai pentru ca nu stii ce tip de metabolism ai.
 

Cum functioneaza metabolismul?

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 

Ca sa stii ce tip de metabolism ai, trebuie mai intai sa afli cum functioneaza metabolismul. Ei bine, metabolismul se defineste la fel pentru orice fiinta vie. Totul tine de procesele de sinteza asimilare (inmagazinarea energiei) si dezasimilare ( eliberarea energiei) a substantelor dintr-un organism. Asta inseamna ca organismul are nevoie de energie pentru desfasurarea corecta a proceselor interne si vitale ca sa-si poata duce la bun sfarsit activitatile zilnice.
 
 
 
 
Daca doresti niste valori fixe ale metabolismului, doar un medic specialist sau un nutritionist ti le poate spune. La baza este o formula care ia in considerare varsta, sexul si greutatea, iar in functie de rezultat se alege dieta potrivita si se calculeaza numarul de calorii zilnice de care are nevoie corpul tau. Desigur, aceste calcule sunt orientative, intrucat metabolismul poate varia in anumite luni dintr-un an si bineinteles, difera de la o anumita varsta.
 
 
Alimentatia este cea mai importanta cand vine vorba de metabolism, pentru ca ea dicteaza procesele de digestie, absorbtie, transport si metabolizare ( consumul energetic). Corpul are nevoie uneori de fibre, alteori de proteine sau lipide, totul in functie de necesitati. De regula, aportul energetic este ridicat dimineata si scade pe parcursul zilei. Dupa masa incepi sa simti ca ai energie mai putina. Nu intamplator, medicii si nutritionistii recomanda sa nu sarim peste micul dejun, intrucat este cea mai importanta masa a zilei si atunci ne luam energia necesara pana la amiaza.
 
Atunci cand dai organismului alimente sarace din punct de vedere nutritional, corpul va incepe sa-si faca depozite de grasime ca sa aiba energie, iar acest lucru inseamna kilograme in plus, retentie de apa si celulita. La polul opus, daca dai corpului mai multe calorii decat are nevoie, nu va apuca sa le consume si te vei trezi cu kilograme nedorite.
 
 
 

Care sunt tipurile de metabolism? Ce alimentatie trebuie sa ai?

 

 

Semnalele pe care corpul le da sunt:
 
  • Dimineata incepe greu pentru tine pentru ca te simti destul de obosit, desi ai dormit 8-9 ore
  • Dupa pranz ramai fara energie destul de des
  • Ai probleme cu tensiunea arteriala scazuta
  • Mainile si picioarele iti sunt reci mereu, asta insemnand ca ai o circulatie a sangelui proasta
  • Te ingrasi mult prea usor si slabesti foarte greu
  • Ai probleme cu balonarea
  • Nu prea ai conditie fizica, obosesti destul de usor
  • Seara cand te pui in pat adormi instant destul de des
  • Problemele digestive nu-ti dau pace
  • Musculatura este flasca si relaxata
 
*Daca ai toate aceste simptome inseamna ca ai un metabolism lenes, la 5-7 simptome ai un metabolism normal, iar daca abia observi 3-4 semne insemana ca te bucuri de un metabolism rapid. Mentionez ca doar un specialist iti poate spune cu exactitate ce tip de metabolism ai, dar de unele semne iti dai seama si tu.
 
Alimentatia trebuie adaptata in functie de fiecare tip de metabolism daca vrei sa ai silueta dorita. Nu cred ca este prea greu sa alegi alimentele potrivite tipului tau de digestie. Iti poti da seama si tu cum digeri alimentele si dupa cat timp ti se face foame pana sa te sfatuiesti cu un specialist. Exista si alte alimente care accelereaza metabolismul.
 
 
1.In cazul metabolismului lenes este evident ca digestia este la fel de lenesa. Ai nevoie de alimente care se digera usor, dar care sa-ti dea si energie pentru mult timp, asa ca dimineata si seara poti consuma fainoase si fructe, dar si multe fibre pentru a stimula digestia. Pe la amiaza poti resimti senzatia de foame asa ca poti consuma carne slaba cu multe legume.
 
 
2.In cazul metabolismului rapid ai nevoie sa-ti pastrezi energia pentru mult timp ca sa-ti desfasori toate activitatile, asa ca poti consuma proteine animale, carbohidrati buni , care ajuta la slabit si alimente bogate in acizi.
 
 
3.Daca ai un metabolism normal te poti considera norocos, pentru ca poti manca ce vrei. In cazul in care vrei sa mai slabesti un pic, poti alterna alimentatia pentru metabolismul lenes cu cea pentru metabolismul rapid.
 
 
 
 
Sursa: doctoroz.com; beyond-diet -reviews.com; realdosenutrition.com;

 

Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare