Ce trebuie sa stii despre dieta de toamna

Diete clasice 30.08.2017
Toamna bate usor la usa, dar nu trebuie sa va faceti griji ca vor reveni kilogramele date jos pe timpul verii. Exista proasta impresie cum ca trebuie sa consumi multe grasimi in anotimpul rece ca sa faci fata frigurlui, dar este complet gresit. Organismul are nevoie de nutrientii necesari pentru a face fata la orice schimbare de temperatura si in mod cert acestia nu avem cum sa-i luam din grasimile nesanatoase. Probabil va intrebati ce dieta trebuie sa abordati toamna ca sa va fie tranzitia de la cald la rece mai usoara si cum sa va protejati organismul de raceli. Bineinteles ca va doriti si ca silueta sa nu aiba de suferit.
 

Nu trebuie sa disperati cand vara trece si nu mai aveti alimente sanatoase pentru consum. Poate nu stiati, dar fiecare anotimp este bogat in nutrienti importanti si trebuie sa profiti de ceea ce-ti ofera fiecare sezon in parte. Toamna, de exemplu, este printre cele mai importante anotimpuri si asta pentru ca ne bucura cu numeroase fructe si legume proaspete, bogate in vitamine, minerale, antioxidanti si enzime. Trebuie sa abordati un regim alimentar sanatos si o sa vedeti ca o sa va intariti imunitatea, veti fi feriti de raceli si nu o sa va mai tenteze sa consumati grasimi nesanatoase. Asta inseamna o dieta echilibrata si sanatoasa!
 

Ce trebuie sa consumi toamna?

Baza dietei de toamna consta in consumul zilnic de fructe si legume. Puteti alege dintre urmatoarele:
  • Vinete
  • Ardei grasi
  • Ciuperci (hribi, ghebe, opintici)
  • Dovleac
  • Sfecla
  • Castane
  • Macese
  • Struguri
  • Varza
  • Fasole
  • Cartofi
  • Praz
  • Telina
  • Morcovi
  • Pastarnac
  • Spanac
  • Conopida
  • Broccoli
  • Mere
  • Pere
  • Prune
  • Gutui
  • Fructe oleaginoase (nuci, alune)
  • Branza putin sarata

*Conteaza foarte mult si modul de preparare a legumelor si fructelor. Legumele trebuie consumate doar crude, fierte, la abur, pe gratar sau coapte, iar daca alegeti sa va faceti sucuri naturale detoxifiante, evitati sa puneti zahar sau siropuri. Acestea va ajuta sa eliminati toxinele din organism, fapt ce va favoriza topirea kilogramelor. Toamna ne intereseaza si sa aducem un aport important de vitamine si minerale ca sa facem fata schimbarilor de temperatura si nu se poate face acest lucru fara sucurile naturale. Procesul de detoxifiere este extrem de important in orice anotimp. Va curata organismul si va feresc de aparitia celor mai comune afectiuni de sanatate. Este bine sa facem cure de detoxifiere periodice, deoarece va fortifica organism si ii imbunatatesc functiile.

Nu va ganditi ca trebuie sa consumati legumele doar calde ca sa va descurcati cu frigul. Important este sa alternati si cu legume crude si aveti la dispozitie o multime de legume din care puteti face cele mai gustoase salate pentru detoxifiere. Cum altfel va puteti pregati pentru tranzitia de la cald la rece daca nu astfel? Faptul ca va curatati organismul va intareste imunitatea si va fereste de racelile de sezon. Salatele ar fi si mai gustoase si bune pentru slabit daca nu uitati sa le condimentati cu ierburi aromatice.
 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Acestea au proprietati miraculoase pentru sanatate si silueta. Ajuta si ele la eliminarea toxinelor din corp, iar in plus, au si arome deosebite. Aceste sfaturi este bine sa le urmati chiar daca nu tineti o dieta propriu-zisa.
 

Cum arata un meniu pentru dieta de toamna?

Dimineata – 1 bol cu lapte sau iaurt cu cereale integrale sau 2 oua fierte cu paine integrala prajita alaturi de o cafea sau un ceai
Gustare – 1 iaurt simplu fara grasimi sau un pumn de fructe oleaginoase sau seminte
Pranz – supa de pui sau de legume, ghiveci de legume sau gratar din piept de pui sau curcan cu legume sau cartofi la cuptor
Gustare – 1 fruct de sezon la alegere
Cina – gratar din pui sau peste cu garnitura de legume sau legume facute la gratar sau salata de legume

Acest meniu este orientativ ca sa stiti cum ar trebui sa obtineti nutreientii necesari din alimentatie ca sa aveti energie o zi intreaga si sa nu vi se faca foame. Cu putina imaginatie puteti crea zilnic cate un meniu delicios si sanatos. Ideea este sa variati cat mai mult si sa aveti portii mici, dar dese de mancare. 3 mese principale si 2-3 gustari intre ele sunt suficiente. Nu uitati sa consumati 5 portii de legume si 4 fructe pe zi!

Care sunt regulile?

Daca v-ati hotarat sa abordati un regim alimentar sanatos, atunci nu au ce cauta urmatoarele alimente:
- bauturi carbogazoase
- alcool
- dulciuri
- produse fainoase
- carnea grasa
- lactatele grase
- mezelurile
 
Ca sa va puneti sangele si articulatiile in miscare toamna, aveti nevoie sa faceti cate 30 de minute de miscare zilnic. Nu trebuie sa mergeti la sala de fitness, pentru ca foarte bine puteti face exercitii simple pentru un tonus bun si acasa. Chiar oricine le poate face!

Esti pregatit pentru dieta de toamna?

Tags:
dieta de toamna
vinete
ardei gras
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare