Cea mai buna dieta pentru stomac - ADIO probleme digestive si kilograme in plus

Atunci cand alegem o dieta este de dorit sa nu fie una restrictiva pentru ca ne-ar leza stomacul, iar explicatia este simpla. Cand in stomac incep sa se produca sucurile gastrice si ni se face foame, dar mancam foarte putin sau pe fuga, mucoasa stomacului va fi iritata de sucul gastric. In timp, daca ne pastram aceleasi obieceiuri nesanatoase vom ajunge sa ne confruntam cu afectiuni grave ale stomacului.
 
Sanatatea stomacului este foarte importanta, daca visam sa avem o silueta de vis. Un stomac bolnav, ar face ca digestia sa fie incetinita, iar caloriile nu ar mai fi transformate in energie. Fara un aport ridicat zilnic de energie nu avem cum sa ardem calorii. Nu mai zic ca nu vom obtine nici nutrientii necesari sanatatii si slabirii daca alimentele nu sunt digerate corespunzator si chiar vom avea probleme cu eliminarea lor, pentru ca vor ajunge sa fermenteze.
 
Cele mai comune probleme de stomac au legatura cu balonarea, diareea, constipatia, refluxul gastric, arsurile gastrice, dureri abdominale si chiar probleme mai grave care tin de gastrite si ulcere.
 
Trebuie sa mai mentionez ca daca avem perioade in care consumam portii mult prea mari de mancare si apoi ne infometam pentru cateva zile bune, nu vom face decat sa agresam stomacul. El este precum un sac si are capacitatea de a se extinde si de a se micsora in timp, in functie de stilul alimentar.
 
Medicii recomanda sa nu ne incepem ziua fara a lua micul dejun. Multi nu au acest obicei si nu au idee cat este de nociv pentru sanatate. Practic, organismul nostru are energie jumatate de zi din aceasta masa. Sa nu uitam ca multi suntem si bautori de cafea, iar daca o bem pe stomacul gol, dimineata nu facem decat sa crestem riscul aparitiei ulcerelor, care necesita interventii chirurgicale pentru tratare si nu cred ca iti doresti asta.
 

In ce consta dieta pentru stomac?

 

Cred ca ai observat cat de mult conteaza sa ai un stomac sanatos, iar pentru asta trebuie sa ai o atentie deosebita, daca vrei sa-ti pastrezi sanatatea intacta cat mai mult timp cu putina si evident, daca vrei sa slabesti si apoi sa-ti mentii greutatea dorita.
 
 
In ceea ce priveste dieta pentru stomac nu se poate spune ca exista un meniu zilnic stabilit, care sa se potriveasca cu nevoile fiecaruia. Se bazeaza pe consumul zilnic de anumite alimente sau sucuri, care sunt considerate adevarate pansamente pentru stomac. In plus, stimuleaza si digestia. Iata ce sa consumi:
 
1.Varza de Bruxelles – varza este considerata in general un pansament gastric, dar varza de Bruxelles contine un aport mai ridicat de nutrienti, care sunt benefici pentru stomac. Alaturi de ea mai poti consuma si alte alimente asemanatoare precum spanacul, varza kale, varza alba, varza rosie. Stiu ca multi nu se dau in vant dupa varza de Bruxelles pentru ca are un gust usor dulceag, dar nu uita ca exista diverse condimente si plante aromatice pentru arderea grasimilor, care ar da o aroma deosebita.
 
2.Fibrele solubile si insolubile – acestea sunt indicate in orice cura de slabire, dar si in curile dedicate celor mai comune afectiuni de sanatate. Ele pot fi procurate din diverse alimente solide sau lichide si anume:
 
 
  • Supe din verdeata si legume
  • Smoothie-uri proaspete din fructe
  • Ape aromatizate
  • Seminte ( chia, quinoa, in)
  • Salate de legume proaspete si multa verdeata
  • Cereale integrale ( mai ales, tarate de ovaz, fulgi de ovaz) – verifica eticheta sa nu aiba continut de zahar
  • Fructe proaspete consumate ca atare

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 
Fibrele sunt de dorit in alimentatia noastra pentru ca accelereaza metabolismul gratie imbunatatirii digestiei, ajuta la eliminarea toxinelor, curata sangele, ne scapa de colesterolul rau si regleaza tranzitul intestinal. Problemele digestive nu vor mai aparea degraba cu dieta cu fibre.
 
3.Spirulina – multi nu stiu cat este de indicata spirulina pentru sanatate si slabire. Ea se consuma sub forma de pudra si se obtine din algele verzi – albastre. Contine aproape toate tipurile de vitamine si minerale, stimuland digestia si eliminand toxinele.
 
4.Apa cu lamaie – celebra lamaie nu putea lipsi din topul nostru, pentru ca deja ne-am obisnuit sa fie inclusa in orice dieta. Nu stiu sa existe ceva mai usor de consumat si benefic cum este apa cu zeama de lamaie. Trebuie sa o consumam obligatoriu dimineata, iar pe timpul zilei de cate ori simtim nevoia.
 
 
 

 

Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare