Cele mai mari minciuni despre slabire - multi le cred inca!

Experiente 03.09.2018 dietetik
Despre slabire s-a tot scris si se va scrie in continuare si asta pentru ca obezitatea a devenit o problema mondiala, ce vine la pachet cu diverse probleme de sanatate precum bolile hepatice, diabetul, bolile pancreatice, bolile cardiovasculare si lista poate continua. Iata ca slabirea este un subiect care intereseaza pe toata lumea. Orice persoana se poate confrunta de-a lungul vietii cu un numar mai mic sau mai mare de kilograme. Unii actioneaza cand acumuleaza 3-4 kilograme, altii abia dupa 20-30 de kilograme. 
 
Cel mai important lucru este sa constientizezi problema si apoi sa cauti cele mai bune si sigure solutii pentru a o rezolva. Dar cum faci acest lucru, avand in vedere ca pe internet gasesti tot felul de informatii in acest sens mai mult sau mai putin adevarate? Asta ramane sa afli in cadrul acestui articol!
 
Procesul de slabire nu este unul usor, dar poti face in asa fel incat sa nu devina o corvoada. Nu este cazul sa-ti lezezi organismul cu diverse diete restrictive sau sa respecti meniuri sofisticate pas cu pas. Este usor sa gasesti informatii mai putin adevarate sau exagerate, tinand cont ca traim in vremuri alerte si toata luema vrea sa slabeasca peste noapte daca se poate. Lucrurile stau putin altfel in realitate.
 
Slabirea nu inseamna infometare sau consumarea de verdeturi crude cu zeama de lamaie si o rosie. Specialistii ne sfatuiesc mereu sa avem un regim alimentar variat, sanatos si echilibrat. Cu alte cuvinte, mancarea nu trebuie sa fie niciodata plictisoare. Iata ce mituri exista in ceea ce priveste slabirea:
 
1.Faptul ca nu ai voie sa mananci deloc dupa ora 18:00, dar ce faci daca nu mai poti de foame dupa o zi lunga de munca? Realitatea este ca poti slabi chiar daca mananci dupa aceasta ora, dar cu conditia sa consumi un numar modic de calorii. Altfel spus, ai grija ca dupa o zi intreaga toate caloriile consumate din mnacare sa nu depaseasca numarul de calorii arse de corpul tau, pentru ca altfel organismul isi va face depozite de grasime. Sfatul nostru este sa nu depasesti 350-400 de calorii pe timpul zilei, iar seara poti consuma maxim 300 calorii.
 
 
2.Faptul ca grasimile ingrasa. Acest lucru este cu DA si NU. Nu toate grasimile ingrasa de fapt. Exista grasimi nesanatoase ce provin din mancarea procesata, fast-food, sosuri grase si prajeli, dar exista si grasimi sanatoase si naturale precum uleiul de masline, avocado, semintele, cerealele, lactatele vegetale sau branzeturile slab calorice. Corpul are nevoie de grasimi sanatoase pentru a hrani creierul si pentru a preveni bolile cardiovasculare.
 
 
3.Faptul ca o dieta saraca in carbohidrati te ajuta sa pierzi kilograme si sa-ti mentii silueta. Pe de-o parte este adevarat, dar corpul are nevoie de carbohidrati pentru a avea energia necesara pentru a arde calorii, dar are nevoie sa nu consumi mai mult de  5% carbohidrati buni. Este necesar un regim alimentar variat si sa trebuie sa incluzi grasimi sanatoase, proteine de calitate si vitamine si minerale.
 
4.Poti slabi daca te inchizi ore intregi in salata de fitness. Nimic mai fals! Doar nu mergi la concursuri de culturism. 15 minute pe zi de exercitii pilates simple pot fi mai mult decat suficiente pentru a arde calorii si pentru a-ti sculpta intreg corpul. Conteaza si calitatea exercitiilor fizice.
 
5.Poti manca tot ce-ti doresti si vei slabi chiar si cu mancare de tip fast-food. Nu este chiar asa. Poti eventual sa trisezi 1 data pe saptamana. De exemplu, un burger, o portie de cartofi prajiti cu cascaval, dar nu exagera cu cantitatea.
 
 
6.Nu este bine sa faci exerciti fizice fara sa iti intinzi articulatiile si muschii dinainte prin exercitii de stretching. Studiile arata ca rezultatele sunt mai multe daca faci stretching dupa ce inchei exercitiile fizice pentru a-ti relaxa muschii ca sa nu ai febra musculara mare.
 
7.Ziua trebuie sa  mananci des, dar cate putin. Se poate sa slabesti asa doar daca te organizezi bine si ai masura. Cele mai multe persoane tind sa manance mult si des, iar kilogramele se acumuleaza si mai mult in loc sa dispara.
 
 
8.Cu cat inaintezi in varsta te ingrasi tot mai mult. Nu este adevarat. Metabolismul poate nu va mai fi ca la 20 de ani, dar depinde daca ai sau nu un stil de viata sanatos din toate punctele de vedere, altfel te poti ingrasa si la 16 ani. Nu este o regula!
 
 

 

Tags:
minciuni despre slabire
slabire
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare