Conopida

PROPRIETATILE DE BAZA

Vitamina C este cel mai important aport pe care ni-l poate aduce conopida. 100 de grame de conopida reprezinta echivalentul a 80% din necesarul zilnic al organismului pentru vitamina C. Apoi, conopida mai este bogata in acid folic, vitamina K, vitamina B6, mangan, fluor, caroten, omega 3, potasiu, proteine, fosfor, vitamina B2.

Conopida este un aliat al enzimelor care lupta impotriva formarii celulelor canceroase. Efectul poate fi maxim atunci cind conopida este consumata cruda (simpla sau in salate). De exemplu, barbatii care consuma saptamanal o portie de conopida au sanse scazute cu 50% de a dobandi cancer de prostate.

Un alt ajutor pe care conopida il aduce este legat de detoxifierea ficatului, ajutand acest organ vital sa ne curete organismul de moleculele toxice.

Este important insa sa se consume aproximativ 3-5 portii saptamanale de conopida (o portie = 125 de grame) pentru ca beneficiile amintite mai sus sa fie maxime.

Continut caloric: 22 de calorii la 100 de grame.

CELE MAI UTILE INTREBUINTARI CULINARE


Salate – conopida se taie bucati marunte, se tine 5 minute in apa clocotita, apoi se amesteca cu putina maioneza, suc de lamaie, ceapa verde, sare si piper; se lasa jumatate de ora la rece;

La cuptor – cu sos de smantana si bacon, timp de 40-50 de minute; alaturi de carne de curcan sau de pui, impreuna cu felii de vinete si de ardei, cu usturoi si ulei de masline, aproximativ 60 de minute;

Sote – conopida facuta sote, cu usturoi si putin ghimbir, poate fi minunata;

Murata – orice gospodina care se respecta puna la murat si conopida, alaturi de castraveti, gogonele sau gogosari.

SFATURI DESPRE DEPOZITARE

Conopida trebuie sa fie cat mai acoperita cu frunzele ei naturale atunci cand o cumparati. Verificati culoarea miezului, sa fie alb-cremos, iar acesta  sa nu aiba mici floricele dezvoltate la exterior. La conopida marimea nu conteaza, alegeti una care sa corespunda nevoilor pe care le aveti la gatit.

Conopida se pastreaza in frigider maxim o saptamana, iar daca nu are frunze care sa acopere miezul, maxim o zi sau doua.

CONCLUZIE:

Conopida  poate fi un bun substituent pentru cartof, in special pentru persoanele care urmeaza diete slabe in carbohidrati, avand un continut de doar 5 grame de carbohidrati la 100 de grame de produs. Incercati totusi sa evitati asocierea conopidei cu cascavalul ras, la cuptor.
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare