Consumul insuficient de apa ingrasa foarte mult

Sigur te-ai intrebat macar o data de ce apare ingrasarea chiar si atunci cand consumi putine calorii. Ei bine, deshidratarea este inamicul numarul 1 al sanatatii si siluetei si este stiut faptul ca nu se poate sa slabesti cat vrei daca exista probleme de sanatate. Din pacate, exista multe persoane care nu acorda atentia cuvenita hidratarii si inca considera ca totul este un mit. Pe de alta parte, exista si persoana care pur si simplu nu pot consuma atat de multa apa cat si-ar dori. Deshidratarea este foarte periculoasa, iar in ceea ce priveste silueta, afla ca favorizeaza acumularea unui numar mare de kilograme intr-un timp foarte scurt. De exemplu, numai intr-o luna pot aparea schimbari legate de silueta. Vara, deshidratarea este chiar si mai periculoasa si asta pentru ca este foarte cald si ai nevoie sa elimini eficient toxinele, iar organismul este si mai predispus la probleme de sanatate. In cadrul acestui articol vei descoperi exact care este treaba cu deshidratarea si consumul optim de apa!
 
Sa consumi apa nu este o moda sau o fita, ci este o necesitate! Fiecare celula din corp are nevoie de apa, asadar, apa este vitala pentru orice fiinta. Organismul nu poate functiona corespunzator fara apa, organele interne nu se regenereaza, iar toxinele acumulate atrag si kilogramele in plus. Nimeni nu poate supravietui fara apa, iar aveai impresia ca este suficient sa consumi 2-3 pahare de apa pe zi, te-ai inselat! Organismul are nevoie de o cantiatte optima de apa pentru fiecare organ si celula din corp, dar si pentru curatarea sangelui.
 
In timpul temperaturilor ridicate multi apeleaza la sucurile carbogazoase cu diferite arome, dar este gresit si asa. Desi pare ca potolesc setea pe moment, nu hidrateaza in fond pentru ca nu contin nutrienti, ci doar o multime de calorii, chimicale, conservanti si cantitati enorme de zahar. Evident ca un consum regulat si mare de astfel de bauturi te deshidrateaza si iti strica silueta. Plus de asta, contin mult acid si baloneaza.
 
Alcoolul insa este cel mai mare dusman al siluetei. Pe langa faptul ca nu confera organismului nutrientii necesari, te deshidrateaza instant. De aici si urata mahmureala. La deshidratare apar probleme cu tensiunea, migrene, lipsa de energie, probleme digestive, etc. Cel mai grav este ca metabolismul leneveste de la alcool.
 
 
 

Lucruri care se intampla cand nu consumi destule lichide

 
Multe consecinte sunt cand nu consumi suficiente lichide, dar le vom enumera pe cele mai importante:
 
1.Coagularea sangelui, deci nu va mai circula corespunzator si poti avea probleme cu tensiunea arteriala, care se manifesta mai ales prin presiune la nivelul capului.
 
2.Digestie lenta si tranzit intetsinal lent. Te poti trezi cu balonare si constipatie, iar asta incetineste metabolismul si favorizeaza ingrasarea rapida.
 
3.Creste nivelul colesterolului din organism si asta pentru ca in lipsa hidratarii corpul incearca sa-si faca alte depozite si resurse si va ajunge sa-si faca acumulari de grasime.
 
4.Toxinele nu sunt eliminate si nici macar nu transpiri corespunzator in timpul temperaturilor toride. Este periculos pentru organism sa aiba atatea acumulari de toxine din alimente, produse de ingrijire, medicamente, mediul inconjurator, etc.
 
5.Probleme cu oasele si articulatiile. Se poate ca mobilitatea sa scada fara articulatii elastice si rezistente. Asta va atrage sedentarismul si apar si kilogramele in plus.
 
6.Se lasa pielea si muschii. Chiar daca esti o persoana slaba, nu te va multumi sa vezi cum atarna muschii. Fara muschi tonifiati care sa arda in permanenta grasimile subcutanate, nu este de mirare ca se acumuleaza altele noi.
 
7.Scade imunitatea, devii sensibil la orice factor extern. Cand apar dezechilibre in corp apare si ingrasarea.
 
 

Cum iti dai seama ca nu consumi suficienta apa?

 
Este greu de spus care este cantitatea ideala pentru fiecare persoana in parte. Se iau in considerare inaltimea, greutatea, sexul, conditia fizica, activitatile fizice, stilul de viata (daca esti sau nu sedentar) si varsta. In medie, barbatii trebuie sa consume undeva la 3 litri de apa pe zi, iar femeile cam 2,2 litri.
 
 
Daca observi ca urina este inchisa la culoare, inseamna ca nu consumi suficienta apa. Esti hidratat atunci cand este relativ deschisa.
 
Pe langa consumul de apa se recomanda si alte lichide. Te poti hidrara cu:
 
Supe lichide de zarzavaturi - vezi aici supe fara sursa de foc
Ape aromatizate cu ierburi aromatice si fructe sau legume
Smoothieuri
Supe crema
Salate de cruditati
 
 

 

Tags:
consumul insuficient de apa
consumul de apa
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare