Craciun sanatos si vesel

Cateva sfaturi, pentru siguranta ta si a celor din jurul tau sunt mereu binevenite. Realbuzz a facut un top al celor mai importante reguli de "siguranta" pentru Craciun. 

Nu stai jos toata ziua - Craciunul predispune la stat in jurul mesei (neaparat incarcate) si la televizor (toate filmele au mai fost difuzate cel putin o data). O ora de miscare in aer liber este mai mult decat necesara. Este obligatorie! Mergi la plimbare, du-te la patinoar, mergi pe jos (lasa masina in parcare, acasa). 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Bea cu masura - vin fiert, bauturi tari, vin, sampanie, toate par sa fie la discretie. Bea cu masura. Bea vin, este cea mai buna alegere, dar nu mai mult de doua pahare la masa. Ai grija sa bei suficienta apa. 

Mananca cu masura - studiile si sondajele au dovedit ca la masa de Craciun mancam circa 3000 de calorii, adica mult mai mult decat este necesar unui barbat adult, care face o munca fizica grea. In conditiile astea rochia de Revelion nu o sa-ti mai vina! Excesele alimentare determina, in plus indigestie si arsuri la stomac si o stare generala proasta. Cele mai bune sfaturi pentru a evita excesele le gasesti aici.

Tine raceala departe -  in perioada de Craciun, suntem mult mai expusi la gripe si raceli de sezon. Redu riscurile ingrijindu-te de sistemul tau imunitar - o dieta sanatoasa, somn suficient si renuntarea la fumatul, sunt cai la indemana si foarte eficiente. 

Controleaza stresul - desi se spune ca cea ce nu te omoara te face mai puternic, stresul nu este cea mai buna unitate de masura pentru capacitatea ta de a face fata vicisitudinilor. In plus, Craciunul este o perioada in care veselia trebuie sa fie reala. Reorganizeaza-te, renunta la planurile complicate, limiteaza la minimum obligatiile si bucura-te de liniste in mijlocul familiei. Inchide telefonul si deconecteaza-te si la propriu si la figurat. 

Mananca fructe - nu doar carne si dulciuri. Nu uita de regula celor cinci fructe si legume pe zi. Este valabila si in zilele de Craciun. Nu uita ca fructele sa fie la discretie. Nu uita de fructele de sezon, mereu cea mai buna alegere: portocale, banane, ananas si mere. 

Fa ceva pentru cineva in nevoie - este o lectie pentru psihic si suflet. Nu trebuie sa faci nimic complicat. Coace o placinta pentru o vecina in varsta, imparte mancare celor care nu au, daruieste ceva unui copil. 

Atentie la intoxicatii - statisticile au aratat ca in perioada de Craciun numarul toxiinfectiilor alimentare creste. Nu lasa toata mancarea pe masa, pastreaza alimentele in conditii de siguranta. Nu consuma ceea ce ramane de la masa de Craciun peste termenul de 48 de ore. 

Craciun fericit si sanatos sa aveti! 

Afla tot ceea ce te poate interesa despre Craciun de aici

Tags:
Craciun
Revelion
Anul Nou
calorii
excese alimentare
raceala
alcool
fructe
legume
fitness
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare