Criza financiara ne ingrasa

Stresul este de vina
Leut cu leut se duc banii, iar volumul portofelului scade ingrijorator de mult. Asta accentueaza starea de stres, de neliniste. Tot mai multi romani gandindu-se la metodele la care trebuie sa recurga pentru a-si plati datoriile si nu numai asta, ci la asigurarea unor nevoi primare, cum ar fi asigurarea hranei. Din lipsa banilor, multi ajung sa traiasca prost. Renunta la carne, la cereale, la fructe si legume pentru produse de patiserie, care pot fi rontaite si in pauza de masa, din timpul programului de lucru, si dimineata la micul dejun. Renunta la alimentele sanatoase, dar scumpe pentru cele de fast-food, care asa cum stim cu totii sunt mai ieftine, nu insa si nutritive.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Economisirea catorva leuti, din taierea unor alimente de pe lista de cumparaturi, ii bucura pe unii, dar ii face sa sufere pe termen lung, caci kilogramele in plus, venite rapid, nu sunt semn de bunastare, ci de ingrijorare.
Pe fond de stres, alimentele bogate in calorii, cu aspect placut si gust bun, elimina, aparent grijile, problemele, calmeaza cu alte cuvinte si astfel ajungem sa discutam despre consumul compulsiv si cum se poate ajunge la dezechilibre alimentare (bulimia).

 

Covrigii, burgerii, chips-urile iau locul proteinelor si cerealelor de calitate
Consultand lista de preturi, multi romani uita si de ce spun expertii, sau incearca sa uite, caci un compromis trebuie facut. Renunta la painea din cereale integrale, renunta la fructe si legume (care oricum trebuie sa vina in diversitate si asta implica o lista mare de cumparaturi, dar au fibre pentru o digestie buna, vitamine si minerale pentru o sanatate optima), renunta la carne de calitate (carne de pasare, peste), a carei pret este unul piperat si se indreapta spre alimentele ieftine (produsele de fast-food, de patiserie, mezeluri).

 

Lipsa fructelor si legumelor atrage dupa sine caderi de vitamine si minerale. Este nevoie de fibre (fructe, legume, cereale integrale-mei, orz, ovaz, fulgi de ovaz, paine din faina integrala, biscuiti din faina integrala, paste din faina integrala, grau incoltit etc)-alimente cu un indice glicemic mic, care se absorb lent, pentru controlul foamei si prevenirea kilogramelor in plus. Este nevoie, de altfel, de proteine (nuci, lapte, oua, carne) pentru satietate.

 

Tags:
nutritie sanatoasa
dieta montignac
obezitate
stres
cortisol
calorii
fast-food
produse de patiserie
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
1 Comentarii
  • cricketro
    1. cricketro 12.07.2010 12:45

    tind sa afirm fix contrariul... banii mai putin te forteaza sa mergi la cumparaturi la piata si sa faci mancare acasa prin urmare, poti lejer alege variante MULT mai sanatoase decat atunci cand te lafai in bani. just my 2 cents :P

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare