Cum alegi dieta potrivita?

Diete speciale 19.10.2017

Societatea actuala se invarte in jurul informatiei si este foarte usor sa afii destul de multe lucruri despre aproape orice subiect te intereseaza. Problema este ca avem un cumul de informatii in jur si trebuie sa invatam cum sa le gestionam si sa facem o selectie care sa se potriveasca pentru nevoile personale. Este valabil si in cazul alegerii unei diete. Exista o multime de diete din care poti alege, iar toate promit acelasi lucru - o slabire considerabila si usoara ... asa ca alegerea este una destul de grea. Tot ce poti sa faci este sa nu te ghidezi dupa dietele la moda; asta nu inseamna ca se potrivesc oricui. Alege ce se potriveste organismului tau! 

O persoana care vrea cu orice pret sa slabeasca are in cap doar acest lucru, fiind in stare de aproape orice numai sa isi indeplineasca obiectivul si trebuie sa recunoastem ca toti ne dorim sa slabim rapid si cat mai usor cu putinta, asta insemnand cat mai putin sport sau deloc. Nu intamplator avem la dispozitie suplimente dietetice naturale, ceaiuri de slabit, milkshake-uri de slabit si alimente menite sa topeasca grasimea corporala. De cele mai multe ori ne punem sanatatea in pericol, alegand diete nepotrivite si cu ce pret? Doar ca sa aratam bine?

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Trebuie sa iei aminte ca daca o persoana slabeste cu o anumita dieta, se intampla pentru ca i se potriveste, ceea ce inseamna ca tie s-ar putea sa nu. Intr-adevar, exista diete clasice si simple care se tin doar cateva zile si nu au cum sa faca rau, pentru ca te ajuta sa scapi de 3-4 kilograme in plus, dar dietele care se tin pe o perioada lunga trebuie alese cu grija. Mai jos vei gasi niste sfaturi ca sa-ti  alegi dieta potrivita fara a-ti pune in pericol sanatatea.

1.Tine cont de preferintele alimentare

Nu exista o persoana care sa nu tanjeasca dupa anumite alimente din cand in cand, lucru care te face sa trisezi in orice dieta ai alege si asta pentru ca devii frustrat cand vezi persoane in jurul tau care consuma acele alimente, incepi sa te gandesti obsesiv la acele alimente, nu tii nici cu placere dieta aleasa si ajungi in final sa lesini de pofta. Nu mai zic ca atunci cand te ia o pofta prea mare, ajungi sa consumi acel aliment in cantitati exagerate, care evident te va face sa te alegi cu kilograme in plus.

Solutia este sa alegi o dieta care sa nu fie atat de restrictiva, mai ales daca vrei sa o tii pe o perioada lunga sau in mod permanent si care sa-ti permita sa consumi alimentele preferate, care in mod normal nu ar avea ce sa caute in alimentatie daca vrei sa slabesti. Trebuie doar sa inveti cum trebuie preparate acele alimente astfel incat sa fie mai sanatoase, sa stii orele cand trebuie consumate, iar cel mai important este sa stii in ce cantitate le poti consuma. In acest mod, poti consuma chiar si ciocolata daca tii cont de reguli doar sa ai grija sa alegi mereu varianta sanatoasa a alimentelor. In acest caz, poti inlocui ciocolata normala cu cea neagra care ingrasa mai putin.

Inca un tips, indiferent ca adori cartofii prajiti sau friptura, poti impiedica acumularea tuturor grasimilor daca combini cu verdeturi. Acestea te scapa din orice incurcatura, pentru ca stimuleaza digestia si tractul intestinal si te curata de toxine. Asta inseamna sa faci combinatii alimentare sanatoase.

 

2.Tine cont de nevoile corpului

Nu exista o dieta minune care sa-ti obisnuiasca organismul sa se adapteze si asta pentru ca in functie de activitatile pe care le desfasori zilnic, corpul iti cere anumite lucruri de care trebuie sa tii cont ca sa ai energie pe tot parcursul unei zile sau daca vrei sa nu ti se faca foame din ora in ora. 

Solutia este sa consumi alimente bogate in nutrienti si care sa fie destul de satioase ca sa nu ai impresia ca iti este foame incontinuu. Daca o dieta te face sa fii mereu infometat, inseamna ca nu este dieta potrivita pentru tine. Daca esti o persoana activa ai nevoie de energie zilnic, iar pentru asta trebuie sa consumi carbohidrati buni, cum ar fi leguminoasele si fructele, cerealele integrale, orez, etc. Sunt atatea alimente din care poti alege si varia meniul zilnic.

Daca vrei sa-ti poti desfasura activitatile fara a te teme de senzatia de foame continua, atunci alege alimente satioase, dar dietetice si nu iti va mai fi foame pentru cateva ore bune. Nu uita aici ca si alimentele dietetice pot ingrasa daca le consumi necorespunzator. Trebuie sa tii cont de modul de preparare si de cantitate. Ce-i prea mult, strica! Ai grija sa prepari alimentele la abur, la cuptor sau la grill, iar in cazul legumelor trebuie sa stii ca nu au voie sa fiarba mai mult de 2-3 minute, intrucat isi vor pierde nutrientii.

3.Tine cont de sanatate

Slabitul nu tine doar de preferintele estetice, ci si de sanatate. Grasimea in exces se depune pe artere, crescand nivelul colesterolului rau, de aici apar problemele cardiovasculare si se mai depune si in jurul organelor interne, sufocandu-le. Daca vei sesiza ca ai prea multa grasime in jurul abdomenului, este necesar sa iei masuri rapide ca sa eviti functionarea defectuoasa a organelor.

Mai trebuie sa mentionez aici ca o cura de slabire care iti promite marea cu sarea, anume ca vei slabi enorm peste noapte, trebuie sa stii ca ceva nu este in regula. Medicii si nutritionistii recomanda slabirile treptate, dar sigure pentru sanatate si nu cele bruste, pentru ca lezeaza organismul, iar dupa incheierea dietei apare inevitabil efectul yo-yo. Toate kilogramelele vor reveni la un moment dat sau chiar mai mult. Orienteaza-te doar pentru variante naturale de slabit, care sa nu-ti puna in pericol sanatatea si schimba-ti regimul alimentar treptat ca sa se poata obisnui organismul cu noile schimbari. Daca vrei si ajutor in plus, alege doar suplimente naturale dietetice, care contin plante, vitamine si minerale si nu reprezinta un risc pentru sanatate.

4.Cere ajutor profesional

Cand te hotarasti sa-ti schimbi regimul alimentar, trebuie sa-ti faci un control de specialitate sa stii care sunt afectiunile de care suferi si la care esti predispus, iar medicul iti va da niste sfaturi privind alimentatia. Vei sti ce ai voie si ce nu. De asemenea, nu ezita sa apelezi la serviciile unui nutritionist. El va sti care dieta ti se potriveste in functie de analize si iti va calcula portiile de mancare. Asa nu vei mai sta cu stres ca depasesti doza ziilnica de calorii.

5.Consuma lichide multe

Cea mai mare greseala pe care o fac multi in tinerea unei diete este ca nu consuma suficient de multe lichide. Nicio dieta nu te va ajuta sa ai rezultate remarcabile daca nu elimini toxinele din organism si nu-ti stimulezi digestia si tractul intestinal. Nu trebuie sa consumi apa simpla daca iti vine greu cand la dispozitie ai apa alcalina, apa aromatizata cu legume si fructe, sucuri naturale homemade, supe si ciorbe dietetice si milkshake-uri fara grasimi. Tine cont sa consumi lichide si cu jumatate de ora inainte de masa, dar si dupa masa. Nu uita sa consumi lichide si intre mesele principale. Te va ajuta sa mananci portii mai mici si sa-ti astamperi poftele excesive.

6.Alege sa faci miscare

Miscarea te ajuta sa-ti dezvolti masa musculara, este responsabila atat cu arderea grasimilor dar si cu prevenirea aparitiei lor. Sa nu uitam ca pielea se lasa atunci cand slabesti, iar exercitiile de orice fel te ajuta sa eviti acest aspect inestetic. Nici macar nu trebuie sa-ti faci un abonament la sala daca nu-ti permiti sau nu ai timp cand exista atatea exercitii homemade de facut zilnic. Sunt usor de facut iar un astfel de program de acasa nu ar trebui sa iti ia mai mult de 30 de minute.

 

Tu ti-ai gasit dieta potrivita?

Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare