Cum castigi in greutate?

Partea proasta a lucrurilor e faptul ca desi se include in dieta un consum mai mare de calorii, cu toate acestea rezultatele intarzie sa apara, lucru care pe multe dintre aceste persoane, le determina sa renunte sa mai schimbe ceva la stilul lor de viata.
Chiar daca rezultatele intarzie sa apara nu trebuie sa renunti. Pentru ca stim cat de greu le este unor persoane sa se ingrase, am decis ca articolul de azi sa fie dedicat acestora.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

In primul rand, sa raspundem la cea mai simpla intrebare: “Ce anume trebuie sa fac, ca sa ma ingras?” Ca sa te ingrasi si in acelasi timp sa te mentii sanatos, va trebui sa mananci mai mult, ceea ce s-ar traduce printr-un numar mai mare de calorii de-a lungul fiecarei zi. La acestea se adauga si cateva gustari sanatoase. Insa o alimentatie sanatoasa nu inseamna totul, va trebui sa faci sport sau mai bine zis, sa alegi tipurile corecte de exercitii.

 

Predispozitia pentru obezitate si probleme cu greutatea, in cultura noastra se traduce mai mult prin incercarea de a slabi, decat de a lua in greutate. Este foarte usor sa uiti ca exista o reala problema, aceea a persoanelor mult prea slabe. O greutate sub limita celei normale poate rezulta dintr-un dezechilibru alimentar, afectiuni cronice si este o problema pentru atleti si acele persoane care mereu au fost slabe si isi doresc cu ardoare sa se ingrase, sa devina mai puternici si sa castige masa musculara.
Persoanele in varsta au tendinta de a avea o greutate sub limita celei normale. Pierderea graduala a gustului si mirosului sau incapacitatea de pregatire a mesei, are ca rezultat obtinerea unei greutati sub limita celei normale.

 

In timp ce obezitatea este un factor de risc pentru afectiunile cronice, o greutate sub limita celei normale creste riscul unei persoane de a muri de afectiuni precum insuficienta cardiaca si cancer. Femeile in varsta, care o greutate sub limita celei normale, prezinta riscul de a dezvolta osteoporoza si fracturi la sold. O greutate sub limita celei normale, creste riscul la barbati de disfunctie erectila.

 

Ce poti manca
Include in dieta ta grasimi sanatoase, adica acizi grasi, esentiali omega 3. ii gasesti in produse alimentare precum: ton, somon, seminte si ulei de in, macrou, avocado, alune de padure etc. Surse bune de proteine sunt: carnurile slabe, peste, carnea de pasare, nuci, seminte si legume. Iar carbohidratii sanatosi sunt: fructele, legumele si cerealele integrale.

 

Tags:
avocado
musli
seminte
nuci
chifle
paste
suc de fructe
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
5 Comentarii
  • dedean veronica
    1. dedean veronica 21.07.2009 15:54

    am incercat de mai multe ori sa ma ingras dar nu merge niciodata ,ce asi putea sa fak ca sa ma ingras ?

  • bogdan
    2. bogdan 23.07.2009 21:41

    la fel si eu. nu ar fi mai eficient sa incercam impreuna? :)

  • madalinaS
    3. madalinaS 02.08.2009 19:07

    castigi in greutate daca stii sa mananci sanatos, un subiect despre care se poate discuta ore in sir, deci nu-mi permite spatiul. In principiu veronica incearca sa mananci trei mese pe zi(sa fie consistente) si doua gustari sanatoase. Apuca-te de un sport! Ca sa te ingrasi trebuie sa-i asaiguri organismului tau un aport caloric mare. Asta se traduce prin mai multe calorii(adica mai multa hrana, dar sanatoasa, bogata in nutrienti). Nu trebuie sa mananci dezechilibrat, noaptea sau sa sari peste mese, fa-ti un orar al meselor si cu timpul dupa ce se instaleaza rutina creste portiile cu mancare

  • issabella
    4. issabella 19.08.2009 17:56

    inainte eram f slaba j miam propos sa ma ingrash...am baut molte sucuri manakm 4 paini p zi.....dupaia mam oprit sa am ingrash deshi mainakm l fel....de ce??...akum nu mai pot manka asha de abia manank o jum d paine....ji vreau s ma mai ingrash....j am sa tin kont d sfatul vostru sa vad daka merge...ms

  • mada
    5. mada 24.08.2009 17:51

    pai este lesne de inteles. in prima faza te-ai ingrasat pentru ca i-ai adus organismului tau un aport caloric mare(painea ingrasa), apoi dupa ce ai atins o anume greutate si meniul era cam acealsi ii asigurai corpului nuamruld e calorii doar ca sa se mentina. Atunci cand consumam mai multe caloriid ecat avem nevoie ne ingrasam, ca sa-ti dai seama daca ai probeleme cu greutatea, eu zic sa-ti calculezi indicele masei corporale(vezi pe homepage) acolo ti se explica daca mai trebuie sa te ingrasi ori sa slabesti. Chiar daca unii oameni se ingrasa cam greu eu zic totusi sa nu se adopte o dieta bogata in glucide si carbohidrati(adica sa consumi paine si sucuri dulci). Adopta o alimentatie echilibrata si fa exercitii la sala ade forta. ia suplimente nutritive si adreseaza-te si unui emdic nutritionist. in unele cazuri poate fi vorba de o problema de ordin intern(in ceea ce prievste secretia de hormoni tiroidieni).

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare