Cum consumi paste fara sa te ingrasi

Stil culinar 05.10.2017
Bucataria italiana nu are cum sa nu fie pe gustul fiecaruia. Deserori ne apuca o pofta “incapatinata” de paste, spaghetti, pizza si diverse preparate si nu ai cum sa rezisti tentatiei indiferent ce dieta tii. Bineinteles, o astfel de trisare in dieta o anuleaza cu totul, intrucat nu va mai avea efect si trebuie sa o iei de la capat. Astazi m-am hotarat sa va vorbesc despre modul sanatos de a consuma pastele ca sa puteti face abuz de ele cand va iau poftele.
 
Trebuie sa va spun ca persoanele care vor neaparat sa slabeasca, se feresc cat pot de mult de consumul de paste, considerandu-le un inamic al siluetei, dar nu este deloc asa. Nutritionistii chiar recomanda consumul regulat de paste, intrucat sunt surse bune de carbohidrati, dar sa avem grija la modul de preparare si combinarea alimentelor. Sa nu uitam ca orice produs dietetic si sanatos poate ingrasa, daca este preparat gresit si consumat abuziv si chiar si mancaruri care in mod normal ingrasa, cum este pizza, nu ingrasa daca este consumata corect.
 

De ce este bine pentru sanatate si silueta sa consumi paste?

Am spus si anterior ca pastele sunt o sursa buna de carbohidrati. Cei care nu cunosc exact ce sunt acestia ii asociaza cu calorii multe si implicit, ingrasarea. Adevarul este altul. Carbohidratii aduc energie si ofera satietate si doar un numar mare de calorii ingrasa. Asa ca mare grija la modul de preparare a pastelor si cantitatea consumata. Evident, daca faci abuz, te ingrasi, chiar de consumi alimente sanatoase.
 
Pe zi se recomanda sa avem 3 mese principale si 2-3 gustari, asta insemnand ca portiile sunt micute, dar suficiente cat sa tina de foame pentru cel putin 2 ore, iar pastele cum sunt niste carbohidrati complexi, care dau energie traptata cat sa ajunga pe un timp mai lung este bine sa le consumam moderat si sa nu depasim la o portie 85 de grame. Se considera a fi suficient pentru o persoana.
 
Studiile au aratat ca pastele nu au un indice glicemic foarte mare, asa ca persoanele care consuma moderat paste, au o talie mai subtire si un indice de masa corporala scazut, deci nu exista risc de obezitate. In cadrul studiilor s-au comparat persoanele care consuma paste regulat cu cele care nu consuma paste absolut deloc.
 
O dieta de slabire sau un stil de viata sanatos este si mai eficace daca incluzi in alimentatie si pastele, dar cu conditia sa fie din faina integrala sau din faina de orez. Patele reprezinta o masa exceptionala, intrucat iti potolesc rapid foamea, fapt pentru care vei manca mai putin si nu vei lesina de foame pe timpul zilei, pentru ca senzatia de satietate dureaza ceva timp si apuci fara probleme urmatoarea masa fara a-ti fi foame in mod expres si sa fii tentat de rontaieli nesanatoase.
 
 

Cum prepari cele mai sanatoase paste?

Am vorbit anterior despre cantitatea necesara de paste, daca tii neparat sa le consumi, iar acum vom vorbi despre modul de preparare si asocierile de alimente si sosuri. Daca tii cont de niste reguli simple, silueta nu-ti va fi afectata deloc:
 
1.Nu fierbe pastele foarte mult timp, in special spaghetele si penele, intrucat iti poti afecta silueta chiar daca combini alimente snaatoase. Poate nu stiai, dar pastele fierte al dente au un indice glicemic scazut, ceea ce aduce imediat kilograme in plus. Nici bucatarii de renume nu recomanda respectarea timpului de fierbere la paste, atat din cauza calroiilor cat si din cauza gustului, ei preferand sa scada timpul cu 2-3 minute, pentru a pastra consistenta.
 
2.Foloseste doar ulei de masline, dar intr-o cantitate mica
 
3.Foloseste verdeata cat cuprinde; poti face abuz de verdeata de tot felul si ai de unde alege ( spanac, frunze verzi, patrunjel, sparanghel)
 
4.Alege sa faci doar combinatii de alimente sanatoase si cu putine calorii, gatite la cuptor, grill, sau fierte. Poti folosi legume, fructe de mare, ton, fructe, seminte
 
5.Renunta la sosurile grase si grele la stomac; stiu ca sunt gustoase, dar iti afecteaza silueta asa ca renunta la sosurile cu bacon, branza, cascaval, unt, smantana lichida si parmezan
 
6.Foloseste sos natural de rosii, iaurt grecesc, usturoi, sos tzatziki, fara condimente iuti; fa abuz de plante aromatice, pentru ca vor da o aroma deosebita; exista chiar si o dieta cu ierburi aromatice care stimuleaza digestia, ajuta la o buna detoxifiere a organismului si poti slabi si 4-5 kilograme in 2 saptamana, ceea ce nu-i rau deloc; te poti folosi de aceasta dieta la orice mancare pe care o prepari.
 
O sa va dau un exemplu de paste dietetice ca sa stiti caum cum ar trebui sa fie rezultatul final. O varianta light dintre multe altele pe care le puteti alege, ar fi pastele cu rosii si zuchinni. Nu aveti idee ce delicioase sunt si ce usor de prepara. Pentru ca baza sunt legumele la pastele sanatoase, este necesar sa mentionez ca si legumele trebuie gatite corect, anume la cuptor, grill sau fierte, iar fierberea sa nu dureze mai mult de 2 minute ca sa nu risipesti substantele nutritive din ele.
 
Pofta buna!
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare