Cum eviti sa fii o persoana corpolenta

Motivatie 11.03.2019 dietetik
O persoana corpolenta nu inseamna neaparat o persoana cu mult surplus de grasime subcutanata, ci mai degraba una cu o masa musculara prea proeminenta. Daca pe barbati ii incanta acest aspect ca sa para cat mai masculini si mai bine facuti, femeile pe de alta parte s-ar putea sa nu fie prea incantate. Spunem asta pentru ca doamnele si domnisoarele ravnesc la corpuri slabute si doar usor conturate. Orice mica exagerare se poate sa frustreze persoana in cauza, dar nu este nici o problema. Avem solutia si pentru astfel de probleme! Exista un regim alimentar special pentru persoanele cu masa musculara mare si care trebuie pus in practica in fiecare zi ca un stil de viata si nu ca o dieta limitata ca perioada de tinere. Se recomanda acest lucru din cauza faptului ca geneticul dicteaza aceasta problema estetica, dar se poate sa fie si anumite sporturi pe care le-ai practicat pentru o perioada lunga de timp.
 
A fi corpolent nu este ceva negativ si nu trebuie sa te simti stanjenit cand te uiti in oglinda sau cand porti haine mulate. Exista si parti bune la acest aspect si anume ca o masa musculara prea mare nu va permite grasimii sa se acumuleze. 
 
Daca faci si tu parte din randul persoanelor care vor sa dea un aspect mai finut muschilor, incat sa para mai putin proeminenti, mai lini si mai bine intinsi, atunci trebuie sa acorzi o mare grija combinatiilor alimentare si sa ai grija sa faci doar anumite tipuri de exercitii. Dupa cum bine stii, exista regimuri alimentare speciale pentru cei ce vor sa slabeasca, altele pentru mentinere si altele pentru ingrasare sanatoasa prin punere de masa musculara. Ei bine, cazul acestor persoane este undeva la mijloc. Nu au nevoie sa slabeasca, nici sa puna masa musculara, ci mai degraba sa se modeleze frumos pastrand un echilibru corporal.
 
In ceea ce priveste exercitiile fizice trebuie sa stii ca exista exercitii care evidentieaza si mai mult masa musculara, altele te ajuta doar sa arzi calorii si nimic mai mult, dar tu te incadrezi iar undeva la mijloc cu problema ta. Ai nevoie de exercitii statice mai degraba care sa intinda muschiul si sa-l subtieze.
 
In cazul in care esti o persoana corpolenta si cu ceva grasime pe alocuri, este cazul sa ai o grija si mai mare la alimentatie si miscare. Trebuie sa consumi mese slab calorice, dar avand mare grija la combinatiile alimentare si sa combini exercitiile de ardere a grasimilor cu cele pentru intinederea muschilor. 
 
 
 

Ce trebuie sa manance o persoana corpolenta?

 
Daca ai observat ca nu te ingrasi prin depuneri mari de grasime corporala, asta nu inseamna ca ai metabolism exceptional si ca iti permiti sa mananci orice. Secretul de a arata asa cum iti doresti este sa nu combini niciodata proteinele de origine animala cu carbohidratii, fie ei si de buna calitate. Este un regim alimentar recomandat mai degraba sportivilor care au nevoie de masa musculara proeminenta. Asta inseamna ca nu poti combina carnea, branza si cartofii prajiti sau piureul cum nu poti combina nici carnea, orezul cu cascaval ras si nici omleta cu salam sau crenvusti. Includem aici si mancarea de tip fast-food.
 
Acum ca stii ce sa nu combini niciodata, iata cum trebuie sa arate mesele tale zilnice:
 
1.O palma de carne slaba (piept de pui, piept de curcan, somon, fructe de mare, pangasius, tilapia, ton in apa, sardine, hering, copanele mici de pui) pe un pat enorm de salata de cruditati simpla. Carnea se gateste la grill, la cuptor sau se fierbe fara ulei, iar la salate sa folosesti cat mai putine alimente. Afla aici cum se consuma cruditatile cu carnea!
 
 
2.Poti consuma si cartofi dar sa fie rumeniti la grill sau cuptor sau pot fi fierti, dar combinati cu legume la grill sau salata simpla de cruditati.
 
3.Poti consuma si orez, dar sa fie integral si sa nu depasesti 2-3 linguri la o portie. Adauga doar salata de cruditati precum varza si morcovi sau rosii, ridiche si castraveti cu mult frunze de salata.
 
 
4.La sandvsuri poti folosi 1-2 felii de sunca sau prosciutto si multe verdeturi si legume crude.
 
Secretul este sa predomine mesele de cruditati, iar produse animale ai voie doar de 2-3 ori pe saptamana.
 
 

Ce miscare sa faci?

 
Alege exercitiile de intindere pe care sa le faci cate 15-20 de minute pe zi.
 

 

Tags:
persoana corpolenta
eviti sa fii corpolent
corpolent
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare