Cum influenteaza stilul de viata alegerea dietei potrivite?

Experiente 06.12.2018 dietetik
Exista multe diete de slabire la indemana din care poti alege, dar te-ai intrebat vreodata de ce multe nu dau rezultate sau dau rezultate pentru o perioada scurta de timp? Ei bine, se intampla asta tocmai pentru ca nu adaptam dieta in functie de nevoile personale. Acestea fiind spuse, persoanele active care desfasoara activitati de colo-colo in fiecare zi au nevoie de energie permanenta pe cand persoanele sedentare au nevoie de un minim necesar de energie ca sa nu devina obosite de pe la ora pranzului. O alta problema in societatea actuala este lipsa timpului, motiv pentru care multi ajung sa ia o singura masa pe zi, de regula cina si incearca sa recupereze toti nutrientii care le-au lipsit pe parcursul zilei. Este normal sa apara in scurt timp surplusul de kilograme.
 
Dieta potrivita nu se alege doar pentru ca este la moda sau pentru ca cea mai buna prietena sau prieten a testat-o si a dat rezultate. Evident, ce se potriveste unei persoane nu inseamna ca se potriveste si pentru tine. Alegerea dietei este ca si cum ti-ai alege frizura sau machiajul potrivit sau de ce nu, stilul vestimentar. Trebuie sa te reprezinte si sa-ti usureze viata de zi cu zi!
 
Persoanele active pot intampina si ele probleme, nu doar sedentarii si asta pentru ca pot resimti si ei des senzatia de foame daca nu se alimenteaza corespunzator. Asta insemnand sa consume categoriile alimentare necesare, sa respecte mesele principale si gustarile dintre mese si sa aiba grija sa consume un aport caloric corespunzator. Un minus de 200 de calorii pot fi suficiente pentru activi sa ramana fara energie si sa nu-si poata desfasura activitatile solicitante.
 
In ceea ce priveste sedentarii lucrurile stau invers. Consuma mai multe calorii decat are nevoie organismul, acestea nu sunt arse prin miscare si se depun imediat sub forma de grasime interna sau viscerala si evident, grasime subcutanata. De regula, sedentarii sunt cei mai predispusi la ingrasare excesiva si la bolile comune specifice ale societatii si asta pentru ca nu stiu sa-si aleaga corect nici categoriile alimentare. 
 
Ca sa te asiguri ca nu vei mai avea niciodata probleme cu greutatea sau cu lipsa de energie, trebuie sa-ti analizezi cu grija stilul de viata si sa concluzionezi daca esti o persoana sedentara sau una activa. Pasul urmator este sa observi intervalele cand ti se face foame excesiva si cand ramai fara energie. Asa vei sti ce nevoi are corpul tau si cum poti face fata activitatilor zilnice.
 
 
 

Ce regim alimentar trebuie sa aleaga persoanele active?

 
Sunt acele persoane care sunt mereu pe picior de plecare, mereu desfasoara activitati si nu au o singura clipa ca sa stea jos sa-si traga sufletul. Se poate sa fie vorba si de persoane care iubesc sa faca miscare, iubesc sportul, exercitiile cardio si exercitiile fizice. Sunt constiente ca ele le ajuta sa-si pastreze tonusul si energia pe tot parcursul zilei. 
 
In ceea ce priveste aportul caloric trebuie sa aiba grija sa fie undeva intre 1400-1650 in fiecare zi. Asta inseamna ca au nevoie cam de 450 de calorii la fiecare din cele trei mese principale ale zilei si isi pot permite des si gustari sanatoase. Activii trebuie sa consume regulat:
 
  • Proteina animala – alege carne slaba precum somon, tilapia, pangasius, fructe de mare, ton in apa si piept de pasare, poate chiar copanele de pui
  • Carbohidrati buni – iata lista lor
  • Grasimi sanatoase
  • Branzeturi 
  • Multe legume
  • Fructe cat mai des

 

Ce regim alimentar trebuie sa aleaga persoanele sedentare?

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Nu se recomanda sa depaseasca 1000-1200 de calorii pe zi daca stau mult la birou sau nu fac deloc miscare. Sa consume:
 
  • Sa predomine legumele si verdeturile – consumate cat mai divers
  • Seminte si cereale – quinoa, cuscus, hrisca, chia
  • Proteine vegetale – tofu, fasole neagra, fasole rosie, naut, linte, natto, ciuperci, orez brun sau rosu
  • Branzeturi sanatoase – ricotta, perlute de branza, branza de faci, halloumi
  • Cereale integrale
  • Lactate vegetale sau integrale
  • Smoothie-uri naturale
  • Fructe pe post de gustari
  • Carbohidrati buni – intr-o cantitate mica
  • Uneori cateva grasimi sanatoase – ulei de masline, avocado, somon, etc
 
Mesele lor trebuie sa cuprinda cate 2-3 linguri din fiecare categorie alimentara, dar sa se potrivesca combinate si fara a depasi 300-350 de calorii la o masa. Tot 3 mese pe zi sunt necesare.
 
 
 

 

Tags:
alegerea dietei potrivite
stilul de viata
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare