Cum iti dai seama ca ai o deficienta de vitamina B12?

Afectiuni 30.08.2013 Livia Caled

Vitamina B12 este una dintre cele mai importante vitamine pentru organismul nostru, ea fiind responsabila cu starea noastra de energie, dar si cu secretia hormonilor sexuali si cu sanatatea celulelor nervoase.

Vitamina B12 se afla la baza procesului de sinteza a ADN-ul, al procesului de formare al celulelor rosii din sange si sustine toate procesele metabolice. Asadar, nu e de glumit cu ea, trebuie sa avem grija sa ne-o procuram din alimentatie, mai ales ca nu avem nevoie de foarte multa pentru o zi, doar doua micrograme, pe care ni le putem lua lejer din carne, produse lactate, cereale integrale si oua.

Cei mai predispusi deficitului de vitamina B12 sunt veganii, deoarece vitamina B12 se gaseste cel mai mult in carne si lactate, dar si persoanele care obisnuiesc sa consume regulat alcool, care elimina foarte repede aceasta vitamina.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Vegetarienii care consuma peste, fructe de mare, oua si lactate nu au o problema cu aceasta deficienta, deoarece in aceste alimente vitamina B12 se gaseste din belsug. Veganii, adica persoanele care nu consuma niciun aliment de origine animala, ar trebui sa ia suplimente care sa contina si aveasta vitamina sau sa aiba grija sa consume regulat seminte de in si seminte de chia, acestea au marea calitate de a contine acizi grasi omega-3 si vitamina B12.

De obicei cand avem o deficienta de vitamina B12 ne gandim la alte afectiuni, mai ales ca simptomele, multe dintre ele, sunt destul de banale si pot fi asociate cu orice fel de boala. Cu cat avem mai putina energie si suntem mai ametiti, cu atat semnele sunt mai clare ca avem o deficienta de B12.



Care sunt simptomele unei deficiente de B12?

- oboseala;
- probleme de concentrare;
- sangerare a gingiilor;
- constipatie sau diaree frecvente;
- respiratie grea;
- lipsa apetitului;
- dificultati in mentinerea echilibrului;
- depresie;
- nervozitate;
- insomnie;
- modificari ale dispozitiei;
- furnicaturi in maini si picioare;
- greturi;
- pigmentare anormala a pielii;
- caderea parului;
- inflamarea sau inrosirea limbii;
- anemie;
- amorteala;
- dementa;
- palpitatii;
- dereglari menstruale;
- probleme de memorie.

Daca ai un regim alimentar care nu contine prea multe produse de origine animala, ar trebui sa te gandesti sa iei suplimente de vitamine cu B12 sau sa incluzi regulat in dieta ta niste peste sau fructe de mare.

 

Tags:
deficit vitamina B12
deficienta vitamina B12
vitamina B12 vegetarieni
vitamina B12 vegani
vitamina B12 alimente
seminte de in B12
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare