Cum pregatesti mese bine compuse si aspectuale?

Sigur ai apreciat de multe ori modul de prezentare in farfurie din cadrul restaurantelor. Aproape ca nu-ti vine sa consumi din farfurie numai pentru a nu strica cromatica si modul de aranjare al ingredientelor. Poti proceda la fel acasa si vei avea impresia ca ai mancat exact cat iti trebuie ca sa te simti satul. Doar cu o mancare frumos aranjata vei evita sa mananci peste masura. Este dovedit stiintific ca mancarea trebuie sa satisfaca atat papilele gustative cat si ochii privitorului si desi poti avea putin in farfurie te vei simti multumit din toate punctele de vedere. 
 
Sigur te-ai intrebat de multe ori de ce francezii au siluete silfide si bine definite avand in vedere ca sunt cunoscuti pentru deserturile inedite si delicioase, inghetate, vinuri, produsele de patiserie si multe alte feluri de mancare al caror nume nici nu-l putem pronunta. Ei bine, ei mai sunt cunoscuti si pentru faptul ca se bucura de fiecare inghititura de mancare si stiu cand sa se opreasca. Frantuzoaicele gusta cate 1 lingura din fiecare aliment sau fel de mancare si isi pastreaza silutele slabute pana la adanci batraneti.
 
Poate ti se va parea o pierdere de timp sa acorzi o atentie mai mare aranjarii mancarii in farfurie, dar nu trebuie decat sa testezi o data si te vei convinge de cele mentionate anterior.
 

De ce nu acordam atentie aranjarii in farfurie?

 

 
Raspunsul este mai evident decat ai crede! Se intampla asta pentru ca duce lipsa de timp, mancam pe fuga, iar cand ajungem seara acasa suntem lihniti de foame si nu ne mai sta capul “sa pictam in farfurie”. Crezi sau nu, este mult mai usor decat ai crede sa faci dintr-o mancare banala o adevarata opera de arta.
 
Un alt aspect de luat in seama ar fi faptul ca ne ingrasam tocmai din cauza ca nu combinam corect alimentele si mereu depasim cantitatile din fiecare ingredient ales. Desigur, numai specialistii in nutritie stiu exact cum se combina alimentele, dar orice persoana simpla poate invata. Secretul este sa combini alimente hopocalorice si frumos colorate, dar totusi consistente si sa avem grija sa adaugam putine ingrediente, dar sa avem la final in farfurie mai multe categorii alimentare. 
 
Mentionam aici legume, verdeturi, fructe, seminte, nuci, carne, iar o alta clasificare ar consta in vitamine, minerale, antioxidanti (asta insemnand cat mai multe fructe, legume si verdeturi in diverse culori), carbohidrati buni (se gasesc in seminte si legume), fibre de calitate (seminte si pseudo-cereale), grasimi sanatoase (produse de origine vegetala) si proteine vegetale, ce inlocuiesc perfect carnea si ouale.
 
 
 

De unde incepem cu aranjarea in farfurie?

 
Acum ca ai descoperit ce alimente trebuie sa se regaseasca in farfuria ta, iata de unde sa incepi aranjarea si combinarea:
 
1.Regula generala este sa ai putina culoare in farfurie ca sa iasa din banalitate, dar sa nu ne limitam doar la utilizarea patrunjelului sau mararului (condiment uscat). Putem utiliza 3-4 linguri de frunze de salata, spanac, varza kale, varza de Bruxelles, rucola, menta, busuioc, castraveti, dovlecei ardei gras dintre toate culorile, rosii de toate soiurile si culorile si desigur, culori mai neutre cum ar fi alimentele maro, rozalii sau crem (tofu, tempeh, naut, linte, seminte de quinoa, cuscus, seitan, branza Halloumi, peste fara spini precum somon, tilapia, pangasius, fructe de mare, etc.)
 
 
2.Proportia dintre legume si verdeturi si carne nu trebuie sa fie egala. Sr fi prea mult pentru cei ce tin la silueta. Carnea trebuie sa fie cat palma, legumele si verdeturile pot fi folosite fara zgarcenie, iar daca mai exista si ceva ca garnitura care sa mearga langa carne poti alege 2-3 linguri din alimente precum orezul brun sau rosu, linte, naut, cartofi dulci, seminte de quinoa, hrisca sau cuscus, etc.
 
3.Daca am vazut cate legume, verdeturi si carne trebuie sa avem in farfurie, trebuie sa stim ca 2-3 linguri de seminte sau nuci fac totul. Poti adauga nuci romanesti, migdale, seminte de chia, quinoa, linte, naut sau cuscus. Conceptul de preparare al meniurilor pentru 1-2 saptamani te poate ajuta!
 
 
4.Modul de combinare al alimentelor este simplu. Legumele mari si colorate pot fi umplute cu seminte de quinoa sau cuscus si cu mix de legume crude, iar la final poti presara seminte de chia sau quinoa peste tot.
 
 
5.Foloseste-ti imaginatia si potriveste totul in farfurie ca si cum te-ai imbraca si ai iesi din casa!
 

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
mese bine compuse
mese aspectuale
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare