Cum prevenim problemele digestive de sarbatori, mancand ce ne place?

Secrete 04.04.2018
Sarbatorile cele mai importante din an urmeaza mereu dupa o perioada lunga de post, in care se schimba obiceiurile alimentare si implicit si sistemul digestiv. Ne obisnuim sa mancam alimente mai curate, pline de nutrienti, usor digerabile si cu putine calorii. Este pacat sa ne umplem corpul de toxine in doar 3 zile de sarbatoare dupa ce ca am fost atenti saptamani intregi. Este cel mai usor sa ai probleme digestive si toxiinfectii alimentare in perioada sarbatorilor si asta din cauza poftelor excesive. Nu intamplator auzim in fiecare an in jurul nostru diverse cazuri de persoane care ajung la urgente acuzand dureri mari de stomac. Nu este de jucat cu astfel de probleme de sanatate!
 
Desigur, nu spune nimeni ca nu avem voie sa mancam ce ne place de sarbatori, chiar daca se nimereste sa fim si la dieta. Pe masa va fi o diversitate de bucate traditionale din care putem alege, indiferent ca mancam acasa sau mergem in vizita la rude si prieteni. Este aproape imposibil sa te faci ca nu vezi ce este pe masa si sa nu salivezi la farfuria celui de langa tine. Inca o data moderatia este cuvantul cheie si de sarbatori. Stiu ca in teorie suna foarte usor, dar daca vei tine cont de sfaturile mele, vei vedea ca se aplica la fel de usor si in practica.
 
 
Trebuie sa mentionez ca problemele digestive nu apar asa deodata. Cu siguranta a existat mereu o mica sensibilitate la nivelul stomacului sau a tractului intestinal. Daca te stii cu probleme precum balonarea sau constipatia, este chiar necesar sa ai mare grija la alimentatie. Problemele existente se pot agrava si poti ajunge de urgenta la spital. Aici nu este vorba doar despre o simpla digestie lenta, ci si de alte probleme precum cele de ficat, toxiinfectii alimentare, colesterol marit, glicemie data peste cap, alergii alimentare si intoleranta la unele ingrediente, reflux gastric, dureri si usturimi stomacale.
 
 
In perioada postului digestia isi formeaza anumite cicluri, care sunt date peste cap atunci cand mancam copios cateva zile bune. Stomacul se obisnuieste pe perioada postului cu alimente mai light, mai sanatoase si cu putine calorii. Baza se pune pe nutrientii de calitate si anume fibre, vitamine, minerale, antioxidanti si proteine vegetale. Cu alte cuvinte, ai avut o dieta vegana pe perioada postului si stim ca trecerea brusca la un alt regim alimentar poate cauza probleme. Carnea si ouale nu sunt tocmai usor de digerat si asta pentru ca au sosuri, maioneza, grasimi si sunt pregatite in diverse combinatii nesanatoase.
 
Acum ca ai vazut la ce riscuri te expui daca faci excese alimentare, trebuie sa inveti si cum sa le previi si asta fara a renunta la mancarurile favorite. Iata niste trucuri:
 
1.O portie de carne la o masa nu trebuie sa depaseasca 150-250 de grame, adica trebuie sa fie cam de marimea palmei tale. Daca este vorba de fructe de mare sau peste, iti poti permite mici excese alimentare, pentru ca sunt alimente sanatoase din toate punctele de vedere.
 
2.Consuma mai mult carne gatita la grill, fiarta sau gatita la cuptor. Uita de mancarea prajita, care nu-ti aduce nici un beneficiu pentru sanatate si silueta.
 
 
3.Poti consuma oua, dar nu mai mult de 1-3 oua pe zi pe parcursul celor 3 zile de sarbatoare si ai grija sa consumi multe lichide naturale precum supe light si smoothieuri din legume, fructe si ierburi aromatice. Daca stii ca ai probleme cu ficatul sau o afectiune cardiovasculara ai voie doar un ou pe zi.
 
4.Ai grija sa nu consumi niciodata carne sau oua fara a avea multe legume si verdeturi in farfurie. Acestea ajuta digestia si vei evita orice risc. Iti recomand spanac, rucola, castraveti, rosii, sfecla rosie, frunze de salata, varza cu morcovi, etc.
 
5.Consuma zilnic cate o supa la pranz, pentru a favoriza digestia si asta chiar daca urmeaza si felul doi si apoi desertul.
 
 
6.Seara ai grija sa consumi mancaruri light precum o supa, sau legume la grill cu piept de pui sau curcan, un peste la grill sau o salata de cruditati.
 
7.Mancarurile grase precum salata boef, aperitive cu maioneza si diverse sosuri se consuma cate 1-3 linguri.
 
8.Consuma smoothieuri naturale cu 30 de minute inainte de masa si la 30 de minute dupa masa pentru digestie.
 
9.Consuma la o masa o felie de cozonac, pasca, drob, tort sau alte bucate de acest gen.
 

 

Tags:
probleme digestive
sarbatori
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare