Cum previi acumularea kilogramelor chiar daca nu esti o persoana activa?

Sigur te-ai intrebat de multe ori de ce unele persoane pe care le vezi ca mananca mult nu acumuleaza kilograme in plus, dar explicatia este destul de simpla. Studiile au aratat ca nu conteaza neaparat cat mananci, ci conteaza foarte mult si daca esti o persoana sedentara sau nu. Se pare ca persoanele active isi pot permite sa triseze in alimentatie destul de des fara nici o problema si asta pentru ca nu vor apuca sa depuna caloriile din mancare. De asemenea, ele au nevoie si de un aport caloric mai mare pentru a-si putea desfasura multele activitati zilnice. 
 
O persoana sedentara ce face in fond? Din cauza locului de munca sta de dimineata pana seara la birou pe un scaun intepenita, circula doar cu masina, ia liftul in locul scarilor, mananca in timp ce lucreaza la calculator sau cat timp se uita la TV. Persoanele sedentare sunt si mai predispuse la a consuma cat mai multe alimente pe post de rontaiala si asta pentru ca desfasoara prea putine activitati si nu au diversitate ca si cele active.
 
Concluzia pe care o poti trage dupa cele mentionate este ca fiecare persoana in parte are nevoie de un anumit aport caloric in functie de stilul de viata, sedentar sau activ. Evident, persoanele sedentare au nevoie de un aport caloric mult mai mic decat cele active chiar cu vreo 400 -500 de calorii si asta pentru ca organismul nu consuma atat de multa energie pentru a arde caloriile. Persoanele active au nevoie de energie pe tot parcursul zilei, asa ca orice consuma nu se depune sau se depune foarte putin si la fel de repede scapa de surplus.
 
 
Nu este nimic rau in fond daca te incadrezi in categoria persoanelor sedentare si asta pentru ca tot ce trebuie sa faci este sa iti adaptezi regimul alimentar activitatilor zilnice. Cu alte cuvinte spus, da-i organismului strict ce are nevoie si nimic in plus daca nu vrei kilograme in plus si diverse probleme de sanatate. Trebuie sa mentionez ca bolile specifice sedentarilor ar fi obezitatea, colesterolul ridicat, bolile cardiovasculare, bolile de ficat gras non-alcoolic si bolile de pancreas. Nu mai mentionam ca nici muschii si pielea nu au cum sa aiba un aspect tocmai placut si asta pentru ca tesutul este flasc si atarna.
 
 
Nu te descuraja! Exista multe lucruri pe care le poti face sa-ti imbunatatesti viata de sedentar. Nu orice persoana sedentara esta asa pentru ca isi doreste sau ii place, ci pentru ca pur si simplu asa este stilul de viata din cauza locului de munca sau pot fi si diverse alte motive. Cert este ca trebuie sa te adaptezi si sa pui in practica urmatoarele lucruri:
 
1.Pentru inceput incearca sa fii activ chiar daca esti static si stai pe scaun la birou sau stai in pat la Tv. Iti poti misca incheieturile picioarelor si mainilor, ii poti misca spatele si umerii si poti ridica fiecare picior pe rand pe sub masa, birou si asa mai departe. Ajuta foarte mult la circulatie si la un boost de energie.
 
 
2.In afara locului de munca ce presupune statul ore intregi la birou poti sa te plimbi pana la locul de munca si acasa in loc sa iei masina, urca scarile in loc sa iei liftul, ia-ti pauza din ora in ora cand stai la birou ca sa te dezmortesti si te poti plimba prin parc sau prin cartier ca relaxare si ca sa-ti pui ordine in ganduri.
 
3.Nu ai nevoie de abonament la sala de fitness cand poti face exercitii in propria casa fara instructor sau accesorii. Exista multe exercitii pe care le poti face indiferent de varsta. Cele mai importante ar fi cele cardio care accelereaza metabolismul si apoi te poti axa pe exercitii simple de modelare corporala. Iata un program de schimbare corporala aici!
 
4.Consuma carne la 2-3 zile, iar atunci cand o faci sa fie de marimea palmei, gatita la grill, cuptor sau fiarta. Combina doar cu legume, verdeturi si fructe.Iata niste meniuri pentru birou!
 
 
5.Daca alegi sa mananci orez, paste, mancarica de cartofi, fasole, linte, naut, cuscus sau seminte de quinoa, nu uita ca este indeajuns sa adaugi in bol 3-4 linguri mari din ele, iar apoi sa predomine legumele si verdeturile.
 
 
6.Consuma cate o salata de cruditati la fiecare masa sau macar de 2 ori pe zi in cantitati mari.
 
7.Incearca la cina sa consumi doar salate si smoothie-uri.
 

 

Tags:
acumularea kilogramelor
persoana activa
previi acumularea kilogramelor
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare