Cum putem slabi repede si in sezonul rece?

Motivatie 05.11.2018 dietetik
Multe persoane se descurajeaza cand vine sezonul rece si asta pentru ca se gandesc ca piata nu mai este plina cu tot felul de alimente colorate si sanatoase pe care sa le poata combina divers. Daca vara salatele si supele crema de legume sunt consumate des si nu ai nevoie sa gatesti cu surse de caldura sau sa-ti incalzesti mancarea de fiecare data cand o consumi, iata ca iarna mai avem nevoie si sa ne incalzim. Nu este de mirare ca multi acumuleaza kilograme in plus si abia asteapta sa vina iar caldura ca sa le poata da jos in cel mai scurt timp. 
 
Atunci cand ne gandim la sezonul rece ne gandim de fapt la cele doua anotimpuri, toamna si iarna in care pare ca nu mai gasim nimic sanatos si light la stomac. Ei bine, noi credem ca toamna este si ea la fel de pretioasa ca si vara sau primavara in ceea ce priveste alimentele. Sa nu uitam ca roadele pamantului se culeg toamna la inceput si fiecare isi poate pastra pentru iarna cele mai inedite alimente. Procesul de pastrare incepe chiar de la sfarsitul verii. Un alt aspect de luat in seama este ca alimentele toamnei sunt foarte bogate in antioxidanti si sunt destul de consisnte, desi sunt hipocalorice. Ne referim la dovleac, zucchini sau dovlecei, vinete, sfecla rosie, varza, etc.
 
Iarna este mult mai greu sa gasim pe piata chiar tot ce ne dorim, dar tot mai putem gasi prin camara ceva inedit daca ne pregatim din timp. Asa te asiguri ca vei consuma o diversitate de alimente chiar constant in legume, verdeturi, seminte si pseudo-seminte. Sa nu uitam ca iarna exista si cunoscutele fructe si anume bananele, portocalele, clementinele pe care le putem integra in porridge, salate de fructe, budinci sanatoase, ape aromatizate si smoothieuri.
 
 
Problema ingrasarii in sezonul rece apare pentru ca ne schimbam brusc alimentatia si nu stim exact ce sa consumam. Atunci cand avem calde trebuie sa stim exact ce alimente sa folosim si sa evitam sa fim sedentari imediat dupa mese, pentru ca altfel favorizam ingrasarea intr-un timp scurt. Iata cele mai bune sfaturi pe care ti le putem da ca sa slabesti si sa-ti mentii silueta chiar si in sezonul rece:
 
1.Evita supele si ciorbele considerate bombe calorice, iar aici putem mentiona ciorba cu fasole si carnati, ciorba cu slanina, ciorba de perisoare si lista poate continua. Alege supe crema ce nu necesita incalzire din legume, seminte si verdeturi sau poti alege supele din cereale si seminte. Poti consuma cat vrei din ele si nu te vei ingrasa, sunt consistente, dar hipocalorice.
 
 
2.Nu consuma carne in fiecare zi si atunci sa fie tipuri nu foarte sanatoase precum carnea de porc, vita, slanina sau mezeluri nesanatoase. Consuma de 3 ori pe saptamana carne slaba de pasare, sunca slaba de pasare, peste si fructe de mare, dar sa avem grija sa le pregatim la grill, cuptor sau le fierbem. Cantitatea trebuie sa fie cat propria palma.
 
3.Profita de prima parte a zilei ca sa mananci mai mult si mai consistent. Nu degeaba se spune ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Poti manca porridge, paine toast, avocado umplut, omleta din legume si verdeturi tip briosa, budinca din seminte si multe altele.
 
4.La cina poti consuma mancare rece, aceasta constant in supa crema, smoothieuri, ceaiuri, salate, muraturi, chipsuri din legume (rondele de dovlecei, vinete, mocovi la grill) cu sosuri light ce merg la orice mancare, sandvisuri sanatoase si crocante, tartine din legume rumenite in loc de felii de paine, pite mexicane umplute cu legume, fructe si seminte. Incearca un smoothie diferit in fiecare zi!
 
 
5.Inlocuieste carnea cu alimente consistente precum seitan, tofu, ciuperci, seminte de hrisca, seminte de cuscus, seminte de quinoa, linte, naut, natto, fasole neagra sau rosie. Iata 20 de retete care sa te inspire!
 
6.Trebuie sa ai garnitura de legume sau muraturi la orice masa care permite acest lucru.
 
7.Foloseste multe ierburi aromatice, zeama de lamaie si stropeste doar mancarea cu ulei de masline.
 
 
8.Consuma lapte si branzeturi vegetale (lapte de cocos, migdale, soia, canepa decorticata, etc.)
 
9.Consuma si multe legume crude ca sa nu gatesti zilnic. Mancarea gatita ingrasa, daca este consumata in exces.
 
10.Cand vrei carne poti consuma mai des tonul in apa cu tot felul de legume crude sau gatite la grill.
 
 
11.Fa orice tip de miscare.
 
12.Nu abuza de paine chiar daca vei fi tentat de tot felul de creme tartinabile. 

Citeste si Consuma tartine fara paine in sezonul rece - doar din legume

Tags:
cum putem slabi
sezonul rece
putem slabi in sezonul rece
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare