Psihoterapeutul Mihai Albu iti spune cum sa reduci stresul

Cand sunt stresata nu prea imi iese nimic, desi o doza mica de stres este constructiva. Ca sa nu imi petrec viata intr-o nemultumire continua, cauzata de stres, l-am intrebat pe psihoterapeutul Mihai Albu, cum sa reduc nivelul de stres si cum sa il previn. Gasiti mai jos sfaturile pe care le-am primit.

1. Culcati-va devreme

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Mergeti la culcare in preajma orei 22 astfel incat, intervalul orar 22-24 sa va prinda dormind iar meridianul „trei focare” sa aiba conditii optime pentru a transporta energia in intregul corp, permitand astfel refacerea acestuia. Principalul beneficiu rezultat este ca veti face fata mai bine situatiilor stresante, datorita unui nivel energetic ridicat si unui corp odihnit.

2. Tineti plante in apartament

Puneti in locul unde stati cel mai mult un ghiveci cu o planta. Va va determina sa o ingrijiti, sa o priviti din cand in cand si astfel sa va „luati mintea”, chiar si pentru un minut, de la problemele zilnice. Pe langa bucuria estetica, culoarea verde induce o stare de relaxare si contribuie la detensionarea ficatului, unul dintre organele cele mai afectate de stres.

3. Consumati multe fructe si legume nepreparate, crude si veti beneficia de hrana vie atat de necesara unui organism viu.

4. Relaxati-va zilnic cate o jumatate de ora

Oferiti-va 20-30 de minute zilnic in care sa reduceti stimulii exeriori la minim: gasiti un loc linistit, inchideti telefonul, televizorul, radioul, reduceti la minim lumina, muzica si stati. Pur si simplu stati! Indepartati obsedantul „nu sta degeaba” pentru ca atunci cand stati in aceste conditii, stati pentru voi, pentru binele personal si astfel, „faceti” ceva ce nimeni nu poate face pentru voi.

5. Incercati un exercitiu anti-stres

Un exercitiu foarte simplu dar foarte eficient este cel in care, planificat sau spontan, ne oprim din activitatea pe care o facem, ne frecam palmele una de alta pana se incalzesc si apoi le punem pe ochi.

Beneficii: obtineti relaxarea oferita de caldura palmelor si de intunericul creat astfel si energizarea a doua meridiane care strabat intregul corp si al caror punct de plecare se gaseste in preajma ochilor – meridianul vezicii biliare si cel al vezicii urinare. Nu in ultimul rand pauza oferita de executarea acestui exercitiu va ofera momentele necesare detensionarii sistemului nervos si a decontractarii musculaturii oculare.

Puteti practica acest exercitiu si inainte de culcare, pentru a va asigura starea de relaxare si deconectarea de situatiile zilnice, atat de necesara pentru a adormi.

Tags:
Cum reduci stresul
stres
terapie
regim de viata sanatos
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare