Cum sa consumi 1200 de calorii pe zi?

Stil culinar 18.12.2018 dietetik
Indiferent ca esti o persoana sedentara sau activa, s-a dovedit faptul ca 1200 de calorii sunt mai mult decat suficiente. Poate suna destul de bine sa consumi 1200 de calorii, avand in vedere ca cele mai multe diete restrictive prespun un consum de 500-600 de calorii pe zi sau poate chiar mai putin. Sunt atat de stricte tocmai pentRU ca se tin pe o perioada scurta de timp de doar cateva zile, pe cand un regim alimentar cu 1200 de calorii poate fi tinut toata viata daca vrei. 
 
Dar cum ne putem asigura ca organismul nostru primeste un aport zilnic de 1200 de calorii? Noi iti spunem ca nu este cazul sa masori portiile de mancare si sa cantaresti totul pana la ultimul gram. Este de ajuns sa alegi alimente ce contin calorii benefice si nu rele, pentru ca ele sunt hranitoare si slab calorice si chiar destul de consistente si le poti consuma oricand si in ce cantitate doresti. Poti avea si 10 alimente combinate in intr-un bol, pentru ca daca au fiecare cate 25-40 de calorii, mananci consistent, din toate si te saturi instant.
 
Am facut distinctia anterior intre caloriile bune si cele rele si poate suna destul de derutant pentru necunoscatori. Diferenta dintre caloriile bune si cele rele este ca din caloriile bune poti consuma si un aport mare caloric pentru ca nu se va depune cum este in cazul celei de-a doua categorii. De exemplu, 1600 de calorii bune nu te vor ingrasa cum ar face-o 1600 de calorii rele ce provin de la categoriile alimentare considerate nesanatoase (mancarea de tip fast food, paste, produse de patiserie, grasimi nesanatoase, prajeli, sucuri carbogazoase si pline de zahar, sosuri grase, mancare grea la stomac si lista poate continua la cat de multe alimente nesanatoase exista).
 
Caloriile bune provin doar din legume, verdeturi, fructe, seminte, grasimi sanatoase (peste, fructe de mare, avocado, ulei de masline, masline nesarate, etc), carbohidrati buni ce provin tot din legume, seminte si pseudo-cereale (hrisca, quinoa, cuscus, etc.) si multe proteine vegetale precum tofu, naut, linte, ciuperci spre deosebire de proteinele ce provin de la sursele animale. Combinatiile sunt nelimitate daca tii cont de aceste categorii alimentare!
 
 
 

Cum numaram exact in cursul zilei 1200 de calorii?

 
In mod normal cel mai mare aport caloric pe care ni-l pemitem ar fi in prima parte a zilei, respectiv la micul dejun si pranz, dar si gustarea dintre ele. Cina este cunoscuta ca fiind o masa mult mai saraca in calorii si este si normal sa fie asa, avand in vedere ca seara metabolismul este incetinit, digestia nu mai functioneaza asa bine si nici macar nu ai nevoie de asa multa energie pe care sa ti-o procuri din mancare cum ai nevoie in timpul zilei. 
 
Nu degeaba se spune ca dimineata si la amiaza ne permitem daca vrem sa mancam ca niste regi chiar daca tinem si la silueta. Ideea este ca slabirea sa nu aiba loc prin infometare, ci printr-un regim alimentar variat, echilibrat si sanatos.
 
Un alt aspect de care pot tine cont unele persoane ar fi momentele zilei cand simt ca au timp sa manance sau ca au nevoie de un plus de energie. De exemplu, sunt persoane care nu pot manca dimineata, nu au timp restul zilei, iar cina este prima si singura masa. Evident, nu poti consuma 1200 de calorii doar la masa de seara ca sa compensezi lipsa nutrientilor din restul zilei. Mesele tale trebuie sa arate cam asa:
 
Micul dejun – poate avea 250-300 calorii si poti manca cate putin din toate, dar sa fie combinatii sanatoase. De exemplu, poti consuma 2 felii de paine unse cu guacamole cu verdeturi, rosii si iaurt grecesc degresat si un smoothie.
 
 
Gustarile intre mese – ar fi pana la pranz si dupa pranz sa le iei si pot avea cam 80-100 de calorii, uneori si 150 de calorii daca ti se face pofta de un desert anume. Poti consuma felii de castravete, nuci, un sandvis vegan, o salata mica de cruditati, un fruct.
 
 
Pranzul – poti avea cam 500-600 de calorii, avand in vedere ca ai voie 2 feluri principale, respectiv o supa light si apoi carne slaba la grill cu multe legume de verdeturi si 3-4 linguri de linte, naut, etc.
 
 
Cina – nu ar trebui sa depaseasca 300 de calorii si poti consuma supe crema din legume, tot felul de salate, dar fara oua tari, carne si sosuri grase si chiar supe de zarzavaturi.
 

 

Tags:
1200 de calorii pe zi
calorii
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare