Cum sa eviti excesele alimentare din timpul sarbatorilor

Diete clasice 23.12.2013 dietetik

Postul in general se tine pentru detoxifierea organismului. Meniurile in post ar trebui sa fie bogate si sanatoase, tocmai pentru ca  organismului sa i se asigure doza zilnica de minerale si vitamine. Postul nu trebuie sa fie asociat in mod direct cu un regim barbar. Dimpotriva! Insa, ceea ce poate constitui un real pericol pentru santatea organismului este excesul alimentar imediat cu iesirea din post. Dar, pentru ca intotdeauna este bine sa previi eventualele afectiuni decat sa le tratezi, ne-am gandit sa venim cu un ghid de sfaturi, pe care speram sa-l folosesti in pragul sarbatorilor pentru a te mentine sanatos.

Stiai ca servind o prajitura in plus, in sezonul sarbatorilor de iarna, te poate ingrasa cu un kilogram? Nu suna chiar atat de rau, dar gandeste-te cum ar fi sa exagerezi cu fiecare preparat culinar inclus in meniu?

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

In aceasta perioada a anului multe persoane se ingrasa cu patru-cinci kilograme tocmai din cauza dulciurilor si cinelor gustoase. Tentatia fiind mare, nu mai exista decat un pas pana la excesul alimentar, iar pe urma apar regretele pierderii siluetei, apoi nervii incercarilor disperate de a o aduce inapoi. Nu ar fi mai usor sa prevenim luarea in greutate?! Ba da!

Sezonul sarbatorilor de iarna este brazdat cu tot felul de petreceri si meniuri extravagante, dar cu un pic de ajutor poti sa eviti consumul in exces in aceasta perioada. Daca continui sa urmezi o dieta sanatoasa si nutritiva, te vei simti mult mai bine si vei avea destula energie cat pentru tot sezonul sarbatorilor.

Nu sari peste mese!

Multe persoane cred ca daca, sar peste micul dejun si pranz pot sa salveze acele calorii pentru masa de seara. La prima vedere suna bine, insa saritul peste mese te oboseste, iti accentueaza foamea, te poti trezi cu dureri ingrozitoare de cap, care ti-ar ruina planul pentru diseara. Plus, ca odata ce esti inconjurat de tot felul de bunatati, bogate in calorii, te poti transforma foarte usor intr-o masina devoratoare si ai putea consuma mult mai multe calorii decat daca ai fi servit mesele.
Nu sari peste mese! Serveste meniuri light. Un bol cu cereale si lapte cu putine grasimi pentru micul dejun este exact de ceea ce aveai mare nevoie. Ca gustare poti lua in calcul struguri si nuci. La pranz poti servi o salata sau un sandvis mare cu paine din cereale integrale.

Mananca alimente bogate in fibre inainte de petrecere

Daca ai trecuta in program o petrecere, serveste inainte niste gustari bogate in fibre. Fibrele te vor ajuta sa-ti simti stomacul plin si daca nu te simti flamand nu vei consuma exagerat de mult la petrecere. Decide-te pentru mancaruri sarace in calorii, pe baza de legume, ca de exemplu o salata mica, o bucata de fruct etc.

Serveste cantitati mici din mancarurile preferate

Nimeni nu vrea sa se simta deprimat, astfel incat cel mai bine ar fi sa consumi o felie micuta din placinta sau o prajitura, dar nu amandoua. Uitata-te la bufet si decide-te pentru o singura optiune. Restul farfuriei poate fi umpluta cu mancare sanatoasa (legume, fructe, biscuiti din cereale integrale, branza, carne slaba etc).

Nu sta in jurul bufetului.

Nu este usor sa rezisti tentatiei bunatatilor culinare care se afla pe masa de la petrecere, asa ca, cel mai bine ar fi sa stai departe. Alege-ti mancarurile, bauturile si serveste-le in alta parte a camerei.

Un pahar cu apa intre doua de alcool

Multe persoane asociaza usoara deshidratare cu foamea. Si singura cale prin care poti evita deshidratarea este sa consumi multa apa. Poti sa incetinesti ritmul cu care servesti din mancaruri band un pic de apa intre inghitituri. Consuma un pahar-doua cu apa inainte sa servesti bauturi alcoolice ori dupa pentru a diminua efectul alcoolului in sange.

Tine aproape gustarile sanatoase

Trebuie sa ai alaturi cateva gustari sanatoase. Si asta pentru ca preparatele de sarbatori sunt adevarate bombe calorice. Ca gustari sanatoase poti sa iei in calcul: nuci, struguri, fructe proaspete etc.

Continua cu exercitiile fizice

Exercitiile fizice constituie o metoda buna prin care iti poti controla greutatea corporala si tensiunea. In plus, sportul daca este prezent in viata ta iti poate deveni un aliat in lupta cu grasimea. Te poate ajuta sa-ti mentii muschii si oasele tari.
Facand sport periodic vei putea face fata stresului de sarbatori cauzat de tentatia consumului de preparate bogate in calorii.

Nu renunta la obiceiurile sanatoase!

Chiar daca este greu sa respecti toate aceste reguli nu renunta la o dieta sanatoasa, urmarile vor fi mai greu de remediat. Chiar daca ai facut unele abatari, iarta-te si asigura-te ca data viitoare nu vei mai gresi. Mananca sanatos! 

 

Tags:
excesul alimentar
detoxifierea organismului
minerale
vitamine
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare