Cum sa eviti sa te ingrasi de sarbatori

Vin sarbatorile si stim ce se intampla, la final, cand vom trage linie - vom avea cu un kilogram mai mult decat la inceputul iernii. Asta nu ar fi neaparat o tragedie, insa nu toata lumea slabeste apoi, asa ca an de an aceste kilograme se aduna. Mai bine sa nu le mai punem deloc.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Uite cateva strategii salvatoare:

 

1. Multe platouri cu fructe si legume. 

Stim, porcul este minunat, insa nu este deloc benefic pentru silueta. Ar trebui sa pastram proportiile: la un pumn de carne sunt doi pumni de legume si inca unul de fructe. Daca ne umplem masa cu platouri cu alimente pline de apa si fibre ne vom satura mult mai usor, ca sa nu mai spun ca ajutam digestia pusa la grea incercare.

 

2. Sarbatorile nu sunt numai pentru stat la masa

Daca restul nu vor sa se ridice si o tin tot intr-un banchet trei zile si trei nopti tu poti face o alta alegere. Alege orice fel de exercitiu crezi ca iti este la indemana - de la plimbare pe jos pana la un pic de yoga la tine in camera. 

 

3. Mai usor cu bautura

Caloriile din bautura sunt tot calorii care se depun sub forma de grasime. Ca sa nu mai spunem ca pe masura ce bei mai mult ai teninta de a scapa de controlul normal si de a manca enorm. Apa a fost si este intotdeauna cea mai buna alegere. Cea mai rea alegere sunt bauturile dulci, asa ca incearca sa stai departe de martini. 

 

4. Daca nu faci la tine acasa adu propriile alternative, sanatoase

Nu te poti supara ca matusa gateste asa cum a invatat. Dar daca vii cu propriul platou frumos ornat cu fructe si salate nimeni nu va avea ceva rau de comentat. De altfel este si o traditie de a participa astfel la festinul general.

 

5. Strica-ti apetitul

Nu astepta toata ziua infometata ca sa vina seara sa mananci, asa cum obisnuim toate sa facem. Mai bine mananci ca intr-o zi normala, pornind de la un mic dejun plin de proteine. In acest fel mancarea de pe masa nu ti se va mai parea atat de apetisanta si vei sti cand sa te opresti.

 

6. Nu trebuie sa gusti din tot

Incearca sa te decizi ce iti place mai mult si mananca acel lucru. De restul poti uita astazi, doar mai sunt si alte zile. Rezista laudand felul de mancare ales tentatiilor pe care gazda ti le va tot arunca in calea ta.

 

Sursa foto: hepta.ro

 

Tags:
sarbatori
ingrasare
legume
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare