Cum sa gatesti produsele din soia pentru a fi delicioase

Stil culinar 21.02.2018 dietetik
Daca tot am intrat in perioada postului mare, de ce sa nu vorbim mai pe larg despre produsele din soia, care sunt la mare cautare. Partea buna este ca pe piata exista o varietate de produse din soia de la branza, lactate, snitele pana la sosuri. Putem prepara numeroase mancaruri, dar cele mai multe persoane inca nu stiu cum se gateste corect soia. Acesta este si motivul pentru care nu este considerata atat de delicioasa precum carnea sau alte categorii de alimente. S-ar spune ca gustul este prea sintetic, prea vegetal sau lipseste cu desavarsire. Mai departe intervine imaginatia. Fara ea, nu avem cum sa preparam adevarate delicii culinare.
 
Soia nu se consuma doar in perioadele de post si nici nu trebuie perceputa ca o corvoada. Mancarea trebuie sa ne multumeasca atat privirea cat si papilele gustative, altfel nu ar mai avea nici un farmec. Tine cont ca soia este alimentul nelipsit din meniurile veganilor si vegetarienilor, iar cu toate acestea, ei nu se plang de gust sau aspect si chiar o gasesc destul de satioasa. Gatita corect, soia poate inlocui cu succes carnea atat ca aspect cat si ca gust.
 
Exista persoane care evita consumul de soia cu desavarsire, iar asta din cauza faptului ca este un aliment destul de controversat si pe buna dreptate. Medicii si nutritionistii nu ar recoamnda niciodata produse din soia sintetica, plina de chimicale si hormoni, care mai degraba ar pune in pericol sanatatea decat sa o imbunatateasca. In ceea ce priveste silueta, ar aduce niste neajunsuri si asta din cauza ca este procesata si poate contine prea multa sare sau prea mult zahar rafinat.
 
 
Aceste aspecte nu ar trebui sa te descurajeze daca vrei sa adopti un regim alimentar vegan sau daca vrei sa respecti cu sfintenie perioada postului. Cel mai bun mod de a te asigura ca consumi soia sanatoasa este sa verifici cu atentie eticheta produselor. Ea trebuie sa fie neprelucrata, naturala 100% si sa nu aiba substante ciudate in compozitie. Cele mai sanatoase tipuri de soia din care poti alege sunt tofu, tempeh, seitanul sau carnea vegetarienilor, muguri de soia, tamari, miso, medamame si shoyu. Acum ca stii ce produse din soia sa alegi, mai ramane sa invatam sa o gatim corect pentru a fi cat mai gustoasa.
 
 

Cum gatim corect soia?

 

De regula, produsele din soia la pungute par destul de mici, dar crede-ma pe cuvant ca sunt mai mult decat suficiente. Prin gatire, soia isi mareste volumul si devine destul de satioasa. In functie de forma in care se prezinta soia, o poti gati in diverse moduri. Lactatele se fierb sau se consuma ca atare sau pot fi folosite la sosuri ca oricare alt tip de lactate. Branza tofu poate fi simpla sau afumata si se prepara in tigaie, in putin ulei de masline sau la cuptor, iar restul produselor din soia la punguta sau boabe se gatesc la abur, la cuptor, la grill sau se calesc in putin ulei. Este necesar cam 2-5 minute sa gatesti branza din soia, iar restul tipurilor cam 20-30 de minute in tigai si tavi neaderente.
 
 
In afara de apa in care trebuie sa fiarba soia, ai grija sa folosesti cat mai multe condimente exotice, ierburi aromatice, sosuri interesante si combina cu cat mai multe legume, verdeturi, fructe, seminte si fructe oleaginoase (nuci, acaju, migdale, etc.). Toate acestea se aleg in functie de aspectul dorit, dar si de gust. Daca iti place o soia mai picanta, care sa te duca cu gandul la bucataria mexicana sau indiana nu ezita sa folosesti boia sau paprika, curry, chilli, iar daca vrei o mancare indiana pune atat condimente dulci cat si iuti precum turmeric, piper cayenne, etc.
 
 
Daca nu gatesti snitele, burgeri, frigarui sau piftele din soia, atunci trebuie sa ai grija ca soia sa fie cat mai suculenta. Ai grija sa folosesti sosuri light diverse din avocado, tomate, pesto sau chiar din soia. O mancare usor zemoasa va fi mult mai delicioasa si digerabila, iar la final orneaza cu verdeata, seminte sau nuci.
 
 
 
 
Cand vine vorba de combinatiile alimentare, poti combina soia cu paste integrale, ciuperci, tot felul de legume si verdeturi si chiar alte produse din soia. Poti avea si 3-4 produse din soia la o singura mancare. De exemplu, paste de orez cu seitan, branza simpla, branza afumata si sos de soia cu multa verdeata. Exemplele pot continua cu imaginatie, iar pe internet vei gasi o multime de idei de retete.
 

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
soia
produse din soia
cum gatesti soia
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare