Cum sa mananci corect in functie de forma corpului tau

Organismele noastre distribuie grasimea diferit si de aici rezulta si formele corpurilor. Unele avem corpul in forma de para sau de mar, altele de dreptunghi sau clepsidra. Iata ce trebuie sa mananci in functie de cum arati. 

Mar 

 
Cele care au corpul in forma de mar au de multe ori colacei sau cel putin au mai multa grasime in zona abdomenului (dar si deasupra taliei, iar mainile si picioarele sunt subtiri. Cel mai mare risc pentru sanatate il reprezinta, in acest caz, grasimea viscerala. 

Poftele obisnuite: dulciuri, sucuri dietetice, cofeina
 
Hormonul la care sa fii atenta: insulina. Solutia sa slabesti in zona abdomenului este sa-ti tii glucoza din sange sub control. 
 
Ce sa mananci: proteine (pui, vita, peste), alimente cu grasimi sanatoase (oua, avocado, nuci, seminte, unt de nuci, ulei de cocos, ulei de masline) si spanac, kale si salata verde. 
 

Para 

 
Acest tip de corp acumuleaza toata grasimea in zona soldurilor si coapselor, insa cu sport si cu o alimentatie corespunzatoare, poate fi eliminata. 
 
Pofte obisnuite: lactate bogate in grasimi, deserturi bogate in calorii, latte-uri
 
Hormonul la care sa fii atenta: estrogenul. Acesta nu este un hormon neaparat rau, insa intr-o cantitate mare poate contribui la depunerea grasimii in zona de jos a corpului. 
 
Ce sa mananci: Fructe si legume bogate in fibre, ovaz, quinoa, orez brun, hrisca, cantitati mici de carne alba si lactate fara grasimi. 
 
 
 

Clepsidra 

 
Corpul clepsidra ia in greutate uniform, dar cele mai notabile zone fiind fata, bratele, pieptul, genunchii si gleznele. 
 
Poftele obisnuite: lactate, carbohidrati 
 
Ce sa mananci: fructe si legume proaspete, cereale integrale (ovaz, quinoa, hrisca), carne slaba si multe condimente. 
 

Piramida inversata sau capsuna

 
Acest tip de corp se caracterizeaza prin umeri lati si silueta conica spre talie si solduri. Partea superioara se deosebeste printr-o cantitate mare de masa musculara. Grasimea se depoziteaza pe piept, partea anterioara a bratelor si la nivelul liniei sutienului.
 
Pofte obisnuite: alimente sarate, grase, alcool.
 
Hormonul la care sa fii atenta: cortizolul. Un nivel ridicat de cortizol perpetueaza cresterea in greutate.
 
Ce sa mananci: bazeaza-te pe glucidele complete din ovaz, orez brun si hrisca, completandu-le cu un nivel scazut de grasimi, sucuri proaspete, verdeturi si fructe bogate in fibre.
Tags:
forma
corp
alimentatie
grasime
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare