Cum slabesti sanatos si fara infometare? Tine dieta volumetrica

Se poate sa mananci cat vrei si sa slabesti? Creatoarea dietei volumetrice, nutritionista Barbara Rolls, sustine ca da. Spre deosebire de dietele care se bazeaza pe infometare, dieta volumetrica promite pierderea kilogramelor in plus fara momentele neplacute de foame, inerente dietelor drastice. Desi nu este o dieta care sa promita rezultate rapide intr-un scurt timp, ea este mult mai sanatoasa si nu afecteaza in niciun fel organismul. Tinuta perioade mari de timp, aceasta dieta poate avea rezultate spectaculoase.
 
Care este principiul de baza al dietei?
 
Barbara Rolls spune ca senzatia de satietate se obtine din cantitatea si tipul alimentelor pe care le consumam si nu din numarul de calorii sau gramele de grasime, proteine sau carbohidrati consumati. Asadar, trucul este sa obtii aceasta senzatie de satietate cu alimente care contin cat mai putine calorii si iti dau energia de care ai nevoie.
 
Care sunt alimentele permise si care sunt cele interzise?
 
Potrivit inventatoarei acestei diete, poti sa mananci orice, insa trebuie sa te gandesti la numarul de calorii al fiecarui aliment pe care il consumi. E simplu, daca un aliment are multe calorii, consuma-l intr-o cantitate foarte mica. Daca un aliment are putine calorii, consuma-l intr-o cantitate mare.
 
 
Barbara Rolls a impartit alimentele in 4 categorii:
 
Categoria 1 include alimente pe care le poti consuma oricand si in orice cantitate: fructe, supe, ciuperci si legume fara amidon (spanac, rucola, salata verde, ceapa, usturoi, patrunjel, stevie, leurda, varza de Bruxelles, varza, fasole verde, castraveti, broccoli, sparanghel, praz, dovleac, gulie, ridichi, rosii, conopida, telina, vinete, ceapa verde, dovlecei).

Categoria 2 include cerealele integrale (orez brun, paste integrale), alimentele care contin proteine (peste, carne slaba de pasare, naut, linte, fasole, oua, produse pe baza de soia, nuci, seminte), legumele care contin amidon (cartofi, mazare, fasole, linte, naut, sfecla) si produsele lactate cu un continut redus de grasimi.
 
Categoria 3 include alimente care ingrasa: paine, paste, deserturi, lactate grase, carne cu un continut mare de grasime, inghetata, tort, covrigei.
 
Categoria 4 include alimente prajite, dulciuri, chipsuri, alimente grase (unt, ulei, margarina, maioneza, sosuri grase).
 
Ideea dietei este sa mananci cat mai multe alimente din primele doua categorii si sa acorzi o atentie sporita celor din grupa a treia. Cat despre a patra categorie, poti sa o incadrezi la capitolul capricii si sa o ataci extrem de rar. 
 
 
Cum mananci in fiecare zi?
 
Pentru a pierde in greutate intr-un mod sanatos trebuie sa consumi in fiecare zi 3 mese principale, 2 gustari si un desert. Consuma la fiecare masa o cantitate mai mare de alimente care contin multa apa si care dau rapid senzatia de satietate (fructe si legume), dar si alimente din categoria a doua, pentru a obtine proteinele si carbohidratii necesari.
 
Aceasta dieta, pe langa faptul ca te ajuta sa pierzi in greutate, este foarte buna pentru prevenirea diabetului de tip 2, a problemelor cardiovasculare, dar si a artritei si a problemelor cu colesterolul. 
 
Ce trebuie sa ai in vedere cand tii dieta volumetrica?
 
1. Invata care sunt alimentele bogate in calorii si care au un continut scazut, astfel incat sa iti creezi in fiecare zi, fara sa stai prea mult pe ganduri, un meniu de 1600-1800 calorii.
 
2. Mergi mult pe jos, alearga si fa miscare. 
 
3. Alege pentru mesele principale alimente din cele doua categorii. 
 
4. Invata sa combini alimentele corect.
 
5. Alcoolul este permis, insa trebuie consumat cu moderatie. Pe lista de bauturi acceptate de dieta volumetrica se numara vinurile, ginul tonic si berea light. La polul opus, adevarate bombe de calorii sunt cocktailurile ca pina colada, daiquiri si marguerita. 
 
Dieta volumetrica nu este una fada. Nu trebuie sa renunti la mancarurile gustoase, trebuie doar sa faci alegeri inspirate. De exemplu, daca nu pui unt pe paine, poti sa mananci 2 felii in loc de una pentru acelasi aport de calorii. Bea un pahar de lapte degresat in loc de jumatate de pahar de lapte gras si poti manca si mai multe clatite daca le gatesti fara unt si ulei. Daca ai pofta de rontait, nu te arunca la alune. Incearca sa iti alungi foamea cu 300 de grame de morcovi - au mai putine calorii decat aceeasi cantitate de alune.
 
Nu pare prea complicat, nu?
 
 
Sursa: webmd.com.
 
Tags:
dieta volumetrica
slabire
dieta
sanatate
slabeste sanatos
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare