Cum te ajuta yoga sa scapi de astenia de toamna

Fitness 18.10.2017

Toamna incepe sa-si intre din ce in ce mai mult in drepturi, iar pentru organism este mult mai greu sa se adapteze la schimbarile bruste de temperatura. Trebuie sa recunoastem ca are si toamna farmecul ei si ne bucura vizual cu peisajele multicolore de frunze, dar cand observi ca acestea cad din ce in ce mai mult si ca aproape raman goi copacii te ia o stare nostalgica si incepi sa te simti tot mai obosit fizic si psihic. Tehnicile de yoga te ajuta sa-ti imbunatatesti starea generala, iar in plus iti fortifica sistemul imunitar. Desi avem la dispozitie o multime de remedii naturale pentru cresterea imunitatii, nu strica sa pui in aplicare zilnic cateva pozitii relaxante de yoga. Rezultatele apar imediat!

De ce apare astenia de toamna si cum poti avea o stare generala de bine? 

Nu toate persoanele sunt predispuse schimbarilor bruste de temperatura, iar cele care nu se confrunta cu astfel de probleme li se pare absurda problema asteniei de toamna. Da, sunt persoane meteo dependente si pot avea multe simptome suparatoare, necontand varsta si anume:

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

  • dureri de cap
  • dureri de articulatii
  • dureri de oase
  • reumatism
  • ameteli
  • lipsa poftei de mancare
  • oboseala excesiva
  • lipsa poftei de viata
  • stari depresive
  • piele uscata si deshidratata
  • par uscat care cade

Se pare ca simptomele sunt destul de serioase si te afecteaza in toate compartimentele vietii, iar cum mersul activitatilor zilnice este destul de alert, astenia te poate impiedica sa le duci la bun sfarsit. Este pacat sa nu iei masurile necesare daca resimti efectele negative. Nu uita ca si toamna are un farmec aparte si trebuie sa stii cum sa te bucuri de ea, dar nu fara a lua masurile necesare de protectie. Sistemul nervos si energia unei persoane difera si de asta si apar simptomele enumerate anterior, iar in fiecare anotimp acestea au o intensitate mai mare sau mai mica, pentru ca se produc anumite transformari.

Medicii si nutritionistii nu recomanda intamplator sa-ti acorzi o atentie mai mare in sezonul rece. Este foarte important sa-ti redobandesti energia si nu poti face asta daca nu-ti adaptezi si regimul alimentar la nevoile organismului. Asta nu inseamna ca trebuie sa consumi carne grasa si prajeli ca nu de aici iti iei energia, dimpotriva. Nu faci decat sa te molesesti si mai tare. Nu doar ca sunt solutii nesanatoase care te storc de energie, dar "te ajuta" sa acumulezi si kilograme multe in plus. Iti trebuie o dieta de toamna corecta si sanatoasa, dar nu totul consta in alegerea alimentelor pline de vitamine, fibre si proteine daca le consumi gresit. Nu uita ca si alimentele sanatoase iti pot aduce kilograme in plus daca le prepari gresit. Se recomanda doar fierte, la cuptor sau la grill si nu trebuie sa mentionez ca legumele nu au voie sa fiarba mai mult de 2-3 minute pentru ca isi pierd nutrientii.

In confortul casei tale poti apela la cateva tehnici de yoga, menite sa-ti intinda articulatiile si sa te relaxeze. Aceste intinederi te vor ajuta sa ai articulatii flexibile, oase puternice si iit vor da energia zilnica necesara. In fiecare sezon avem nevoie si de eliminarea toxinelor din corp, asa ca sunt si exercitii din pozitie verticala in yoga care sa ajute in acest sens, iar pentru relaxare sunt tehnici de respiratie, care te vor ajuta sa scapi de tensiunea acumulata.

Ce tehnici de yoga se recomanda pentru astenie?

1.Pozitia clestelui

Este o pozite de yoga potrivita atunci cand abia te trezesti din pat si asta pentru ca poti sta la marginea patului si sa te apleci spre degetele de la picioare, iar capul si pieptul trebuie sa fie in zona genunchilor. Vei reusi astfel sa te dezmortesti pe loc. Nu trebuie decat sa mentii pozitia 10 secunde, timp in care sa respiri profund. Poate parea putin greu la inceput, intrucat nu esti obisnuit cu intinderi si mai ales dimineata, dar cu timpul te vei obisnui. Nu uita ca la aceasta pozitie poti apela oricand, nu doar cand te trezesti.

2.Pozitia camilei

La aceasta pozitie trebuie sa te asezi in genunchi, dar sa ai grija sa ai putin calcaiele si genunchii departati, intrucat pozitia presupune sa te apleci spre spate, sa te uiti in tavan si sa te prinzi de calcaie. Si aceasta pozitie se mentine 10 secunde respirand profund. Poti repeta de 2-3 ori, daca simti nevoia.

3.Pozitia razboinicului

Trebuie sa stai in picioare, iar acestea sa fie departate dupa care fandeaza piciorul drept cat sa formezi un unghi de 90 de grade, iar piciorul stang trebuie sa-l intinzi. Capul trebuie sa fie si el indoit spre partea cu piciorul stang, iar bratele trebuie sa fie ridicate si cu palmele in jos. Poate parea complicat, dar cu timpul iti va veni ca o manusa aceasta tehnica si nu uita ca 10 secunde trec repede.

4.Triunghiul

Poti alterna cu aceasta tehnica, asezandu-te jos de data aceasta si departand picioarele in lateral, iar talpa dreapta sa fie rasucita spre exterior. Din aceasta pozitie trebuie sa-ti rasucesti trunchiul spre dreapta, sa ai bratele ridicate cand faci aceasta miscare si sa ai grija ca bratul drept sa fie perpendicular cu podeaua, iar cel stang perpendicular cu tavanul. Se mentine 10 secunde pe fiecare parte, respirand profund.

5.Pozitia copacului

Dupa nume iti dai seama ca trebuie sa stai in picioare cu soldurile departate si sa-ti lasi greutatea pe piciorul drept, timp in care genunchiul stang sa fie indoit, iar talpa picorului sa fie indoita pe interiorul coapsei chiar in spatele genunchiului. Ai grija la respiratie si repeta de 2-3 ori, mentinand pozitia pe fiecare picior in parte cate 10 secunde. 

Daca nu ai grija sa inspiri si sa expiri corect aerul, nu te vei putea relaxa corespunzator, iar orice exercitiu de intindere ti se va parea fortat si nu-l vei putea duce la bun sfarsit. Intinderile trebuie sa fie relaxante si nu sa para o corvoada. Dupa executarea tehnicilor de yoga vei observa ca nu te mai simti amortit si instant vei capata o stare generala de bine.

Am tot vorbit despre relaxare si energizare, dar probabil sunt printre voi si persoane care vor sa slabeasca dar nu au timp sau nu-si permit un abonament la sala de fitness. Desi exista o multime de exercitii de facut acasa, multora li se poate parea dificil chiar si asa. Anterior am vorbit despre o tehnica de yoga de la marginea patului (Pozitia clestelui), iar acum vreau sa va vorbesc despre exercitiile de slabit in pat. Se aseamana cu exercitiile normale de slabit, doar ca sunt mult mai usor si la indemana de executat. Evident, acestea se fac in fiecare dimineata cand abia te trezesti si te vei dezmorti instant. Facand regulat aceste exercitii, vei vedea cum slabesti si te tonifiezi frumos.

 

Tu cum faci fata asteniei de toamna?

 

 

Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare