Cum te motivezi sa faci sport

Motivatie 20.10.2017

A face sport nu este o fita, pentru ca este mai greu decat pare. Toti stim acum ca sportul se recomanda impreuna cu o dieta potrivita daca vrei sa slabesti, dar si cand vrei sa te mentii in forma. Cred ca multi dintre noi ne-am gandit la un moment dat sa ne apucam de miscare, dar nu am facut decat sa amanam momentul si asta pentru ca poate fi destul de greu sa-ti gasesti motivatia. Astazi iti voi da niste tipsuri care  te vor ajuta sa faci din sport un obicei constant.

1.Nu dispera

Nu este in avantajul tau sa fii invidios pe persoanele care reusesc sa faca miscare oricat de des pot si mai ales exercitii complexe. Nu faci decat sa-ti cresti doza de frustrare, iar asta nu te va motiva sa te apuci si tu. Dimpotriva, vei sta pe margine si te vei uita urat la acele persoane care reusesc. Iti vei face in cap tot felul de scenarii cum ca cine face sport nu are un job serios si solicitant, nu are familie sau are un buget mare de isi permite un abonament la sala de fitness si vei ajunge instant sa gasesti o justificare pentru care tu nu faci sport. In acest ritm, vei amana mereu momentul cand vei incepe si tu sa faci miscare si nu este in avantajul tau.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Trebuie sa tii cont de faptul ca de sport are timp oricine, daca chiar isi doreste acest lucru, necontand daca are familie, job sau o situatie financiara mai mult sau mai putin buna. Restul sunt scuze. De asemenea, nu trebuie sa te descurajezi ca alte persoane au o conditie fizica mai buna si pot face diverse exercitii fizice complicate. Nici ele nu au putut la inceput ca si tine sa le faca. Conditia fizica creste gradual, iar exercitiile la fel.

2.Gandeste-te mereu de ce e bine sa faci sport

Sportul te ajuta sa ai nu doar un corp armonios si sanatos, ci si o minte sanatoasa. Vei privi viata cu alti ochi, vei avea mereu energie, iar starea ta de bine va fi vizibila si pentru cei din jur. Daca te apuci de sport asta nu inseamna ca trebuie sa faci o performanta din asta si sa mergi la concursuri sau olimpiade. Pana la urma nu vrei nici sa devii cel mai cunoscut culturist, iar viata ta sa se invarta in jurul sportului. Priveste sportul ca pe o escapada relaxanta si benefica de la restul activitatilor zilnice. Nu strica nimanui sa se deconecteze din cand in cand de la tabieturile vechi.

La inceput oricine este sceptic, dar daca apuci sa faci miscare o perioada de timp, vei constata ca nu-ti mai poti concepe viata altfel decat cu miscare si va ajunge sa-ti placa. Plus de asta, miscarea va ajunge sa fie o rurina pentru tine exact cum este spalatul pe dinti. Cu cat ai o gandire mai relaxata, vei observa ca lucrurile isi urmeaza cursul firesc si te vei bucura de beneficiile sportului din plin.

3.Alege genul de miscare care sa te atraga

Un lucru este cert. Nu-ti vei gasi niciodata motivatia de a practica un sport sau anumite exercitii fizice daca nu te atrage acea forma de miscare. Nu vei face decat sa te fortezi, vei practica un timp, dupa care te vei lasa si rezultatele nu vor mai aparea.

Sfatul meu este sa te orientezi spre ceva care iti place. Gandeste-te ce te atrage mai mult. Fie iti place sa socializezi si astfel iti poti face un abonament la sala de fitness sau alegi un sport de echipa (baschet, volei), fie iti place sa faci miscare in aer liber si poti alege dintre role, bicicleta, jogging, etc fie iti place sa faci miscare singur cat sa nu te vada prea multa lume si aici ma refer sa inoti intr-un spatiu amenajat corespunzator sau sa-ti faci acasa un program zilnic de exercitii fizice. Nu uita ca sunt exercitii fizice care se fac chiar si in pat. Sunt persoane care prefera dansul si astfel te poti inscrie la cursuri de dans. Pana la urma tot o forma de miscare este.

4.Schimba-ti atitudinea pesimista

Daca privesti sportul intr-un mod negativ, nu vei avea niciodata chef sa-ti incepi ziua cu miscare sau sa o inchei cu miscare. Depinde de tine sa fii motivat. Reflecteaza asupra lucrurilor pe care ti le doresti si cum te poate ajuta sportul sa ajungi in acea directie. Poate vrei picioare tonifiate sau un abdomen cu patratele, vrei ca atunci cand te uiti in oglinda sa-ti placa tot ce vezi. Atunci imagineaza-ti cum vei arata dupa o perioada lunga de sport si asta te va motiva sa continui.

 

5.Ai rabdare

Cand vine vorba de sport trebuie sa privesti lucrurile realist. Este lesne de inteles ca in 2-3 saptamani nu vei reusi sa slabesti 30 de kilograme si nici nu vei fi plin de muschi si patratele. Pana la urma vorbim despre corpul uman care are un anumit ritm, iar lucrurile acestea cer timp. Nu te descuraja daca nu vezi rezultatele scontate in cel mai scurt timp. Vor aparea si rezultatele si atunci satisfactia va fi si mai mare ca ai avut rabdare.

6.O buna organizare

Nu-ti gasi scuze peste scuze ca nu ai timp sa faci miscare. Tot timpul va aparea cate ceva neprevazut. Ideea este sa te organizezi si sa-ti stabilesti niste ore si un anumit timp pentru sport. In functie de ce-ti doresti de la corpul tau, stabileste-ti si de cate ori pe saptamana esti dispus sa faci miscare, pentru ca exista riscul sa te fortezi prea tare sau sa nu faci nimic. Iti poti instala chiar si aplicatii pentru sport pe telefon ca sa-ti fie mai usor sa te organizezi, in ceea ce priveste exercitiile si numarul de calorii arse.

7.Sportul sa fie ceva firesc

Fiecare persoana are propriile tabieturi. Asa cum te speli pe dinti si pe fata dimineata sau  te machiezi sa iesi in oras, asa trebuie sa fie si sportul - ceva firesc. Sportul va deveni o rutina atunci cand va fi o prioritate in viata ta.

8.Pune-ti muzica ritmata

Muzica ne scoate din orice impas si anume cand suntem depresivi, pesimisti, nu ai energie si lista poate continua. Cand vine vorba de sport/miscare nu exista ceva care sa aiba un efect motivational mai mare decat muzica. Ea iti da acea stare de bine si te va ajuta sa nu-ti dai seama cum trece timpul cand faci exercitii fizice.

 

Nu-i asa ca totul pare mai usor? Tu cum te motivezi sa faci sport?

Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare