Cum tinem sub control pofta excesiva de mancare?

Secrete 05.11.2018 dietetik
Informatii despre cum trebuie sa mancam sanatos pentru a slabi frumos gasim peste tot in jur daca ne informam in acest sens. Gasim informatii despre combinarea corecta a alimentelor, diferente despre caloriile bune si cele de proasta calitate, modul de consum al categoriilor alimentare si diverse diete cu meniuri pas cu pas, menite sa ne usureze munca. Astfel, nu va mai trebui sa pierdem timp ca sa ne gandim ce sa mai mancam azi, maine si asa mai departe. 
 
Este stiut faptul mai multe kilograme in plus nu inseamna un aspect fizic mai putin placut, ci inseamna afectiuni, dezechilibre hormonale, stres, probleme cu pielea. Cele mai cunoscute ar fi obezitatea, bolile hepatice, grasimea viscerala, diabetul de tip 2 si bolile cardiovasculare. Dar ce facem cand nu ne putem tine poftele excesive sub control? Ei bine, asta ramane sa afli in randurile urmatoare.
 
Multe persoane se plang ca le este greu sa tina dietele ca la carte sau pur si simplu nu reusesc sa aiba un regim alimentar sanatos in fiecare zi. Nu spune nimeni ca nu avem voie sa ne facem o mica pofta o data pe saptamana, dar zilnic deja este obicei pe care cu greu il putem controla unii dintre noi. 
 
Poftele alimentare pot fi de multe feluri si nu au legatura doar cu dorinta de manca dulciuri si deserturi mereu. Poate fi pofta pentru alimentele, care favorizeaza celulita si retentia de apa, prajeli, mezeluri, sucuri carbogazoase, alcool care deshidrateaza si ingrasa (berea, de exemplu), produsele de tip fast food care chiar se gasesc la orice colt de strada si ar tenta pe oricine.
 
Mai exista si o alta categorie de persoane si anume cele care mananca nesanatos pe fond nervos, pe fond de stres, pe seama socurilor emotionale, pe seama problemelor sau a dezechilibrelor hormonale. Daca vei observa ca apar pofte inexplicabile si pare ca nu te saturi cu nici o masa, este cazul sa-ti faci niste analize. Se poate sa ai niste dereglari hormonale si nu este de jucat cu astfel de probleme, pentru ca ne pot da peste cap rata metabolica si cu greu vom mai putea trata si preveni.
 
Din pacate, mai putem mentiona si o alta categorie si anume pofticiosii si gurmanzii. Aceste persoane nu au neaparat probleme de sanatate, dar asta nu inseamna ca in timp nu pot aparea. Sunt acei oameni care pur si simplu le place mancarea in toate formele ei si vad mancarea ca pe o cultura sau o arta, aprecind bucataria mai multor culturi de pe glob. Placerea de a manca de toate si mult este mare si de regula. Se spune ca gurmanzii cred in carne multa si tot felul de sosuri si nu se inghesuie sa consume si multe legume ca garnitura. 
 
 
 
Iata ce trucuri simple poti pune in practica ca sa le tii sub control:
 
1.Consuma 6-8 smoothieuri in fiecare zi ca sa ai mereu stomacul plin. Ele se prepara din ot felul de legume, fructe, verdeturi si seminte si au un grad de satietate uimitor de mare. Asa nu vei fi tentat de mancarurile nesanatoase de la tot pasul.
 
2.Nu astepta sa ti se faca foame pana nu mai poti. Stabileste-ti niste ore la care sa mananci si sa le respecti in fiecare zi indiferent ce ar fi. Poti avea 3 mese principale, dar si 1-2 gustari sanatoase intre mese. 
 
3.Pregateste-ti meniul cu o seara inainte ca sa il poti lua cu tine la locul de munca sau la cursuri. Poti alege avocado, seminte de cuscus, hrisca sau quinoa, catsraveti, ridiche, tofu, seitan, dovlecei, vinete, ardei gras rosu, porumb si verdeturi. Stropesti tot cu zeama de lamaie, ierburi aromatice, condimente si te vei bucura a doua zi de mancare atunci cand doresti. Vei evita sa-ti cumperi rontaieli nesanatoase sau mancarea de tip fast-food.
 
 
4.Ia cu tine in oras ape aromatizate si smoothieuri din legume, fructe, verdeturi si seminte.
 
5.Daca ti-e pofta de ceva dulce iti poti prepara rapid bomboane din ingrediente precum porumb, cartof dulce, sfecla rosie, etc.
 
6.Fa-ti poftele sambata la o masa, dar nu exagera.
 
 
7.Cand ti se face pofta de ceva anume gandeste-te ca vei avea apoi mustrari de constiinta.
 
8.Gandeste-te mereu cum ai vrea sa arate silueta ta inainte de manca ceva nesanatos.
 
9.Mananca cate putin si des.
 
 
10.Alege alimente cu zero calorii din care poti consuma cat vrei si la orice ora.
 

 

Tags:
pofta de mancare
pofta excesiva de mancare
tinem sub control pofta de mancare
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare