Cum trebuie sa arate un mic dejun de dieta

 E drept ca fiecare dieta are alte reguli pentru prima masa din zi, dar daca observi cu atentie, toate au in comun cateva principii pentru micul dejun. Iata care sunt acestea. 

Desigur, cea mai importanta regula este sa iei micul dejun, caci acesta reprezinta cea mai importanta masa din zi care te si ajuta sa slabesti pentru ca pune metabolismul in miscare si il face sa arda mai multe calorii.
 
Aici trebuie sa precizam ca simplul fapt ca mananci dimineata nu este suficient sa slabesti, ci mai conteaza si ce alegeri faci. Nu te astepta sa dai jos kilograme in timp ce tu mananci un covrig in drum spre birou sau un iaurt pe tastatura. 
 
Iata regulile pe care trebuie sa le respecti la masa de dimineata, indiferent ce dieta tii: 
 
Ia micul dejun la cel mult o ora dupa ce te-ai trezit 
 
Un mic dejun luat cat mai aproape de momentul in care te-ai trezit iti mentine ritmul circadian si iti mobilizeaza metabolismul. Astfel nici nu vei face alegeri proaste mai tarziu, cand te va apuca o foame de lup si nu-ti va mai pasa ce mananci. 
 
Ia un mic dejun echilibrat 
 
Prima ta masa din zi trebuie sa contina de toate, de la proteine pana la grasimi. Mai exact, ai nevoie de cel mult 400 de calorii, intre 13 si 20 de grame de proteine, cel putin 6 grame de fibre, intre 40 si 55 de grame de carbohidrati, zahar - 36 de grame si grasimi, intre 10 si 15 grame. 
 
 
Bea ceai verde in loc de cafea 
 
Daca ai nevoie de o bautura care sa te trezeasca dimineata, alege cu incredere ceaiul verde, caci te ajuta si la slabit. Cercetatorii au descoperit ca persoanele care fac sport si beau ceai verde pierd de doua ori mai mult in greutate decat cei care nu consuma aceasta bautura. 
 
Mananca fibre 
 
Femeile au nevoie de 25 de grame de fibre pe zi, iar cel putin 6 trebuie sa se regaseasca in micul dejun. Acestea sunt esentiale intr-o dieta pentru ca te fac sa te simti satula, se digera lent, ceea ce inseamna ca aceasta stare de satietate va dura mai mult, si sunt si bune pentru digestie. Alege cerealele integrale (ovaz, secara, grau), paine integrala sau fructe cu coaja. 
 
Alege iaurtul simplu 
 
Cand am zis mai sus ca nu e ok ca micul tau dejun sa fie format dintr-un iaurt mancat pe tastatura nu trebuie sa insemne sa il scoti de tot din masa de dimineata. El trebuie sa fie chiar un component principal! Alege iaurtul simplu, in care, daca simti nevoia, sa adaugi tu fructe cu care sa il indulcesti: banane, afine, zmeura, capsuni, mere, pepene galben. Sub nicio forma nu cumpara iaurt cu fructe din comert! E evident de ce, nu? Contine mult zahar si iti pune sanatatea in pericol.
 
Foto: Hepta
Tags:
mic dejun
dieta
masa
slabit
calorii
proteine
fibre
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare