Cura de slabire inspirata din perioada postului

Oricine a auzit de perioada postului inca din copilarie. El nu se tine doar in anumite zile de sarbatoare sau inaintea sarbatorilor, ci poate fi prezent mereu in viata ta. Sa nu uitam de zilele de miercuri si vineri cand in mod normal nu se consuma alimente de origine animala. Batranii au respectat mereu cu strictete perioadele de post si spre deosebire de persoanele tinere din ziua de astazi par a fi cu mai putine probleme de sanatate sau chiar deloc. Perioada de post nu este o moda, ci are semnificatii destul de profunde. Se crede ca cine posteste se curata atat fizic cat si psihic de tot ce este nociv pentru organism. 
 
Daca postul este considerat atat de benefic pentru organism, evident poti avea si o cura de slabire cu ajutorul lui. Unii se ingrasa in perioada postului si asta pentru ca mananca prea multe mancaruri sanatoase, crescand aportul caloric, dar in randurile urmatoare vei invata cum sa pierzi kilogram dupa kilogram si sa-ti imbunatatesti starea de sanatate.
 
Studii despre slabire si perioadele de post vor aparea mereu si asta pentru ca oricine poate avea nevoie sa slabeasca la un moment dat, multi vor sa-si mentina silueta dorita cat mai mult timp, iar altii vor sa manance cat mai sanatos cu putinta. Conteaza de asemenea si perioadele de detoxifiere despre care se poate spune ca sunt cele mai importante cand vine vorba de slabire, mentinere si insanatosire. Spunem asta pentru ca favorizeaza eliminarea substantelor toxice din organism de pe urma consumului de medicamente, produse de ingrijire corporala, tutun, alcool si chimicale din mancarea slab calitativa care predomina in jurul nostru.
 
S-a ajuns asadar la o cura de slabire inspirata din perioadele de post si depinde de fiecare persoana cum isi programeaza regimul alimentar. Sa nu uitam ca nu orice persoana poate tine post. Unele nu au voie din cauza unor probleme sensibile de sanatate, iar altele sunt mult prea pofticioase si gurmande pentru a reusi pana la final sa se abtina de la a manca sau de la a consuma anumite categorii alimentare.
 
 

De ce este indicata o astfel de dieta?

Dieta nu propune un meniu pas cu pas pe care sa-l respecti zilnic. In fond, este o dieta cu de toate, din care sunt excluse alimentele si mancarurile considerate a fi “bombe calorice” si neindicate pentru sanatate, dar dieta este insosita si de zile de detox in care sa mananci mult mai putin decat o faci in unele zile, iar daca poti sa-ti alegi 1-2 zile de post negru in fiecare saptamana.
 
Probabil te intrebi acum daca poate aduce rezultate o astfel de dieta cu zile de abstinenta in ceea ce priveste mancarea. Ei bine, mai intai trebuie sa te asiguri ca medicul iti da aprobarea pentru a tine post si ca nu te impridica sanatatea. Doar asa te poti asigura ca vei obtine rezultatele dorite. Apoi trebuie sa constientizezi faptul ca orice organism are nevoie de zile de curatare sau de detox. Depinde de tine daca alegi sa mananci cat se poate de putin la mesele principale sau daca nu mananci deloc in unele zile.
 
Exista studii care confirma ca in timpul perioadelor de post scade colesterolul rau, deci reduci riscul de obezitate si boli cardiovasculare, zaharul din sange se echilibreaza si poti preveni diabetul zaharat, organele interne se regenereaza si functioneaza la capacitate maxima, te vei simti mai fizic gratie aportului mare de energie si starii zilnice de bine.
 
 

Cum se tine exact aceasta dieta inedita?

 
Lucrurile stau mai simpli decat te-ai fi asteptat. Iata despre ce este vorba:
 
1.Alege-ti 1-2 zile din saptamana cand nu ai de depus prea mult efort fizic sau intelectual ca sa poti tine post negru. Weekendul paote fi cel mai potrivit!
 
2.Sa ai 3 mese principale si 2 gustari intre mese la care sa mananci jumatate din ce consumai pana acum.
 
 
3.Consuma multe lichide si fa orice fel de miscare fizica. Retete smoothieuri aici!
 
4.Consuma produse de origine animala doar de 2 ori pe saptamana, dar fara excese atunci. Alege carne slaba gatita la grill sau cuptor si doar 1-2 bucati din alte produse animale.
 
 
5.Consuma tot felul de mancaruri din legume, fructe si verdeturi.
 
6.Nu manca dupa ora 18:00.
 
 
7.Consuma rar dulciuri.
 
 
 
 
 

 

Tags:
cura de slabire
perioada postului
slabire
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare