Cuscusul - merge folosit la orice si te ajuta sa slabesti

Putini din Romania stiu ca pot scapa de surplusul de kilograme daca consuma cuscus in mod regulat. As spune ca unii nici nu stiu ce este acest aliment. Pentru a elucida misterul, iti voi spune ca este vorba despre o cereala originara din Africa de Nord, mai exact tari precum Maroc, Liban, etc. Poate ai auzit intamplator de celebra salata Tabouleh, care creeaza senzatie peste tot in lume. Este o salata cu specific libanez, care este pe baza de cuscus si pot spune ca este una dintre cele mai gustoase si satioase pe care le-am incercat. Cu toate ca unii confunda cuscusul cu pastele si asta pentru in unele zone se prepara paste din el, el ramane incadrat in categoria cerealelor sanatoase, care nu trebuie sa lipseasca din alimentatie.
 
In ceea ce priveste numarul de calorii, cuscusul se poate lauda doar cu 175 de calorii doar la o cana, ceea ce este mai mult decat suficient pentru o portie de mancare. Cu toate ca-l putem consuma ca atare, il putem combina in diverse moduri, cu conditia sa fie alimente sanatoase si cu putine calorii. 
 
In cazul in care alegi sa combini cuscucul cu carne, sa stii ca numarul de calorii va creste putin mai mult, mai ales daca este vorba de carne de vita sau de porc. Ce-i drept, asa se mananca in Orientul Mijlociu, unde isi are originea cuscusul, dar daca tii la silueta, dar in acelasi timp nu poti renunta la carne, sfatul meu este sa consumi doar piept de pui sau de curcan, peste sau fructe de mare si evident, multa salata de verdeturi ca garnitura.
 
 
 

Cum ajuta consumul de cuscus la slabire?

 

Am auzit unele persoane spunand ca cuscusul le-a provocat constipatie sau senzatia de balonare si ca nu mai au incredere in el pentru a slabi. Ei bine, sa nu uitam ca acest aliment este o cereala care isi mareste volumul la contactul cu  lichide, iar daca vom consuma o cantitate mult prea mare este normal sa se umfle si in stomac, dar si in intestine. In cazul in care nu bei suficienta apa, este iarasi o problema. La fel ca si bulgurul, cuscusul trebuie sa fie consumat cu masure. La o masa sunt suficiente 2-3 linguri de cuscus pe care sa-l combinam cum dorim pentru a avea diversitate in alimentatie. Consumat corect, iata cum te poate ajuta:
 
1.Cuscusul contine proteine vegetale de calitate, un aport ridicat de fibre, minerale si vitamine si nu este de mirare ca este un aliment de baza pentru vegani si vegetarieni. Ofera satietate, deci nu ti se va face foame des, va stimula digestia gratie fibrelor, iar nutrientii te vor ajuta sa slabesti.
 
2.Stimuleaza tractul intestinal, deci nutrientii din alimente vor fi absorbiti mai usor la nivelul intestinelor.
 
3.Merge combinat cu tot felul de alimente, ceea ce este un plus in regimul alimentar. Il prepari rapid si te bucuri de combinatii diverse.
 
4.Pentru ca are proprietatea de a se umfla in combinatie cu lichidele, va avea si capacitatea de a absorbi toxinele si grasimile din corp, in special grasimea viscerala, care se depune in jurul organelor interne. Vei reusi sa-ti reglezi nivelul colesterolului.
 
5.Regleaza glicemia pentru ca ofera satietate pe termen lung.
 
6.Trebuie neaparat sa consumi regulat smoothieuri, fructe, salate si supe pentru a favoriza pierderea kilogramelor. Asta daca nu vrei sa te constipi din cauza cuscusului. Fibrele trebuie consumate mereu cu multe lichide.
 
 
 

Cum preparam cuscusul?

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

In primul rand, este necesar sa stii de unde poti cumpara cuscus. Il gasesti mai ales in magazinele BIO, dar si in supermarketurile mari. Ai grija doar sa fie in stare cat mai pura si sa nu contina urme sau resturi din alte substante. Prepararea este destul de usoara. Trebuie sa pui 2-3 linguri de cuscus intr-un bol sau vas, intre timp sa pui la incalzit apa intr-un vas separat, iar cand apa incepe sa fiarba o poti adauga peste cuscus. Secretul este sa pui un capac peste el si sa-l lasi asa 5-7 minute. Este foarte important acest interval, intrucat asa te asiguri ca se inmoaie fiecare bob de cuscus.
 
 
Atunci cand il vei combina cu verdeturi, legume sau ce vrei tu, trebuie sa fie cat mai moale si pufos. Il poti combina cu salate, supe sau budinca.
 

 

Tags:
cuscus
slabesti
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare