De ce crezi ca mananci mult si des?

Alimentatie 21.11.2018 dietetik
Oricine poate avea uneori momente sau zile in care sa simta nevoia sa manane mai mult decat de obicei, dar daca se intampla asta in fiecare zi, vorbim de o problema. Trebuie sa iei in calcul mai multe aspecte din viata ta ca sa descoperi care este problema si sa poti gasi usor o solutie. Gandeste-te ce medicamente iei, daca esti stresat si cum gestionezi nivelul de stres, daca exista probleme de sanatate de orice fel si daca te alimentezi cum trebuie. 
 
Nu lasa sa treaca prea multe zile de mancat excesiv! Asta poate ascunde o problema grava de sanatate pe care o poti combate inca de la debut. Te-ai gandit ca poate acesta este si motivul pentru care nu poti tine o dieta de la inceput pana la final? Mereu esti tentat sa consumi din diverse alimente nesanatoase (dulciuri, fast-food, produse de patiserie, paste, sucuri carbogazoase, etc.) sau chiar daca respecti meniul pas cu pas, tot te vei simti lihnit toata ziua. Nu este placuta pentru nimeni aceasta senzatie.
 
Ca sa te ajutam mai usor sa gasesti o cauza pentru pofta de mancare excesiva iti dezvaluim o lista cu mai multe si depinde de tine mai departe sa-ti faci analize sau sa te gandesti ce faci gresit in stilul tau de viata de zi cu zi. Iata despre ce este vorba:
 
1.Tiroida
 
Echilibrul hormonal este deseori legat de probleme cu tiroida, fie ca este vorba de hipertiroidism sau hipotiroidism. Este cert ca ambele probleme pot cauza dezechilibre mari in ceea ce priveste tot echilibrul hormonal. Nu doar ca te vei ingrasa si te vei pricopsi cu enervanta gusa, ci te vei simti mereu obosit si lihnit de foame. Nu ai voie sa tratezi dupa ureche o astfel de problema si asta pentru ca poate fi destul de greu chiar si pentru medic sa-ti prescrie ceva potrivit. Se recomanda analize la 6 luni si nu doar la tiroida, ci complete.
 
 
 
2.Stresul
 
Stresul nu este ceva asa superficial, ci poate crea adevarate dezechilibre in organism daca ii permiti sa-ti controleze viata. Gandeste-te ca fiecare persoana are propriile probleme, asa ca nu se poate spune despre nimeni ca este lipsit 100% de stres. El produce dezechilibre hormonale, mai ales cortizolul sau hormonul stresului asa cum se mai numeste si care este responsabil de multe ori de grasimea abdominala cu care se confrunta aproape toate persoanele in ziua de astazi. Cea mai buna solutie esti tu! Doar tu poti controla stresul din viata si il poti limita, facand activitati relaxante in fiecare zi. Lucruri marunte dar de efect! 
 
De asemenea, cand esti stresat simti nevoia sa te afunzi in mancare, de regula nesanatoasa, pentru ca asta cere creierul. Dulciuri, fast food, produse de patiserie, carbohidrati rai sau simpli. Multe persoane mananca haotic pe fond de stres.
 
3.Nu bei suficienta apa
 
Te-ai gandit vreodata ca poate ai confundat de multe ori senzatia de foame cu cea de sete? Este stiut faptul ca multe persoane nu se hidrateaza corect, iar organismul va simti nevoia de tot felul de alimente. Ba pofta de sarat, ba de dulce, ba fast-food si tot asa. Nu spune nimeni sa consumi 2 litri de apa instant, dar sigur iti poti gasi timp sa consumi cate un pahar cu apa sau smoothie din 2 in 2 ore. Poti chiar si apa infuzata cu legume si mirodenii ca sa-ti fie mai usor la consum. Asa iti dai seama ca nu consumi suficienta apa!
 
4.Lipsa somnului
 
Nu este un mit ca trebuie sa dormim obligatoriu 8 ore pe noapte. Se explica ca sa ne mentinem ciclul circardian. Un somn nelinistit sau lipsa lui poate aduce reale dereglari in organism si nu este de mirare ca te simti obosit si simti ca ai manca orice, mai ales la ore tarzii din noapte. Poti incerca sa bei o cana de ceai ca sa adormi repede.
 
 
5.Oscilatii ale nivelului de zahar din sange
 
Se datoreaza consumului excesiv de carbohidrati rai pe care trebuie sa-i inlocuiesti cu cei buni. Cei rai sunt absorbiti prea repede in sange si vei simti iar nevoia de a manca. In timp poti face diabet daca nu ai grija.
 
6.Alimentatie saraca in grasimi si proteine de calitate
 
Aici nu ne referim la prajeli si grasimi nesanatoase, ci la cele sanatoase obtinute din peste, fructe de mare, piept de pasare, avocado, ulei de masline, etc. Le poti consuma mai ales in prima parte a zilei.
 
 
 

 

Tags:
mananci
mananci mult si des
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare