De ce e bine sa consumi legume verzi

Secrete 31.03.2009 dietetik

Legumele verzi cu frunze contin clorofila care ofera nenumarate avantaje. Previne descompunerea particulelor de mancare intre dinti. Distrug nenumarati germeni care pot afecta sanatatea dintilor. Clorofila este bogata in proteine, asigurand nevoia de nutrienti a persoanelor ce urmeaza o dieta pe baza de lichide (sucuri).

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Beneficiile
Legumele verzi sunt bogate in antioxidanti. Contin multe fitochimicale, incluzand unele chiar foarte importante cum ar fi: vitamina C si carotenoizi. Grupul brocoli, varza, varza de Bruxelles contine sulf. Vitaminele se regasesc in multe grupe de alimente. Este usor sa-i asiguri organismului o doza adecvata urmand o dieta echilibrata potrivit Ghidului Piramidei Alimentare. Oamenii de stiinta au descoperit ca luteina din legumele verzi si cele galbene (porumbul dulce) previne afectiunile oftamologice. Luteina se regaseste in tot corpul, dar este concentrata in substanta maculara a ochilor. De aceea alimentele ce contin luteina protejeaza ochii de degenerare maculara. Aceasta categorie de alimente se recomanda celor ce au probleme cu ochii sau isi solicita foarte mult ochii, de exemplu persoanele care petrec multe ore in fata calculatorului.

 

Mentinerea sanatatii creierului este un atuu in plus pentru care trebuie sa incluzi in meniul zilnic legumele verzi. Noi studii scot la iveala faptul ca schimbandu-ti stilul de viata incepand sa consumi legume verzi previi boala Alzheimer si diverse afectiuni. Legumele crude sunt bogate in minerale, enzime si zaharuri naturale. Toate acestea sunt necesare organismului tau pentru o buna functionare. Legumele crude ajuta la stabilizarea si normalizarea functiilor organismului. Clorofila din legumele verzi intra in procesul de sinteaza al globulelor rosii. Expertii sunt de parere ca servind cantitati mari cu legume verzi scade din riscul declansarii afectiunilor la inima (infarct, cancer). De asemenea, se mai spune ca legumele verzi ajuta in scaderea tensiunii, imbunatatesc digestia si previn cataracta.

 

Legumele verzi si diabetul
Beneficiile consumului de fructe si legume sunt bine cunoscute, dar un nou studiu vine sa arate ca aportul de fructe si legume verzi pot reduce riscul de declansare a diabetului de tip doi. Evident ca este important modul de pregatire al legumelor. De exemplu este mult mai sanatos sa le servim inabusite (pregatite la aburi) decat calite.
Femeile care au participat la studiu nu aveau afectiuni la inima, diabet sau cancer la inceput, situatia nu s-a schimbat nici dupa 18 ani, perioada in care au completat chestionare legate de alimente, la fiecare patru ani de zile. Rezultatele au aratat ca daca se consuma mai multe fructe si legume nu scade riscul de declansare a diabetului, dar consumand mai multe fructe si legume integrale riscul este diminuat.

 

Tags:
diabet
afectiuni ale inimii
luteina
fitochimicale
dieta
beneficii
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare