De ce sa consumi fructe uscate

Stil culinar 19.09.2017
Ni se spune mereu sa consumam fructe proaspete ca sunt benefice pentru sanatate si silueta, dar haideti sa facem loc in alimentatie si fructelor uscate. Nu aveti idee cate beneficii aduc pentru sanatate, le puteti consuma in diverse variante si sunt o buna alternativa pentru dulciuri, deci nu reprezinta un pericol pentru nicio dieta si sunt foarte populare in deserturile raw. Trebuie sa ai grija doar in ce cantitate consumi fructele uscate ca sa nu ai probleme cu silueta. Afla mai jos cum se consuma corect!
 

Ce contin fructele uscate?

Sunt extrem de sanatoase si fructele uscate pentru ca inlocuiesc perfect deserturile nesanatoase chiar daca au si ele un anumit continut de zahar. Cel putin este zahar natural 100%. Nu se poate spune ca sunt mai sanatoase decat fructele crude si proaspete, dar cu siguranta aduc beneficii in vietile noastre. Iata ce contin:
  • Antioxidanti
  • Vitamine
  • Minerale
  • Fibre
  • Fitonutrienti
  • Proteine
  • Zaharuri 50%
  • Multe calorii
  • Dioxid de sulf intr-o cantitate mica pentru concervare (fructele uscate din supermarket-uri)

Cum se obtin fructele uscate?

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Modul de prelucrare nu face altceva decat sa faca fructele uscate sa reziste cat mai mult timp. Practic, apa este scoasa din fruct si se pierd cateva vitamine, minerale si antioxidanti, dar tot ramane o cantitate suficienta pentru organism. Nu este foarte greu sa pui fructe la uscat. Pana la urma si bunicii nostri stiau procedeul cu fructe obisnuite de prin gradina. Sunt sigura ca fructele uscate va aduc aminte de copilarie si nu sunt doar o fita a raw veganilor, a vegetarienilor sau a vedetelor.

Ce beneficii pentru sanatate si silueta aduc fructele uscate?

Exista un paradox aici. Desi se recomanda in alimentatie pentru ca sunt foarte sanatoase, dar si in orice dieta, mai ales cea vegetariana, fructele uscate contin mult zahar. Trebuie sa tii cont sa consumi in cantitati mici aceste fructe ca sa nu-ti afectezi sanatatea si silueta, altfel iti va creste glicemia si vei acumula kilograme in plus. Nu mai zic ca nu sunt indicate in cantitati mari nici din cauza posibilitatii de a face diabet. Sunt scaparea noastra din dieta atunci cand ni se face pofta de ceva dulce, asta e clar. Sa vedem ce beneficii aduc fructele uscate:

 


  • Sunt bogate in mod special in calciu si fosfor, ceea ce le recomanda pentru sanatatea oaselor si a dintilor
  • Sunt indicate pentru persoanele care nu consuma deloc carne, pentru ca le furnizeaza nutrientii de care au nevoie pentru buna functionare a organismului
  • Previn bolile de inima, infarctul si normalizeaza tensiunea arteriala
  • Trateaza si previn anemia, datorita aportului ridicat de fier
  • Imbunatatesc digestia si stimuleaza tractul intestinal, datorita aportului ridicat de fibre, fapt care ajuta la o slabire sanatoasa
  • Regleaza mult mai bine fluidele in corp decat fructele crude, deoarece contin o cantitate mai mare de potasiu
  • Intaresc sistemul imunitar si favorizeaza regenerarea celulara gratie antioxidantilor
  • Au proprietati antibacteriene si previn aparitia cariilor
  • Scad colesterolul rau
  • Imbunatatesc somnul
  • Regleaza procesele metabolice
  • Sunt satioase
  • Aduc un aport ridicat de energie
  • Curata bine organismul

 

In ce combinatii merg consumate fructele uscate?

Pot fi consumate in mod cert si simple, dar merg si in multe alte combinatii precum:
  • Cereale integrale la micul dejun
  • Retete de orez
  • Salate
  • Diverse tipuri de dulciuri preparate sanatos
  • Sub forma de batoane cu cereale pentru gustari

*Trebuie sa ai grija sa alegi cele mai sanatoase cereale pentru micul dejun. Poate nu stiati, dar din cauza neatentiei atunci cand facem cumparaturi, ne trezim cu cereale pline de chimicale si zaharuri. Totul din cauza ca nu ne uitam atent pe eticheta. Nu va luati dupa cele mai aspectuale cutii de cereale si cele mai in trend. Cele mai simple sunt de departe si cele mai sanatoase si nici macar nu contin zaharuri. Este foarte important acest aspect, altfel o sa combinati si cu alte alimente care contin zaharuri si va veti trezi cu kilograme in plus.

Care sunt cele mai sanatoase fructe uscate? Cum le consumi?

  • Merele – ½ ceasca contine 104 calorii
  • Prunele -  ½ ceasca contine 223 calorii, 1 gram de fibre, 2,5 grame proteine, 13% din necesarul zilnic de fier
  • Stafide – ½ ceasca contine 217 calorii, 2,5 grame de fibre, 2 grame de proteine, potasiu si magneziu
  • Caise – ½ ceasca contine 156 calorii, 47% din necesarul zilnic de vitamina A, potasiu, vitamina E si cupru
  • Piersici – ½ ceasca contine 191 de calorii, 6,5 grame de fibre, 34% din necesarul de vitamina A, 18% din necesarul de fier, potasiu, cupru si niacin
  • Smochine – ½ ceasca contine 185 calorii, 3 grame de fibre si fitonutrienti
  • Pere – ½ ceasca contine 236 de calorii, 7 grame de fibre, 2 grame de proteine, potasiu si magneziu

Nu te gandi ca nu vei consuma niciodata fructe uscate de frica ca te vei ingrasa. Un pumn de fructe uscate consumate de cateva ori pe saptamana in diverse combinatii sau simple nu au cum sa-ti afecteze silueta si nici sanatatea. In mod cert, reprezinta o varianta mult mai sanatoasa pentru dulciuri, asa ca atunci cand ai pofta de dulce nu ezita sa consumi fructe uscate. Secretul este sa alegi cele mai sanatoase fructe uscate. Daca vreti un desert mai deosebit puteti pune in aplicare diverse idei de smoothiuri.  Sunt foarte usor de facut la blender, iar la final poti pune si fructele uscate preferate. Te vei bucura de o bautura savuroasa si benefica pentru sanatate si silueta.

Care sunt frructele uscate preferate si cat de des le consumi?
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare