De ce ti-e rau mereu dupa ce mananci si ce este de facut

Afectiuni 06.03.2019 dietetik
Sigur ai avut cateva perioade in care parca nici o mancare nu-ti facea bine, indiferent ca era vorba si de ceva sanatos si slab caloric, dar in cadrul acestui articol vei descoperi care este explicatia si ce este de facut. Nu este cazul sa te sperii, dar tot este necesar sa iei anumite masuri in ceea ce priveste regimul tau alimentar. Este clar ca gresesti cu ceva fara sa-ti dai seama. Mancarea, fie ea si sanatoasa se consuma intr-o anumita cantitate si in momente-cheie ale zilei. Pana la urma sistemul digestiv este cel care dicteaza slabirea si asta pentru ca o digestie lenta de exemplu, incetineste si metabolismul. Evident, vei ajunge sa te simti balonat in permanenta si va parea ca ai burta chiar daca de fapt nu ai grasime abdominala si vei simti zilnic disconfort la stomac. Pot fi multe explicatii pentru asta, dar le vom dezbate pe toate pe rand ca sa-ti poti da seama despre ce poate fi vorba.
 
Un lucru este cert! Schimbarile bruste in alimentatie se fac resimtite in tot organismul, iar asta nu implica doar silueta, ci si problemele de sanatate, rata metabolica, aportul energetic, sistemul imunitar si toxinele din organism. Poate nu stiai, dar sistemul imunitar se afla chiar in tractul intestinal unde avem nevoie de bacterii bune pe care le luam prin intermediul probioticelor, iar daca tractul nu functioneaza corect sunt sanse mari sa acumulam toate toxinele si substantele toxice cu care intram in contact. Toxinele nu provin doar din alimentele si mancarurile pe care le consumam, ci si din produsele de ingrijire corporala, cosmetice, medicamente, tutun, alcool, poluarea atmosferica, etc.
 
O persoana care se obisnuieste cu un anumit stil de viata si intervine brusc cu schimbari se poate astepta imediat la neplaceri ca cele mentionate anterior. Greutatea poate stagna la un moment dat, energia va fi la cote scazute si bineinteles ca pot fi si probleme digestive mari. Mentionam aici flatulenta, balonarea, aciditatea gastrica, constipatia sau durerile abdominale. Oricare dintre ele afecteaza metabolismul si sistemul imunitar despre care mentionam in randurile anterioare.
 
 
Disconfort cand te infometezi
 
Pentru multe persoane, infometarea poate parea cea mai simpla cale de a slabi, dar uita ca inainte mancau destul de mult si destul de nesanatos. Primele simptome chiar si dupa cateva zile de salate simple de cruditati ar fi arsurile stomacale, flatulenta si durerile abdominale. Nu mai mentionam si faptul ca metabolismul va stagna in scurt timp chiar daca reusesti sa scapi de cateva kilograme in plus.
 
 
Disconfort la mese consistente
 
Cand vine vorba de mese consistente ne putem gandi la mancare de tip fast-food, salate pline de ingrediente precum branza, peste marinat, cascaval si tot felul de dressinguri si sosuri grase, friptura cu orez sau cartofi pai sau piure, iahnie de fasole cu carnati si chiar paste cu carne si sos de rosii. Sunt multe alte exemple consistente, dar toate fac ca toata energia din corp sa se concentreze pe digestie si vei fi sleit de puteri si vei resimti dureri mari abdominale din cauza ca mancarea nu va fi digerata corect. A doua zi te poti astepta la o constipatie severa. Consuma-le rar sau cu o salata langa.
 
 
Disconfort la mancare calda
 
Includem aici orice tip de mancare, fie ea si sanatoasa precum ciuperci sotate la tigaie cu sos de rosii si ardei iute. Nu uita ca energia din corp se va concentra tot la digestie si nu te vei simti prea bine la stomac si tot sleit de puteri vei fi. Daca consumi ceva cald si nesantos, simptomele neplacute pot fi si mai multe. Poate chiar stare de greata de la bila sau nu ai suficiente enzime pancreatice. Mancaruri fara incalzire aici! Asteapta sa se raceasca.
 
 
Disconfort la mancare cruda
 
Daca te-ai obisnuit luni sau ani intregi sa consumi mancare gatita se poate sa stomacul tau sa nu agreeze din prima mancarea cruda. Ne referim chiar si la salatele simple de varza data prin razatoare, morcovi si telina. Aciditatea gastrica va creste imediat. 
 
 
Poti incepe prin a introduce treptat salatele de cruditati ca garnitura la fiecare masa principala si apoi te poti axa mai mult pe ele.
 
Acestea fiind spuse, cea mai sigura mancare ar fi cea cruda sau foarte putin gatita pentru ca nu te lasa fara energie.
 

 

Tags:
rau dupa ce mananci
ti-e rau mereu
mananci
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare