Dieta cu mere

Mici, mari, rosii, verzi ori galbene, merele sunt fructele ideale pentru mentinerea tonusului. Dieta cu mere este cunoscuta inca din timpuri stravechi si da rezultate in cazuri de enterocolita cronica si regleaza tractul digestiv.

Ce este de fapt dieta cu mere? Un regim de detoxifiere, care implica aportul exclusiv de mere, pentru cateva zile. Dureaza numai trei zile, insa in tot acest timp trebuie sa mananci fructe si legume de cinci ori pe zi.

Beneficiile


Merele sunt bogate in fibre, iar ideea de baza a dietei, este ca un mar consumat inainte de masa reduce apetitul, ceea ce prin implicatie logica inseamna un nivel scazut de alimente. Cand nu-ti doresti sa schimbi nimic din obiceiurile alimentare, dieta cu mere se dovedeste a fi alegerea potrivita. Marele avantaj al dietei este suprimarea apetitului. In plus, nu vei simti nevoia ca intre mese sa consumi gustari nesanatoase.

Departe de acest lucru, merele iti stabilizeaza nivelul glicemiei (zaharului din sange). Si nu trebuie sa mergi pe premisa ca fructele ingrasa, merele avand putin zahar. Astfel, ca sa intelegi mai bine cum scade nivelul glicemiei, ei bine, zaharul din mere odata intrat in sange creste in nivel, dupa care scade usor. Si nu vei mai simti nevoia de dulce.

Sa nu uitam de cel mai important aspect, si anume ca merele sunt un izvor de sanatate, adevarate "capsule" cu vitamine si minerale. Merele care au nuantele intense contin mai multe vitamine si minerale decat cele deschise la culoare.

In primul rand, consumul de mere proaspete te face sa te simti mult mai bine. Iata care sunt avantajele consumului de mere:
- te protejeaza impotriva bolii Alzheimer,
- curata intestinele,
- unii nutrienti din mere impiedica formarea cancerului la plamani
- nu in ultimul rand, iti confera un nivel stabil al tensiunii.

Dieta este una simpla. Pur si simplu consumi trei mere pe zi, inainte de fiecare masa. Un mar de dimensiune medie contine aproximativ 5 grame de fibre, ceea ce inseamna 20% din doza zilnica de fibre. De fapt, un mar contine ambele tipuri de fibre, atat solubile cat si insolubile. Daca nu stiai, mancand mere previi acumularea de colesterol in artere. Fibrele insolubile transporta mancarea in tractul digestiv, rapid si usor. Timp in care, toxinele sunt stocate in colon.

Unul dintre motivele pentru care oamenii isi doresc sa urmeze dieta cu mere, este pierderea in greutate, in mod sanatos.
Cum poti slabi mancand trei mere pe zi? Ei bine, acestea te vor face sa te simti mai sanatos si… cu stomacul plin. Daca te intrebai cate calorii poate contine un mar, afla ca un fruct de dimensiune medie contine 80 de calorii si zero grasimi si colesterol. Fibrele din aceste mere te vor face sa mananci mai putin la mese. Daca nu ai timp sa-ti prepari gustarile, cateva mere in geanta este alegerea potrivita.

Dar, sa revenim la beneficiile dietei cu mere, pe langa faptul ca te vei simti mai bine si vei pierde in greutate, merele previn anumite tipuri de cancer, boli ale inimii, infarct. Si, potrivit unor studii, dieta ajuta in insanatosirea plamanilor. Coaja merelor contine fitochimicale, ce reduce riscul aparitiei celulelor canceroase, in colon.

Iata cateva tipuri de mere si caracteristicele acestora, care sa te indemne sa urmezi o dieta cu mere sau cel putin sa incluzi un mar la masa de pranz sau pe post de gustare, intre mese.

Merele rosii sunt delicioase, zemoase si valabile tot timpul anului.

Pe cele galbene le gasesti in lunile septembrie si iunie, si sunt ideale pentru gustari.
 
Merele Jonathan sunt dulci-acrisoare, de un rosu inchis si pot fi zarite tot timpul anului.

Macintosh
- sunt atat rosii cat si verzi, au un gust dulce. Perioada lor este cuprinsa intre iunie si septembrie.

Granny Smith - o varietate de mere verzi pe care le poti gasi tot timpul anului, sunt foarte bune pentru gustari.

Winesap - au un gust puternic la fel ca un pahar de vin. Apar in intervalul iunie-noiembrie.

Merele rosii de Italia pot fi zarite in perioada: august-octombrie si au un gust usor, dulce-acrisor.
 
Planul dietei

La micul dejun bea un pahar de suc proaspat de mere, amestecat cu sucul de la una-doua lamai. Sucurile nu ar trebui sa fie servite reci.

Inainte de pranz delecteaza-te cu unu-doua mere decojite.

La pranz bea o infuzie din coji de mere, preparata ca un ceai oarecare, indulcita cu miere. Mai tarziu mananca trei mere (cu coaja).

La ora 16.00 sau 17.00 consuma mai mult suc de mere.

La cina mananca o farfurie de mere condimentate si indulcite cu miere.

Dieta este indeala in boli precum: guta, reumatism, ale ficatului si rinichilor, simptome ale imbatranirii si boli ale arterelor.


Sfaturi

Ca sa obtii mai repede rezultatele optime, ar fi bine sa faci sport. Si asta pentru ca dieta iti confera multa energie, pe care in mod normal trebuie s-o consumi.

Vitaminele si mineralele sunt concentrate langa coaja. Pe langa acestea merele contin vitamina A, C, B, acizi din fructe, zaharuri etc.
 
Cidrul de mere, prin continutul de metil-aldehida este un foarte bun antiseptic.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
Dieta cu mere
mere
regim de detoxifiere
fructe
legume
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare