Dieta de 2 saptamani pentru reglarea nivelului de hormoni din organism

Printre cele mai comune dereglari hormonale se numara cele care tin de hormonii tiroidieni, de estrogen si insulina, hormonul care regleaza nivelul de glucoza din sange si care, odata cu inaintarea in varsta, poate fi secretat din ce in ce mai putin. Simptomele pentru dereglarile hormonale sunt ingrasarea nejustificata sau exagerata, starile de depresie si anxietate, insomniile, oboseala, apetitul sexual scazut, migrenele, retentia de apa, problemele digestive, oscilatiile presiunii sangelui si multe alte asemenea simptome pe care de multe ori le trecem cu vederea si nu incercam sa le aflam cauza.
 
Pentru a evita accentuarea dereglarilor hormonale sau instalarea lor, este bine sa avem grija la stilul de viata si sa tinem din cand in cand o dieta care sa echilibreze balanta hormonala din organism.
 
O dieta celebra pentru reglarea hormonala este cea recomandata de doctorul Natasha Turner, autoarea unor carti in care explica de ce fluctueaza nivelul de hormoni din organism si cum influenteaza aceste oscilatii starea de sanatate.

Care sunt regulile de baza ale dietei recomandate de Natasha Turner?
 
1. Alege alimente cu un indice glicemic scazut.
 
2. Consuma in cele 2 saptamani de dieta carne slaba de pasare, peste, ulei de masline, legume de toate felurile, mai ales verzi, salate, orez brun, paste integrale, linte rosie, naut, quinoa, fructe, migdale, nuci, seminte, produse lactate de capra, cat mai slabe, mamaliga, masline, ciuperci, oua si cereale integrale.
 
3. In cele 2 saptamani de dieta nu ai voie cofeina, alcool, alimente prajite, alimente procesate, alune, grasimi saturale, produse lactate grase, produse care contin indulcitori artificiali si alimente care contin faina alba.

4. Mananca de 4-5 ori pe zi, pentru a reduce timpul prea mare intre mese si, implicit, infometarea.
 
Cum trebuie sa arate meniul?
 
ZIUA 1
 
Mic dejun: un smoothie cu mar, banana, o mana de frunze de telina si una de patrunjel sau un smoothie cu spanac;
 
Gustare: fructe sau migdale;
 
Pranz: salata greceasca si friptura de piept de pui cu o garnitura de orez brun;
 
Gustare: 15 migdale si un mar;
 
Cina: peste si o garnitura de legume.
 
 
ZIUA 2
 
Mic dejun: smoothie cu fructe, sfecla rosie si plante verzi sau un smoothie cu avocado, banane si nuci;
 
Gustare: 15 migdale;
 
Pranz: Salata verde cu avocado, morcov si piept de pui;
 
Gustare: fructe si cateva nuci braziliene;
 
Cina: peste cu garnitura de broccoli si orez fiert.
 
ZIUA 3
 
Mic dejun: 2 oua fierte si salata verde;
 
Gustare: fructe;
 
Pranz: supa crema si orez brun fiert;
 
Gustare: 2 cartofi dulci;
 
Cina: ciuperci cu usturoi si mamaliga.
 
 
Care sunt recomandarile Natashei Turner?
 
Pentru eliminarea excesului de estrogen este recomandat sa cresti consumul zilnic de fibre. Asadar, introdu in meniul tau cat mai multe seminte de chia, seminte de in, cereale de ovaz, cereale integrale, mere si legume. De asemenea, alege alimente cu efect detoxifiant: sfecla rosie, morcovi, ceapa, telina, broccoli.
 
Pentru reglarea nivelului de insulina din organism este recomandat sa scazi consumul de carbohidrati si sa consumi mai multe alimente sanatoase bogate in proteine. De exemplu, in loc de cereale la micul dejun opteaza pentru un smoothie cu fructe de padure, unt de arahide si seminte de in. Printre alimentele care echilibreaza nivelul de insulina din organism se numara afinele, citricele, fructul de avocado, turmericul, otetul de mere, uleiul de masline, ouale, semintele de chia, scortisoara.
 
Pentru reglarea hipertiroidei trebuie sa incluzi in meniul tau iaurtul, mierea, painea din faina integrala, fructele, ouale, avocado, salata verde, cartofi, rosiile, morcovii, varza, spanacul, vinetele, nucile, mai ales cele braziliene, migdalele, semintele de susan, pestele, fructele de mare, ciupercile, cerealele integrale.
 
Pentru reglarea hipotiroidei sunt recomandate legumele, fructele, fasolea alba uscata, nucile braziliene, semintele de chia, orezul brun, varza, spanacul, broccoli, semintele, ciupercile, algele marine. Evita alimentele care contin gluten.
 
 
 
Tags:
reglarea hormonala
dieta pentru dereglari hormonale
alimente dereglari hormonale
hipotiroidie
hipertiroidie
tiroida alimente
insulina
estrogen
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare