Dieta de bun simt II

Blog 01.03.2011 dietetik

Dieta de bun simt se intoarce cu un nou episod. Astazi vorbim despre misterul grasului care nu mananca si cum se impaca el cu dieta de bun simt. Ganditi-va cum mancati acum si veti vedea ca sunteti intr-una din categoriile urmatoare. Sunt 2 categorii de grasani. Grasanii care mananca si grasanii care nu mananca (da, pare paradoxal, dar exista asa ceva).

Dieta de bun simt nu se impaca deloc cu grasanii care mananca. Asta din cauza ca ei procedeaza in felul urmator:

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Un mic dejun cu omleta cu carnati, paine taraneasca, sau ochiuri cu bacon, plus (eventual) paine prajita cu unt si gem de capsuni.
 
Apoi, comanda la birou de la chinezi, indieni, sau o pizza. Beau cola la birou, beau o cafea la pranz, apoi ajung acasa si iau o cina cu 3 feluri: ciorba, friptura cu cartofi prajiti si ceva dulce.

In cazul lor, e evident de ce sunt grasi. Pentru ei, acest regim inseamna o reducere a caloriilor, o reducere a carbohidratilor si o abtinere de la
mancare in general.

Cazul al doilea si cel mai misterios: grasii care nu mananca.

Mic dejun ? O cafea. Poate niste cereale cu lapte, ca sunt "sanatoase".
Ajuns la birou, mai bei o cafea, pentru ca glicemia ta e mereu scazuta, simti ca lesini, esti obosit etc.

La pranz nu mananci nimic, pentru ca ti-e jena sa te vada colegii mancand, sa nu creada ca esti un mancau. Rezisti, ai impresia ca daca nu mananci vei slabi, stii ca slabitul presupune sacrificii, senzatia de foame e un rau necesar. Prostii.

La cina ?
La cina nu conteaza ce mananci. Poti sa mananci o felie de paine goala, ca toata se depune. Pentru ca organismul tau e convins ca e o foamete  Numai ca nu mananci doar o felie de paine, ci mananci ceva mai consistent. Cu mai multa paine decat ar fi normal, sau alti carbohidrati, gen cartofi prajiti.

Sau, in cel mai rau caz, mananci o saorma de undeva. Sau iti iei ceva de la rotiserie, evident cu sosuri si cartofi prajiti. Sau, mananci o cina normala, numai ca te trezesti noaptea si faci frigiderul praf, incepand cu un tort diplomat si sfarsind cu un pateu. Da, asa mananca un grasan care nu mananca. Fix in ordinea asta. Haotic.

Per total, un grasan din aceasta categorie mananca mult mai putin decat un om slab, care se hraneste normal. Doar ca mananca prost si la ore groaznice.

Glicemia lui e mereu in pericol, cu exceptia unui varf zilnic, cand organismul e satisfacut (cu putin) si decide sa puna restul la pastrare, pentru ca e foamete, etc.

De aceea, un grasan care nu mananca e surprins de dieta bunului simt. Crede ca mananca prea mult, e tentat sa abandoneze, are senzatia ca se va ingrasa groaznic de la paine, ca pranzul e o chestie malefica. Categoria asta de grasani seamana cu anorexicii. Nu vor sa manance si cand mananca se simt vinovati.

Dar dieta de bun simt functioneaza. De fapt, nu mananci mult, ci mananci intr-o maniera care iti "hipnotizeaza" organismul, ii calmeaza foamea si reflexul de a stoca tot ce consuma.

 

Adrian

Tags:
dieta de bun simt
carbohidrati
calculator de calorii
calorii
regim de viata sanatos
dieta eficienta
dieta rapida
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare