Dieta Omega

Ea explica ca acizii omega 3 protejeaza inima, previn cancerul, sunt benefici pentru sindromul de oboseala cronica si artrita. Excesul de omega 6 reprezinta cauza principala a: obezitatii, afectiunilor la inima si a depresiei.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Principiile dietei
Nu este o dieta traditionala, ci mai de graba un ghid despre cum poti sa-ti schimbi obiceiurile alimentare, astfel incat sa se creeze un echilibru al numarului de grasimi care este introdus in meniu. In prima etapa se pune accent pe beneficiile care pot fi aduse starii de sanatate prin pierderea in greutate.


Simopoulos explica problemele legate de dietele sarace in grasimi si cum grasimile joaca un rol esential pentru santate, ca de altfel si controlul asupra greutatii.

 

Secretul este sa se inlocuiasca sursele de mancare bogate in acizi omega 6 din dieta cu acele alimente bogate in acizi grasi omega 3. Autoarea dietei ii sfatuieste pe cititori sa nu se simta deprimati ca vor urma o dieta sanatoasa si accentueaza pe ideea ca tocmai consumul de alimente nesanatoase ne dau impresia unei savori incontestabile, insa exista sansa luarii in greutate.


S-a demonstrat ca acizii omega 3 au efecte benefice asupra normalizarii metabolismului. Se vor servi nu mai putin de sapte mese pe zi de alimente proaspete. Consuma cantitati uriase de acizi omega 3. Legumele si nucile ar trebui consumate frecvent. Limiteaza pe cat posibil alimentele bogate in grasimi saturate (grasimi nesanatoase) care contin mult colesterol.
Singurele grasimi folosite pentru pregatirea meselor ar trebui sa fie cele sigure: de masline si canola. Scoate din meniu acizii grasi omega 6 cum ar fi: porumbul si alunele. Si nu in ultimul rand nu consuma grasimi polisaturate si monosaturate.

 

Mancaruri recomandate 


Premisa care sta la baza planului este servirea unei cantitati adecvate de acizi grasi impreuna cu o varietate de fructe si legume cu cel putin sapte serviri de-a lungul zilei. Legumele verzi sunt foarte bune pentru organism, intrucat acestea reprezinta o sursa buna pentru acizi omega 3. Alte alimente benefice sunt pestele gras (somon, scrumbie), nuci si legume.

Tags:
acizi omega 3
Simopoulos
omega 6
legume verzi
nuci
pestele gras
cereale integrale
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
2 Comentarii
  • stevin lia
    1. stevin lia 07.12.2008 01:07

    as dori sa reusesc sa maninc sanatos dupa cum am citit aici pe situl vostru fac mult sport dar nu reusesc sa nu maninc piine

  • madalinaS
    2. madalinaS 05.07.2009 18:57

    stevin lia, in ceea ce priveste consumul de paine acesta trebuie redus substantial atunci cand incepi o dieta. De ce? Pentru ca produsele fainoase ingrasa. Una-doua felii de paine la o masa este suficient, se poate opta pentru graham intrucat are mai putine calorii.

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare