Dieta Rosedale

Doctorul, ca de altfel un expert in ceea ce priveste tehnicile de imbunatatire a metabolismului afirma ca, planul sau se poate dovedi o rasturnare de situatie pentru toti aceia care nu acordau prea multa incredere dietelor sarace in calorii. In plus, autorul dietei Rosedale vorbeste despre dietele sarace in calorii ca despre o sansa de prelungire a vietii, dar si o posibilitate de tonifiere a muschilor. Dieta Rosedale ofera doritorilor posibilitatea de a consuma mai putine calorii, obtinandu-se in acelasi timp senzatia de satietate.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Regimul poate fi catalogat ca fiind unul bogat in grasimi, cu foarte putini carbohidrati si proteine. Este similar dietelor: South Beach, Hampton si Atkins. Se pune accentul pe consumul de grasimi sanatose. Portiile pot sa fie generoase din punctul acesta de vedere.
 


 

Premisa care sta in spatele dietei Rosedale este controlarea hormonului leptina. Acest hormon trimite stimuli catre creier, comunicandu-se astfel cand sa se manance, cat si mai ales cand sa se inceteze.

 

Leptina este creata de catre celulele grase din organism. Mentinerea nivelului optim de leptina in organism se traduce prin senzatia de indestulare. In aceasta situatie creierul inregistreaza senzatia de satietate (de stomac plin) si sunt arse celulele grase, ajungandu-se in cele din urma la pierderea in greutate. Practic acest hormon este raspunzator de controlarea senzatiei de foame.

 

Doctorul Rosedale da dreptate acestei idei, si sustine ca intr-adevar controland producerea acestui hormon, oamenii nu vor mai simti nevoia sa manance mult, iar astfel pierderea in greutate se instaleaza. In ciuda continutului informational din sfera stiintei, exista si putina noutate, inafara de descoperirea legata de hormonul leptina care poate controla senzatia de foame.
 


 

Se stie inca demult faptul ca, aportul de grasimi (in special cele nesaturate) instaleaza satietatea (potoleste foamea). Singurii carbohidrati pe care autorul ii recomanda sunt carbohidrati fibrosi (de exemplu legumele verzi). Gustarile din legume si cereale sunt excluse.

 

Ideile de baza ale dietei


Recomandarea proteinelor se face calculat, aproximativ un gram pe jumatate din masa musculara a corpului. Ceea ce echivaleaza cu 50-75 de grame de proteine pentru fiecare persoana pe zi.
 


 

In cadrul acestei diete nu se pune accentul pe calcularea carbohidratilor. De fapt despre ce este vorba? Ceea ce trebuie sa intelegi din aceasta dieta este faptul ca poti manca de fiecare data cand iti este foame.

 

Dieta este una restrictiva, incepe cu o etapa de trei saptamani, timp in care toate gustarile din legume trebuie evitate. Dupa aceasta perioada de trei saptamani alte cateva alimente sunt incluse in meniu, dar numai in portii bine fixate. Exista pana si fructe si legume sigure care in combinatie trebuie evitate, de exemplu: bananele, fructele uscate (toate tipurile), strugurii, portocalele, pepenele, dovleacul, cartofii albi si porumbul.

 

Tags:
Dieta Rosedale
nutrienti
grasimi
leptina
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare